נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בביקוריי החוזרים בטוקיו נהגתי לצאת ערב ערב למרכז השוקק של העיר. הייתי עולה על המטרו, ותוך דקות הייתי ב'רופונגי', אזור המועדונים החזק ביותר באסיה. לאחר בילוי שנמשך שעות ארוכות, הייתי מפנק את עצמי בארוחת שחיתות באחת המסעדות הקטנות והשקטות באזור 'גינזה' השקט. ארוחה שמשלבת אוכל יפני טוב, אלכוהול מסורת מקומי והרבה אינטימיות - כך הייתי מרגיש שקיבלתי את כל טוקיו בהתהוותה.

אז נכון, תל אביב היא לא טוקיו, אזורי המועדונים של העיר הם לא ה'וורפנגי' ונווה צדק רחוקה מלהיות 'גינזה'. אפילו מטרו אין בעיר הזאת. אולם, לתדהמתי הרבה מצאתי דווקא בשכונה העברית הראשונה של תל אביב את אחת הפינות הנפלאות והשקטות שכל כך הזכירו לי את טוקיו. בר מסעדה מהסוג שבהחלט נותן פייט למקומות ההם בטוקיו. אם כך, בערב יום חמישי אביבי, קפצנו, אני ובת זוגי לרחוב שבזי הקסום. בבניין 46, אל מול פתחה של מסעדת אוקינאווה נעצרה המונית.

מספר מאורחי המקום בחרו דווקא את האוויר הצח במרפסת המקסימה של המסעדה, זו שיורדת ממש עד מפתן הרחוב. אנחנו בחרנו את אחת מפינות הבר השקטות בחלקו הפנימי של המקום כך שמצד אחד ספגנו את האווירה האינטימית שמסעדת אוקינאווה משדרת ומצד שני יכולנו להשקיף על שכונת נווה צדק הציורית.

כמו בטוקיו, גם פה מקובל לפתוח במנת אלכוהול מסורתית. תפריט האלכוהול של אוקינאווה מציע מגוון מסחרר של אלכוהול יפני שספק אם תמצאו בארצנו - החל ממגוון סוגים של שיכר שזיפים (בבקבוק או בכוסות) וכלה בשישה סוגים שונים של סאקה (יין אורז). בנוסף, תפריט האלכוהול מציע לא פחות מ-11 סוגי בירות. פצחנו בסאקה מוגז העונה לשם אוזאקי (49 ₪), משקה מתקתק וקליל שמזכיר מאוד את טעמיה של השמפניה.

היות ורוב המנות התפריט האוכל נראות מעניינות, ביקשנו מרעות, מנהלת המקום בשלוש השנים האחרונות, שתבחר עבורנו את מנות הפתיחה. הבחירה המוצלחת של רעות כיבדה את בטננו המורעבת בשתי מנות ים מצוינות: האחת הינה מנה חדשה במקום בשם טרטר סלמון ודניס (32 ₪). המנה המעוצבת מגיעה על מצע של ירקות קצוצים ואורז ומתובלת ברוטב עדין. טעמי הדגים מורגשים היטב ונותנים למנה ניחוח של טריות. המנה השנייה הייתה אצבעות סלמון (32 ₪) - נתחי סלמון רכים ועסיסיים אפויים במעט חלב קוקוס וסויה. המנה מגיעה על מצע של חמנייה וקצת סומסום יפני. אחלה של מנה, הסכמנו פה אחד.

כשקצת נרגעה הבטן, התפננו לחוש את הרומנטיקה שבמסעדת אוקי נאווה. המקום קטן ואינטימי, מספר ציורי קיר יפנים בשילוב התאורה העמומה נותנים תחושה של מקום רחוק ואותנטי. לא נשקר, בהחלט צפוף פה ביום חמישי בערב אך עושה רושם שבכל פינה מסתודדים זוגות צעירים בדייטים סוערים. אין ספק, קבענו זוגתי ואני, זה אחד המקומות הנעימים בעיר לדייטים.

נאלצנו להקיץ מן החלום המתוק עם בואה של מנת פתיחה נוספת בדמותם של שיפודי יקיטורי (32 ₪) - שני שיפודי פרגית ופטריות שיטקה. רוטב הטריאקי המיוחד נתן למנה טעם מתקתק. היות והכוסות התרוקנו, נאלצו המלצרים החביבים למלא אותם שוב. הפעם בשיכר שזיפים מרענן. זוגתי הלכה על כוס של צ'ויה בסגנון סיני (25 ₪) מתוק ואילו אני הלכתי על צ'ויה בגרסה היפנית (29 ₪)המרה יותר.

המשקאות נלגמו, האלכוהול חלחל והצלחות שוב הועמסו בנפלאות המטבח היפני. הפעם היה זה תורו של הסושי. נכון, הרבה מסעדות בזמן האחרון הפכו ליצרניות של סושי, אולם הבה נאמר את האמת - רובן המכריע רחוקות שנות אור מטעמו של הסושי היפני המקורי. וודאי תשמחו לשמוע שאוקינאווה דווקא נמנית על המוצלחות שבסושיות. כל מנות הסושי נראות מבטיחות, אנחנו הלכנו על המבטיחות ביותר שנמצאות ברובליקת 'המיוחדים'.

שישיית ספייסי סלמון רול (36 ₪) עם אבוקדו, מלפפון ומעטפת של סלמון עם מעט רוטב מיונז חריף נתנה את יריית הפתיחה של העיקריות. אחריו בתור הגיע סושי 'מנהטן' (39 ₪) ששילב בתוכו סלמון, טונה ומלפפון מלופפים בשכבת אבוקדו, עליו פוזרו בייצי טוביקו - מנה שמתפוצצת בפה.

אם כל הכבוד לכולם, מבחינתנו המנצח הגדול של הערב היה הסושי 'סאנשיין' (43 ₪). מדובר ברול פריך במילוי שרימפס טמפורה, מקל סרטן, מלפפון וקנפיו (דלעת יפנית). כל המילוי הטעים הזה מצופה בטונה אדומה ונגיעות קלות של רוטב וואסבי. מה יש לומר, הצלחה כבירה.

מי שחתם את פרק הסושי היו ה'פאנקי קיוב' (42 ₪) - שישה מלבנים של סלמון בפנקו, סלמון סקין, אבוקדו, בטטה ברוטב טריאקי, דבש ואננס. נשמע אולי שילוב קצת ביזארי אבל תאמינו לי, מדובר במנה גרנדיוזית.

מי אמר שארוחה יפנית היא ארוחה קלה? הרגשנו מפוצצים לגמרי. כאשר הגיע קנקן התה המסורתי התפנינו לסכם לעצמנו ערב יפני נדיר ורומנטי במקום שפשוט כיף לשבת בו. התחייבנו בפני הצוות היקר, והמנהלת רעות שלכאן עוד נשוב ודידינו באיטיות למונית שהחזירה אותנו חזרה למציאות המקומית של תל אביב.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול באוקינאווה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
נומרו UNO
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה