נגישות
נגישות

סייסטה א-לה מקסיקנה

'מקסיקנה' התל אביבית תפסה את יונתן שרון בדרך אל הים, אך כשסיים את הביקור, שכלל מנות ראשונות ועיקריות ממיטב המטבח המקסיקני, כולל קינוח מתוק במיוחד, מר שרון ויתר על הים ופרש לסייסטה מענגת

מסעדה ביום המסעדות של rest
יונתן שרון
תאריך פרסום: 20/07/2010, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מזג האוויר המתעתע בארצנו שכנע אותי לפתוח את עונת הרחצה מוקדם מן הרגיל. ובכל יום, עם שובי מחוף בוגרשוב בתל אביב, אני חולף על פני מסעדת 'מקסיקנה' שניצבת מרחק פסיעה מהים. השילוב של הים והמסעדה המקסיקנית ממלאים אותי בגעגועים לארץ טרופית יפה. כבר מזמן רציתי לבדוק מה מתרחש במעוז המקסיקני האחרון בעיר.

בעבר המקום היה פיצרייה בסגנון מקסיקני ייחודי, אולם לפני כארבע שנים לקחו אותו צמד השותפים שי ומיכאל והפכו אותו למסעדה מקסיקנית אותנטית. בצהריים שרבי חצינו, חברי ג' ואני, את רחוב הירקון והמשכנו במעלה רחוב בוגרשוב, במטרה לבחון את העסקית המקסיקנית של 'מקסיקנה'.

התיישבנו באחת הפינות הנינוחות של המקום. סביבנו היו מספר זוגות שפינו את שעת הסייסטה לטובת ארוחת צהריים. על הבר הפתוח, שהיה פעם למיטב זכרוני פעם הפיצרייה עצמה, התאספו מספר אנשי עסקים כשמנות גדושות בצלחותיהם. אם כבר מקסיקו אז ראשית יש לפתוח עם בירות מקומיות: ג' הלך על המובן מעליו - בקבוק קורונה (28 ₪), ואילו אני טעמתי לראשונה בחיי את טעמה של הבירה נגרה מודלו המקסיקנית (29 ₪).

ברקע התנגנה מוסיקה ספרדית שבקלות יכלה להתנגן באיזה פונדק דרכים בדרך לגוודלחרה. מלצרית חביבה זפזפה בין השולחנות והסבירה בשקדנות על מנות הדגל של המקום. האוכל המוגש במקום, כך הסביר לנו שי הבעלים, מורכב ממנות מקסיקניות אותנטיות לצד מנות שמוגדרות 'טקס-מקס', דהיינו טקסניות-מקסיקנית. העסקית של מקסיקנה מציעה 20% הנחה על כל התפריט, לכן הקפידו לחשב 20% פחות מהמחיר הנקוב.

פתחנו עם שתי מנות חביבות ביותר: אנסלדה מקסיקנית (26 ₪), סלט פיקנטי עם מבחר ירקות ופלפל חלפניו, והרבה כוסברה. בתור חובב כוסברה התענגתי על הסלט עם הניחוחות הרעננים של העשב הטרי. מנת פתיחה נוספת הייתה מוצ'אצ'וס (39 ₪), ששילבה שני סוגים של חטיפי נאצ'וס (קמח לבן וקמח תירס), סלסה עגבניות סמיך ושעועית שחורה מתקתקה. המנה מגיעה בצורת פירמידה כשהשכבה העליונה מוקרמת בגבינת מוצרלה.

שי, שהתיישב עמנו, טען בתוקף שלא תמצאו מנה מקסיקנית לאומית שלא רשומה בתפריט. עושה רושם שהצדק עימו - התפריט מורכב ממגוון מנות, החל מטאקו, פהיטה ובוריטו, דרך קסדיות ואנצ'ילדה ועד מנות ספיישל מקסיקניות. בכל ז'אנר ניתן למצוא את גרסת הקון פיו וגרסת הקון קרנה.

מתוך המבחר, שי בחר עבורנו את הפהיטה קון פיו (64 ₪), הנכנסת לקטגוריה של 'עשה זאת בעצמך'. בצלחת אחת נמצאות הטורטיות עם ממרחים כגון סלסה, גווקמולי, בלנקה ואדומה ושעועית שחורה, ובצלחת נוספת מתקבצים רצועות עוף, אורז מקסיקני, פלפלים ובצל. כל שנותר לעשות הוא למרוח את הטורטייה ברטבים, להעמיס בשר ואורז ולגלגל. התעסקות נחמדה וטעימה.

מקטגוריית האנצ'ילדה, בחר בשבילנו שי את האנצ'ילדה קון קרנה (55 ₪), המורכבת משתי טורטיות מקמח לבן, ממולאות בתבשיל בשר וגבינת מוצרלה, רוטב מולה וחלב קוקוס. התערובת הטעימה הזו מוקרמת בגבינת צ'דר ומעל בוטנים ובצל ירוק, והמנה כולה מוגשת עם סלט קולסלאו בצד. מנה מצוינת ומעט פיקנטית.

לקראת הקינוח יצאנו חברי ואני החוצה לשאוף מעט אוויר והרבה עשן סיגריות. בתזמון מופלא נחת על שולחננו האספרסו שהעיר אותנו קצת מהתרדמת שאפפה אותנו לאחר הארוחה. מאוששים יותר ניגשנו לקינוח. מדובר בפצצת מתיקות חסרת תקנה המכונה צ'ורוס מקסיקני (29 ₪) - ארבע אצבעות בצק מטוגנות, עתירות קינמון וממולאות בקרם חלבה ושוקולד רוזמרי. לצד הקינוח הנפלא הזה מוגשת גלידת ריבת חלב.

עייפים שוב ומרוצים נפרדנו לשלום משי, מצוות העובדים שלו ומ'מקסיקנה', ופנינו לעבר הסייסטה שלנו.     

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול במקסיקנה? לחצו כאן וקבלו קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מקסיקנה בתל אביב
053-9443049

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
נומרו UNO
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר