נגישות
נגישות

עסקי הצהריים של לניס

יונתן שרון גרר את החברה ש' לבר-מסעדה 'לניס' הפלורנטיני, כדי שתכיר את השכונה ותיהנה מעסקית משתלמת במקום הוותיק. אחרי פילה סלמון מצוין וקבבוני כבש עסיסיים, ש' נשבתה בקסם המקום ובחרה להמשיך את חייה בשכונה

מסעדה ביום המסעדות של rest
יונתן שרון
תאריך פרסום: 22/07/2010, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

יש לי חיבה מיוחדת למתחם פלורנטין ויש בי הערכה רבה לברים שיודעים לעשות אוכל טוב. השילוב בין השניים הביא אותי בצהרי יום חמישי חם במיוחד לבר-מסעדה 'לניס', השוכן ברחוב ויטל בפלורנטין. השמועות אודות החלפת התפריט במקום והכנסתה של שפית צעירה בשם קרן, פשטו עד מרכז וצפון העיר ואני, בצעד חסר תקדים, תפסתי בחורה חביבה העונה לשם ש' וגררתי אותה דרך מובלעות השכונה הדרומית לביקור צהריים חפוז בלניס.

החברה ש' הצהירה קבל עם ועולם כל הדרך שהיא בחיים לא תגור פה; החברה ש' תשנה את דעתה בעוד שעה וחצי ותתפוס את מתווך הנדל"ן האחרון ביום, ותשכנע אותו שימצא לה דירת שני חדרים בפלורנטין.

התיישבנו בפינת הבר והתקררנו במזגן הנעים. 'לניס' ידוע כאחד הברים הוותיקים במתחם (10 שנים) ומוכר לצעירי המקום כאחד ממקומות הבילוי הטובים בשכונה. מה שפחות ידוע הוא העובדה שהלניס מציג לאחרונה פעילות קולינרית מרשימה גם בשעות היום: מבחר ארוחות בוקר מושקעות עד שעות החשכה, עסקיות צהריים מפנקות ומבחר קוקטילים קיציים ומרעננים.

בניגוד לערב, שעות הצהריים מאוד רגועות ב'לניס', והעובדה שהמקום מלא דווקא באנשי עסקים ולא בבחורות עם לבוש מינימאלי, גרם לי לוותר מעט על הפאסון הגברי ולהזמין קוקטייל. כן, נו, מה ששמעתם. בצהריים מותר לשתות קוקטיילים של כוסיות. במחיר של 25 ₪ לקחה ש' קוקטייל אנניס, שמורכב מערק ואננס מתקתק, בעוד אני הזמנתי אני את הליצ'י מרטיני (25 ₪), שבניגוד לשמו איננו מכיל כלל מרטיני. מצד שני הוא מכיל וודקה Ketel-1 (שזו הוודקה היחידה שנכנסת אצלי לבטן), טעמי ליצ'י וסיידר.

אז מה יש לנו פה בעצם? מלבד ארוחות הבוקר שנראות מבטיחות ביותר, ישנן מספר סוגי עסקיות במחירים שנעים בין 39-59 ₪. כולן מציעות מנה ראשונה, עיקרית עם תוספות ושתייה קלה. לאלכוהוליסטים בינינו, ניתן לשדרג את השתייה למשקה אלכוהולי בעלות של חמישה שקלים בלבד.

לקחנו שתי מנות פתיחה שלכאורה נראות בנאליות, אולם השפית החדשה קרן הופכת אותן באומנות רבה למנות עם טוויסט מעניין מאוד. עלי המנגולד, שנכנסו בזמן האחרון לכל תפריט בארץ, מולאו על ידי השפית הצעירה בתערובות של גבינות צאן זיתי קלמטה ומטבל יוגורט עדין בצד, והציגו מנה קלילה וטעימה. מנת החציל, שהפכה אף היא למעייפת, תובלה ברוטב שום, שמנת חמוצה, עגבניות שרי צלויות ועלי רוקט. "אחלה מנה" פסקנו פה אחד. מנה נוספת שהגיעה משום מקום הייתה פטה כבד עוף עם ריבת ביתית מתוקה ליד - מנה חביבה מאוד, אם כי לא שונה בהרבה ממקומות אחרים.

החברה ש' שכבר החלה להשתלב לא רע בשכונה, והחליפה מבטים עם אחד מעורכי הדין המעונבים שישבו בסביבתנו. הפלרטוט נגדע עם הגעתן של המנות העיקריות: החברה ש' לקחה פילה סלמון צרוב היטב בצדדים שהונח על מצע של גזר, רוקט וסלרי ותוספת של סלט ירוק ("מנה מצוינת" מדווחת ש' תוך כדי לעיסה). אני לקחתי מנה של קבבונים עשויים מבשר כבש משובח על מצע של פרוסות חציל, טחינת סלק ופטרוזיליה, שהתגלתה כמנה עסיסית ומשביעה. בינתיים החברה ש' שכבר נשבתה סופית בקסם המקום, והחלה לברר אצל עורכי הדין לידנו האם הם שמעו על דירה או בחור פנוי.

ממבחר הקינוחים בחרנו את האחד והיחיד שמיוצר במקום" פרפה חלבה (25 ₪) המורכב משמנת, חלבה ופקאן מוקצפים ומצופים בשערות חלבה ופקאן מסוכר - פצצת מתיקות מופלאה. נפרדנו מהצוות של 'לניס' בחיוך ונפלטנו חזרה לרחוב ויטל, לשמש החמה. עייף מהאוכל הרב, לקחתי לי מונית הביתה. החברה ש' בחרה להמשיך את חייה בשכונת פלורנטין. מאז נעלמו עקבותיה.

 

* הכותב היה אורח המקום

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
נומרו UNO
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר