נגישות
נגישות

XO, הבר השכונתי של רמת השרון

למרות שה-'XO' מוגדר כבר-בורגר, דביר אדלר גילה - לאחר כמה אלו קוקטיילים מוצלחים מאוד - שבלילות הוא משמש כבר לכל דבר שמגיש, בין שלל נשנושים בשריים טעימים, גם המבורגר

מסעדה ביום המסעדות של rest
דביר אדלר
דביר אדלר
תאריך פרסום: 06/05/2010, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר יותר משבע שנים שמגישים במסעדה המשפחתית הזו המבורגרים, ואכן היא מגדירה את עצמה - 'XO בר בורגר'. אז מה הפלא? הפלא הוא שלעת ערב ועד אישון ליל ה-XO הופך להיות ממש בר, ולא רק בורגר. נכון, בר מעץ עם כסאות גבוהים רץ שם לאורך של מטר וחצי בלבד, אבל זו לא סיבה טובה לא לשבת על דרינק.

בקלות ניתן לשרטט מהלך של ערב עם החברה, החבר'ה, השכנה או שלא מי שתמצא באותו ערב - בירות במחיר סביר, בר אלכוהול מלא ומגוון, קוקטיילים לפינוק ונשנושים לצד כל אלה, שלא יהיה ריק בבטן. נכון, זו לא ההמבורגריה היחידה שמציעה תפריט אלכוהול מכובד עם פינת קוקוטיילי הבית, אולם בהחלט מדובר בפינה משפחתית-שכונתית-אינטימית מיוחדת במינה. את האוכל שמוגש ביום אפשר לקבל גם בלילה, ואם כבר מתיישבים בלילה כדאי ללכת על כיופים במנות קטנות של ביסים.

בפעם האחרונה שהגענו להתפנן ב-'XO', באמצע השבוע של אמצע רמת השרון המנומנמת, פתחנו עם כנפיים ברוטב טריאקי (26 ₪) טעימות שחוסלו עד מהרה. את הסיבוב הראשון הורדנו עם שליש ליטר טובורג קריר והגון (18 ₪), אבל מה לעשות - הלילה נשאר צעיר. אז המשכנו עם מערך מורחב של קובה בטחינה (18 ₪), ביסי עוף מצופים ולידם רוטב צ'ילי (35 ₪) וקבבוני טלה ברוטב טחינה (35 ₪).

ביסי העוף, המכונים בקיצור 'ביסעוף', שמרו על קשר עסיסי עם חתיכות העוף שהן היו לפני שטוגנו בציפוי. הקבבונים הוגשו כמטבעות קטנים של רכות שהיה כיף להניח על הלשון ולמעוך נגד החיך. אין ספק שמקום שיודע לפנק עם בשר במהלך היום יידע איך לדבר אל הקהל הלילי, ובלבד שירכיב לצדו תפריט אלכוהול להרוות את הצמא. יש את כל הסטנדרטים, בירות, וויסקי, טקילה וכל שאר החברים. אבל יש גם כמה המצאות מקומיות שווה לנסות.

אני יכול להעיד על מלוניסה (35 ₪), קוקטייל המכיל מלון, אוזו ולימון על קרח, שרענן את האווירה, או 'בוקר טוב' (30 ₪), שממזג את מיץ התפוזים הסחוט של ארוחת הבוקר עם השמפניה של ארוחת הערב ומוסיף על שני אלה נגיעת דובדבן. כמו שאתם מבינים, כבר נהיה שמח. אז מצאנו בתפריט עוד מנת נשנוש קצת גדולה יותר מהקודמות - המבורגר במשקל 100 גרם (24 ₪), צלוי בדיוק במידה הנכונה, מרוח מצידו האחד בגבינת עיזים ובצדו השני בחמאת בזיליקום (תוספת 15 ₪), שבסיומו הוכתר כהמבורגר שהצליח לסדר אותי יפה מאוד.

אחרי שנוכחנו שברמת השרון יודעים לרקוח מתכוני אלכוהול, ניסינו לקינוח את האמרטו וניל סאוור (38 ₪), קוקטייל עם אבסלוט וניל, אמרטו וקצת לימון שהציע קשת טעמים שנעה מהחמוץ למתוק. בנוסף לגמנו מרטיני שוקולד לבן (36 ₪), גם הוא על בסיס אבסלוט וניל אך עם שוקולד ושמנת - שילוב מטריף, שמבחינתי שם את ליקר השוקולד הידוע 'מוצרט' בכיס הקטן.

באווירתו הביתית, אני מנחש שאוהדי המונדיאל ימצאו ב-'XO' את הפינה שלהם, וירוו את גרונם בירה לרוב. נודע לי שה-XO בעצם נולד כתשוקה לבר, מעין מקום שיארח את בני הפרבר התל אביבי המכונה רמת השרון, מבלי שיצטרכו לכתת רגליהם רחוק מדי. עושה רושם שהוא מגשים יפה את הן זהותו כבר והן את זהותו כבורגר, או כמו שכולם כבר מכירים - 'בר בורגר'.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ולשתות ב-XO בר בורגר? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של דביר אדלר

כפר-חנדל'ה
פלמידה על הגל
מחוברים לאדמה
על גינס וכוסות אחרות בדבלין
אוצר בלום בצ'מפיונס
משפחת ארנולד
אדלה אחת ושני אדלרים
גשן, קדימה גשן!
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר