נגישות
נגישות

אין כמו קפה יפו בלילות

ומסתבר שיש סצינה סוערת של שירה בציבור שחלקכם אולי לא יודעים עליה, אבל יונתן שרון נסחף לתוכה ביג טיים. מזל שעצר לאכול משהו וגילה שמדובר באחת הפיצות הטובות בעיר ובקינוחים מופלאים

מסעדה ביום המסעדות של rest
יונתן שרון
תאריך פרסום: 06/08/2009, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש כל כך הרבה מה לכתוב על 'קפה יפו' כך שנפסח באופן חד פעמי על הקלישאות הרגילות של "אין כמו יפו בלילות..." או תיאורו של עוד יום הזוי ופסיכי בחיי, וניגש מיד לעניין שלשמו התכנסנו.
נתחיל דווקא מהסוף: היה לנו כיף פה באופן יוצא דופן ולא ממש צפוי. העניין כולו קצת מודחק אצלי, אבל יש סיכוי טוב שתחת ענני האלכוהול פיזזנו לצלילי המוסיקה של הצמד המטאורי אסתי ואפי ביחד עם עשרות חבריה של שיפרה שחגגה יומולדת חמישים במקום. אפילו א' שהתלווה אליי והתקומם תחילה על העובדה שהגענו לערב הורים, סיים את הערב כשחיוך מטופש ומסופק על פניו.

ובחזרה להתחלה: המקום, שנכנס עתה רק לשנתו השנייה, כבר נראה כמו מוסד ותיק ומבוסס, משתלב היטב עם שוק הפשפשים הסמוך וההוויה היפואית המיוחדת (מסתבר שיש דבר כזה "הוויה יפואית") ויודע בדיוק מה הוא רוצה מעצמו.

התמקמנו בשולחן פינתי, מאחורינו חלון ענק שצופה לשוק ומלפנינו שולחנות עמוסים בקהל המצפה למופע של הערב. ואולי כדאי להתעכב לרגע על הנקודה הזו: אורנה וניר, בעלי המקום, הופכים את קפה יפו מדי ערב לטברנה ים תיכונית מקסימה עם לוח אירועים מגוון שמבטיח ערבי שירה בציבור, ערבי מוסיקה יוונית, ריקודי שנות ה-60, ערבי בלוז ועוד. די מהר המקום הופך לרחבת ריקודים גדולה ושמחה.

חצי גולדסטאר מהחבית ובקבוק סטלה (22 ₪ כ"א) נתנו את האות לצמד אסתי&אפי לעלות לבמה ולבעלת השמחה להכנס, ספק מופתעת, כשזר לראשה. לאסתי ואפי ביצועים מהוקצעים ללהיטים ישראלים ישנים וטובים, אולם מה שהקפיץ את הקהל - שהיה עד אז מעט רדום - היה הביצוע הטוב ביותר שנעשה לשיר האופרה  Spente Le Stelle של אמה שפלן.

התפריט המהודר של קפה יפו מציע מגוון רב של מאכלים מארץ המגף לצד מספר ארוחות בוקר מושקעות. פתחנו עם אצבעות של פילה סלמון עטופות בבצק פילו פריך עם תרד ורוטב פסטו (42 ₪) שהיה כל כך טעים שלא הייתה ברירה אלא להתאים לו את החציל הקלוי (22 ₪) שמגיע מגולגל ומתובל בשום, פטרוזיליה והרבה מאוד טחינה תוצרת בית.

מאוד קל להתאהב באוכל של השפית המחוננת רוני, שביחד עם בעלה מציעים מבחר עצום של טעמים: החל מפסטות מיוחדות דרך תבשילי ריזולה שונים ועד לפיצות דקיקות עם תוספות לא שגרתיות.
לאחר לבטים לא קלים, בחרנו בפיצת חצילים (47 ₪). בתחילה קצת חששנו מהעובדה שהיא חסרת רוטב עגבניות אולם די מהר הבנו שבמקומו זכינו לקרם חצילים מדהים, מוצרלה, פרוסות עגבנייה, גבינת פטה וכמובן חצילים קלויים. מהפיצות הטובות שטעמתי! מנה קצת יותר שגרתית אם כי טעימה להפליא הייתה של פילה דניס (87 ₪) שנעשה על מחבת לוהטת עם רוטב יין לבן, שום, חמאה ושקדים קלויים. התלוו אליו סלט הבית ומנת תפוחי אדמה אפויים בשמנת. להשלמת החוויה ולערפול החושים לקחנו מנה כפולה של ערק תאנים (18 ₪ כ"א).

בשלב זה החל האירוע להתחמם, ריקודים ותנועות שנפסלו לביצוע אי שם בסוף הסיקסטיז עשו קמבק מדהים, ולרגע הפך קפה יפו לאולם נשפים רווי אנרגיות ויצרים. בניסיון נואש להשתלב באווירה, תפס א' במותניי וצעק: "יאללה רכבת...!".

ללא ספק, גולת הכותרת של קפה יפו היא אגף הגלידות והקינוחים, שהפכו לשם דבר בעיר. באמת שלא היה לנו מושג מה לבחור אז ביקשנו מהשפית רוני בכבודה ובעצמה שתציע לנו שני קינוחים שהייתה לוקחת איתה לאי בודד. הראשון היה 'הפתעה באגס' (42 ₪) - אגס מתוק עם יין עטוף במאפה סולת – הפתעה מענגת במיוחד. השני (ובאמת שאסור לצאת מפה בלעדיו) - מבחר כדורי גלידה תוצרת בית שאנשים כותבים לכבודם שירי הלל.

לסיום הערב המופלא הזה ביצעה אסתי את I did it my way שנשמע ונראה טוב בהרבה מסינטרה עצמו. בעצב רב נפרדנו מרוני ומהצוות הנפלא, בירכנו את בעלת השמחה והבטחנו לחזור לפה בפעם הבאה ללא ההורים.

 

* הכותב היה אורח המקום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קפה יפו   בתל אביב
053-9439631

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר