נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

גשם וקר. חצי שבוע עבר, חציו השני עוד לפניי. השעה מעט אחרי 21:00 בערב ואני בודק, כהרגלי, את מידת הספונטניות של גיל, אחי. תמיד אני ממתין לנקודת זמן בעייתית כזאת ומאתגר אותו בהצעה שאני יודע שקשה מאד יהיה לו לסרב לה. נקמה מתוקה על שנים של הצקות בתור ילד.
גיל תמיד נענה בחיוב כשמדובר באתגרים קולינריים ליליים כך שלא ממש הופתעתי למצוא את עצמנו מדרימים לכיוון קריית גת כשהשעון מראה כמעט על 22:00. בכניסה למושב סגולה הדרומי נמצאת מסעדת 'כרמים' הנחשבת.

בהתחשב בשעה ובמזג האויר החורפי במיוחד, הופתענו לגלות שאנחנו לא הסועדים היחידים במקום. התיישבנו בשולחן זוגי. האווירה בכרמים נעימה, אם כי ייחודה טמון דווקא בישיבה בחלק החיצוני הפתוח - ממש לצד העצים מהם נקטפים הירקות שאנו עתידים לפגוש מאד בקרוב. השף של כרמים הוא סהר רפאל, אם ראיתם את 'המטבח' אתם יודעים על מי אני מדבר. העובדה הזו מבטיחה לנו ככל הנראה וירטואוזיות קולינרית ייחודית.

פתחנו בקרפצ'יו סינטה (37 ₪) ובמנת כבד אווז (52 ₪). הקרפצ'יו משובח. רצועות דקיקות של בשר סינטה בשמן זית ומעט חומץ בלסמי ומעל, תערובת תבלינים ייחודית. תענוג לחובבי הקרפצ'יו למיניו. נדמה שהמנה היחידה שיכולה לגנוב לקרפצ'יו את הניצחון הסוחף של שלב הפתיחים, הייתה בדיוק זו שהונחה לידה. שלוש חתיכות כבד אווז מכובדות על מצע אטריות קדאיף ואגוזי לוז. מעל אלו קרמל סילאן וחלבה. וירטואוזיות קולינרית אמרנו? מנה מעולה שנימוחות הכבד המדוייקת המככבת בה מקבלת פיין-טיונינג חלבתי מתקתק ומסעיר. ההגשה העדינה הופכת את המנה הזו לפיוטית ממש. סביר שגם השף עזרא קדם היה מתמוגג.

לעיקריות מנת אוקיינוס (108 ₪) בשבילי ומנת סטייק פרגית (64 ₪) לגיל. האוקיינוס התגלה כמנת פילה בקר מדיום רייר ושרימפס בלק טייגר ברוטב פלפל פטריות. ניסינו לעמוד על הקשר בין פילה הבקר לשם המנה, והגענו למסקנה שהפרה כנראה טבעה. ואם לא אז הפילה שלה טובע ממש עכשיו ברוטב המשובח שבצלחת. השרימפס מעולים והחגיגה בעיצומה. גיל מבסוט מהפרגית שלו, מהשקדים ומהקרמל שמעליה, ומהפירה המצוין שקיבל. אני טועם ומאשר.

את השחיתות הלילית סיימנו כמעט בחצות לא לפני שפירקנו ביחד טורטייה קפוצ'ינה (31 ₪) - שכבות של עוגת שוקולד ברוטב קפה במילוי קרם קפוצ'ינו ובציפוי שוקולד אגוזים. ואוו! כנראה שגם אפרת דיכטר, השף-קונדיטורית של כרמים יודעת מה היא עושה, ובענק. עם צוות כזה שמוציא מנות כאלו, לא ממש מפתיע שכרמים הפכה לאבן שואבת לתושבי האזור ולא רק להם. אם שווה נסיעה של 40 דקות מתל אביב שאלתם? ביג טיים!

 

* הכותב היה אורח המקום. 

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
תענוג צרוב
איזו מין שלוותה
לה בוקה מחוץ לקופסא
כיופים ללא הפסקה
כיופים ללא הפסקה
ארנולד'ס על המפה
קולומבוס מתחזקת
קולומבוס מתחזקת
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר