נגישות
נגישות

יש מכבי, יש 206 בשרים

יום אחרי ערב כדורסל מוצלח (ונדיר) של הצהובים, חגג יונתן שרון עם המכביסטית שלו במעוז הקולינריה של המכביזם - '206 בשרים'. החגיגה כללה צלעות כבש עסיסיות, אנטרקוט מעולה, קבב פיקנטי ואת בבר, המארח המושלם

מסעדה ביום המסעדות של rest
יונתן שרון
תאריך פרסום: 25/02/2010, 11:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

"לאן יוצאים הערב?" שאלה היפהפיה שלי בצהרי יום חמישי, "להיכל נוקיה" עניתי בלי להתבלבל, "ערב רומנטי. את, אני והגרעין הקשה של שער 11." זה כמעט נגמר ברצח, עד שהתחייבתי שאפצה אותה למחרת בארוחה טובה. אחר הצהריים קיבלתי אישור סופי ויצאנו להיכל. זה היה המשחק הגדול ביותר של מכבי העונה (ולא היו הרבה כאלה) ולתדהמתי גילתי מישהי שלא הכרתי: הגברת הפכה את עורה והחלה לצעוק, לשיר ולקלל יחד עם הפנאטים של שער 11 הצהוב. "יצרתי מפלצת" חשבתי לעצמי.

"שום מסעדה פלצנית", היא אמרה לי בתום המשחק, "אני רוצה ללכת כמו כולם ל-206 בשרים". למרות הקלישאה שבדבר ולמרות שחשבתי להפתיע אותה בארוחה רומנטית לאור נרות, יש צדק בדבריה וברור שחייבים לקנח את הניצחון במקום שהכי מזוהה עם מכבי.

כך זחלנו שיכורי ניצחון בצהרי יום שישי למסעדת '206 בשרים', כשכבר בכניסה למעוז הצהובים המתין לנו בֶּבֵּר, המלצר האגדי ואחד הסמלים החשובים של המקום, שהושיב אותנו בחלקה הפנימי של המסעדה. נראה שבבר מכיר באופן אישי כל לקוח ולקוח: בצדה האחד של המסעדה הוא מתבדח עם זוג צעיר, בצדה השני הוא משחק עם ילד קטן, תוך כדי הוא מברר מה חדש אצל הגברת בכניסה. ככה זה ב-206, כולם פה משפחה אחת גדולה ומכניסת אורחים ותוך דקות אתה מרגיש חלק ממנה. "זו לא מסעדה" אמרה לי יפתי בהתרגשות, "זה מוזיאון להנצחת מכבי תל אביב - כל הקירות מכוסים בתמונות של שחקני המועדון לדורותיהם.

הצצה מהירה בתפריט מגלה שהעסקית של 206 בשרים מוגשת במשך כל שעות היום, ועיון קצת יותר מעמיק בתפריט מוכיח שלמרות המוניטין ארוך השנים של המקום, הוא מציע את אחת העסקיות המשתלמות בעיר. בעבור 79 ₪ בלבד מקבלים פה סלטי פתיחה, מנות ראשונות, מנות עיקריות על האש עם שתי תוספות, שתייה וקינוח (וזה עוד בלי הפינוקים שהצוות היקר שולף פה ושם ללקוחותיו הנאמנים).

בבר המופלא הגיש לנו ראשית את החומוס המפורסם של 206 בטעם של פעם, ואיתו הפיתות שגם הן נחשבות מסתבר למושא הערצה בקרב מביני דבר. כאשר נקפו הדקות החל שולחננו להתמלא כל טוב: סלט ירקות חתוך דק ומתובל היטב בשמן זית ולימון, קערת פלאפל משובח, צלחת פטריות מעודנת וסלט טורקי. "המדד למסעדת בשרים טובה", טעננ יפתי, "מצוי בדברים הקטנים שמוגשים לפני המנה העיקרית" ובנושא הזה 206 מצליחה בגדול, ואכן מנות הפתיחה שוות בעצמן את ההגעה לפה.

לפני העיקריות יצאתי לסיבוב קצר בעקבות הריח עד שהגעתי למטבח שמצוי במרכז המסעדה. כל המנות נעשות מול עיני הסועדים וניתן למצוא הרבה אנשים עוטים שחור שעמלים בשקידה על מלאכת הצלייה. קצת בהמשך מצאתי בר מושקע עם מבחר רב של משקאות אלכוהוליים. הריח הנפלא של הבשר כל כך הטריף את חושיי שהייתי מוכרח לנוס מהמקום. בשובי שמחתי למצוא כי בבר שלנו כבר בחר עבורנו את המנות מהאש: הגברת קיבלה צלעות כבש רכות עטופות בשכבת שומן עדינה ושיפוד לבבות. אני זכיתי בשיפוד אנטרקוט מעולה שלא נופל במאום ממסעדות היוקרה בעיר. לקינוח מנת הבשרים נשנשתי קבב מזרחי חריף בטעמים פיקנטיים עדינים, כשלמנות העיקריות נלוו סלט כרוב חמוץ-מתוק ופירה.

היות והיה זה אחר הצהריים של יום שישי, עבר צוות העובדים המחויך בין השולחנות, בירך את הסועדים בברכת שבת שלום והשיק כוסיות יין ושמפניה. סוג של קבלת שבת נוסח 206. אנחנו, שכבר הרגשנו בני בית ראויים הצטרפנו לחגיגה עם קברנה סוביניון רזרב של ברקן (25 ₪).

"עכשיו אני מוכן לשנ"צ של יום שישי" הצהרתי בפני יפתי. "רגע אחד" פסק בבר, "אתם לא זזים מפה בלי קינוח!". כמובן שלא יכולנו לסרב. מוס שוקולד בגביע זכוכית התייצב על שלחננו ואיתו קרם בוואריה עמוס אגוזי מלך וסירופ שוקולד. יאמי. בדרך חזרה לשנ"צ המלכותי, הסכמתי עם היפה שלי שיש לאמץ דרך קבע את הרעיון של מכבי ולחגוג ב-206 את הניצחונות שלנו.

 

* הכותב היה אורח המקום.

* רוצים גם אתם לאכול ב-206 בשרים? לחצו כאן לקבלת קופון שווה במיוחד.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
בליני - ארבע סיבות וגעגוע
אגדה יפנית
על דגים ועל מים
העסקית המתוקה של דלאל
עסקי הצהריים של לניס
סייסטה א-לה מקסיקנה
קרומבאכר: כי מיליוני גרמנים לא טועים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר