נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לאחר יום עבודה שגרתי, חיפשנו ארוסתי ואני הרפתקה שתרענן את המורל הכללי. אני מודה שרמת גן היא כנראה לא המקום הראשון לצאת לחפש בו הרפתקה, אבל לשם נשאה אותנו הרוח. הייתה זו שעת בין ערביים, בה השמש לא לגמרי שקעה, וארוחות הערב עוד לא התחילו לצוץ לשולחן. ובכל זאת, בפינת הרחוב נצנצה לה מסעדת 'פלמידה' בצבעי כחול פסטל של ים, והיא כולה ערוכה לארוחה. כשהמקום כל כך מזמין, נכנסנו פנימה, התיישבנו לשולחן והרמנו עוגן.

בתחילה נסחפו לחופינו כעשר צלוחיות סלטים (9 ₪ לפלטה המלווה במנה עיקרית), אולם בלט מעל כולם סלט איקרה בניחוח רומני, שהיה חלק וקרמי. עבור החורף הקרב, הצטיידתי גם בקערת מרק פירות ים, צהבהב וסמיך (29 ₪ לחצי מנה). בכל כף דגתי ממנו הפתעה אחרת: טבעות קלמרי, בייבי שרימפס פריכים, מול גדול ועסיסי, והבוס של המרק - חצי סרטן בעל צבת מאיימת. מזל שחימשו אותי באיזמל מאיים אפילו יותר.
המלחית הראשונה שתתה בקבוקון מי סודה מינרליים סן-פלגרינו (12 ₪), ואילו הקפטן גמע שליש סמואל אדמס מהחבית (20 ₪). מדובר בבירת בוטיק מבוסטון, עם טעם מורכב שהולם מאכלי ים. אחרי הניצחון הגדול על המיפלץ הקטן מהמרק, פינו במקצועיות את סיפון השולחן, וערכו לנו מזלגות לצד סכיני דגים קהות וענוגות.

השף גבריאל חלימי, שחזר לאחרונה ארצה מגלות במטבחי מלונות פאר בשוויץ, הרכיב תפריט מדגים אמנם מוכרים, אך הוא דואג להטביע חותמו בכל מנה ומנה. לדוגמה, את פילה המוסר הוא אופה בתנור, וטובל ברוטב זעפרן, לימון ושמנת (84 ₪), את פילה הבורי הוא משכן ישר מהגריל לצד קרם חצילים (76 ₪), את פילה הלברק האציל הוא מלביש בפרוות פירורי פיסטוק ומטגן קלות (98 ₪), ואת נתח הסלמון (98 ₪) הוא מעטר בקרם עגבניות מיובשות ומיונז.

ועם תפריט כזה, המציע שלל רב כמפת אוצרות, התעורר הקושי של ארוסתי ושלי להחליט איך לנווט הלאה. לבסוף פילה המוסר ופילה הלברק שחו מהמטבח אל שולחננו. המוסר הצטיין בעושר טעמו וניחוחו, לצד בטטות ותפוחי אדמה אפויים ברוזמרין, ואילו הלברק הפגין עדינות מרקם הודות לדיוק טיגונו, כשהוא גוחן על סלט אביבי ברוטב בלסמי, תפוזים וכוסברה. לאחר המסע הקולינרי המפרך, קרם הברולה (28 ₪) לקח אותנו לחוף מבטחים.

באחרית דבר כתב הקפטן ביומנו אודות השף חלימי ומסעדת פלמידה, "אשר מגישים אוכל ברמה גבוהה, אך במחיר סטנדרטי, תוך הפגנת דיוק בבישול, והקפדה על הביצוע בכל שלביו. אין ספק," העיר הקפטן, "שברמת גן יש לנו עכשיו נמל בית, וגם אתם מוזמנים לצאת להרפתקה... ".

 

* הכותב היה אורח המקום.

 

רוצים גם אתם לאכול בפלמידה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דביר אדלר

XO, הבר השכונתי של רמת השרון
כפר-חנדל'ה
מחוברים לאדמה
על גינס וכוסות אחרות בדבלין
אוצר בלום בצ'מפיונס
משפחת ארנולד
אדלה אחת ושני אדלרים
גשן, קדימה גשן!
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר