נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בתור חובב מסעדות מושבע, אני מתבייש להודות שעד השבוע שעבר לא שמעתי על מסעדת על המים. אחת הפנינות הקולינריות המוצדקות באזור השרון נעלמה מעיני שלא בצדק. גודל הפדיחה מבחינתי היא שלא מדובר בעוד מסעדה חדשה שנפתחה לאחרונה, מדובר, כך מסתבר במוסד בן 22 שנה עם מורשת עצומה, שמתהדר באוכל ים משובח וצניעות מפתיעה. מצד שני, אני גאה להגיד שמאז שביקרתי שם לראשונה (לפני כשבוע בלבד) כבר הספקתי להביא לשם את כל המשפחה שלי על בסיס קבוע. וכשזה קורה, זה אומר הכל על המקום.

אז ככה, בלי מידע מוקדם, שמנו פעמינו היפה שאיתי ואנוכי, ביום חמישי האחרון, לעבר חופה הצפוני של הרצליה פיתוח. כבר בכניסה הבנו כי מדובר באופרה שונה לגמרי ממה שחשבנו, עיצוב יוקרתי ונקי מאוד שמתרכז לשני חללים עיקריים: מרפסת דק חיצונית שנושקת לים וחלל פנימי רחב עם שולחנות לבנים מרווחים ובר עץ קטן. המקום עבר שיפוץ לאחרונה ונוסף לו חדר VIP משודרג עם שולחן אבירים גדול שמיועד בין היתר לאירועים.

אליאן ועומרי, שני אנשים נדירים בענף, זוג בחיים, הוא, מנהל המסעדה והיא מלצרית במקום, התפנו מיד לספק לנו שירות שכבר שנים לא נצפה באזורינו. היפה שאיתי פתחה את הערב המופלא הזה בדקירי פסיפלורה קפוא (38 ₪) ואני הלכתי על היין המשובח פטיט קסטל 2008 של קסטל. השקנו כוסיות והתרווחנו על הכורסאות השחורות והסכמנו פה אחד שנעים פה בצורה יוצאת דופן, אפילו קצת מחשידה. המקום יוצר תחושה של מסע רומנטי על סיפונה של ספינת תענוגות, טפטים של מפת העולם, תמונות של ספינות ישנות. ואם לא די בכך, המוסיקה שהתנגנה ברקע הזכירה לי את נעימת הפתיחה של 'ספינת אהבה'.

עיון בתפריט מגלה שהמקום מתהדר בכמות עצומה של פירות ים מיוחדים, מגוון רב של דגים ואפילו בשר שנראה לגמרי לא רע. אליאן הנפלאה שראתה שקצת הלכנו לאיבוד בתפריט המהודר, נחלצה לעזרתינו והמליצה לנו על שלוש מנות ראשונות שמוגשות עם פוקצ'ת הבית.

הראשון שכיבד אותנו בנוכחותו היה התמנון הסיציליאני (65 ₪) שהוקפץ עם עגבניות שרי, שום, פלפל חריף, זיתי קלמטה וגרידת לימון עם מעט פטרוזיליה - מנה פיקנטית עשירה שנמסה בפה. החבר השני שהצטרף לחגיגה היה קוקי סאן ז'אק שהוטבל ברוטב שמנת מתקתקה ויין לבן ולווה באספרגוס (59 ₪). לסיום פרק הראשונות הלכנו דווקא על מנת בשר בדמות כבד אווז (79 ₪) - מנה מדהימה ורכה שכוסתה ברוטב בלסמי תאנים מתוק והגיעה עם פרוסות אגס מבושל ויין לבן - מנה פשוט אגדית.

הצלחות התרוקנו במהרה ואליאן הנפלאה מיהרה להגיש לנו מנת ביניים של סורבה לימון עם נגיעות של לימונצ'לו. עד בואן של המנות העיקריות התפנינו לערוך סיור קצר עם עומרי ברחבי המסעדה.

פנינו לחדר ה-VIP בכדי לצפות בסיגרים הקובנים שנמכרים במקום, בהמשך עברנו סקירה קצרה במרתף היינות האינסופי, ולבסוף קיבלנו הסבר מפורט על מבצע הצעירים שעורך המקום והתאכזבנו לגלות שאנחנו כבר לא מוגדרים צעירים. אם כן, רשמו לעצמכם צעירות וצעירים את הנתון שאסור לאף אחד מכם לפספס: החל מחודש ינואר ועד סוף מרץ המסעדה מגישה לכל מי שטרם מלאו לו שלושים ואחת שנים את כל התפריט ב-50% הנחה. בלי אותיות קטנות ובלי משחקים - חמישים אחוז על כל התפריט. רוצו, תיהנו ותחשבו עלינו, הזקנים שנשארו בבית לבד.

תפריט העיקריות גדוש במנות דגים ופירות ים מפתות, אולם על מנת להשלים את התמונה רצוי לברר איזה ספיישלים מתבשלים באותו היום במטבח של על המים. במקרה שלנו היה זה הפילה פרידה (150 ₪) המצוין - מנה קסומה של נתחי דג רך מוגש על מצע של אטריות אורז, וירקות מוקפצים. המנה מוגשת עם רוטב תפוז חלומי ובלתי צפוי.

להשלמת התמונה הזמנו מנה של לוקוס, 250 גרם, ברוטב מעודן של שמנת, לימון, וצלפים (210 ₪) - דג ים במרקם קריספי מבחוץ ורך מבפנים, השילוב של הצלפים מוסיף טעם חמצמץ ומיוחד. המנה מוגשת עם פירה וירקות בצד.

לא יכולנו לזוז ובעיקר לא רצינו לזוז מהמקום הזה. סביב השעה אחת אחר חצות המסעדה החלה להתרוקן והצמד אליאן & עומרי התפנו לשבת איתנו לשיחה כנה על אוכל, מסעדות ומה שביניהם. ידע, לא חסר לשניים. השיחה לוותה כמובן בפבלובה ענקית, עם המון קצפת וגבינת מסקרפונה. בקושי רב נפרדנו מהמקום ומצוות העובדים היקר.

כעבור יומיים בלבד מצאתי את עצמי שוב באותו מקום. הפעם מלווה במשפחתי הענפה. פשוט לא יכולתי להרשות להם לוותר על התענוג.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* הצטרפו אלינו בפייסבוק, אנחנו דואגים לחברים שלנו.

לדף הפייסבוק של rest לחצו כאן.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
על המים בהרצליה
053-9443332

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
נומרו UNO
מרק השורבה של בני הדייג הנחמה שלנו לחורף
להתאהב כמו איטלקי
שווה לגדל בשבילה כרס
רכבת אקספרס לאיטליה