נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ערב לוהט

ביום חמישי בערב, אחרי שבוע עמוס ומפרך של עבודה, לימודים ושאר צרות אחרות החלטנו לפנק את עצמנו בערב איטלקי וקופצני ב'אדלה'. מסתבר שמסעדה יכולה להיות הרבה יותר ממקום שמציע אוכל.

בעודנו פוסעים אל פתח המסעדה קשה היה לי שלא להסתיר את הפליאה, מיד התחלתי לתהות בקול- הייתכן? אמנם יום חמישי בערב, אבל עדיין, רמת ישי, כבר מאוחר אתה יודע (אני אומרת לבן זוגי שפחות מעניין אותו מספר האנשים אלא מה יזמין), תראה כמה שמח כאן, יש גם חבר'ה צעירים כמונו על הבר (ובאותו רגע ממש מרגישה מבוגרת בעשרים שנה ויותר), ווואו והיום יש ערב איטלקי, בגלל זה המוסיקה הכיפית! בוא נזמין יין!

הרעיון שמאחורי אדלה

מאחורי אדלה המסעדה יש המון חלומות ורעיונות מיוחדים, "הכל התחיל מהרצון שלי ושל בעלי ליצור משהו משלנו- ביחד" מספרת מיה ווייד הבעלים של המסעדה שפתחה יחד עם בעלה יואב ווייד את המקום. השניים מגיעים ממקום של יצירה ורוח, יואב מתחום האדריכלות ומיה משירה מוזיקה ותיאטרון. כשחלמו על משהו במשותף רצו לבנות מקום בו יהיה נעים להיפגש, יהיו בו ארועי תרבות ואולי אפילו תיאטרון, התוצאה היא אדלה. מידי חודש מפרסם אתר המסעדה את מופעי החודש, בחודש הקרוב יופיעו כמה מכוכבי THE VOICE למשל ובכלל כל ערב כאן שונה מקודמו: כל רביעי הוא ערב בסגנון ספרדי שבא לידי ביטוי ביינות, במוסיקה ובעיקר במנות המיוחדות שמוגשות בערב זה. שאר הערבים הם בסגנונות שונים אחרים (יווני, איטלקי ועוד), בקיצור בכל ערב בו תבחרו להתפנק כאן תוכלו להרגיש אווירה מיוחדת שתיקח אתכם קצת רחוק מהמוכר והידוע מראש כשעל הכל אחראי השף ליאור משה, שמוביל את הקו הקולינרי של המקום בבטחה עם מנות ספיישלים משתנות ובעצםהוא האחראי על מה שמגיע לשולחן.

כדאי לדעת

לאחרונה נפתח אדלה UPSTARIS  שהוא חדר אירוח בקומה השנייה של המסעדה, מתאים לעד 50 איש. החדר שעוצב ותוכנן לפרטי פרטים להפליא ומי שנכנס אליו רוצה להישאר, קשה להסביר את ההרגשה הטובה שהמקום מחדיר. מצד אחד הוא ביתי וחמים, מזמין אותך לשבת לצד פמוטים נעימים, מזנון נח, פרקט בהיר ומאיר ולהשתתף למשל בסדנת בישול כיפית. מצד שני הוא רשמי ומרווח, עם מסכי ענק המוכנים בכל שלב להציג נתונים, גרפים ושאר פרטים של פגישות מנהלים.

עוד דבר שכדאי לדעת על אדלה, יש כאן עסקיות שוות ביותר ב-54 ₪, 64 ₪ ו-74₪  הכוללות מנה ראשונה עיקרית ושתייה קלה, כוס יין ב-10 ₪ ובירה  מהחבית ב-15 ₪.

קהל היעד

קהל היעד כמו שסיפורינו התחיל, הוא חבר'ה צעירים שבאו לנשנש פיצה טובה עם בירה או לשתות יין אדום לצד טרטיני שהוא לחם דגנים קלוי בתנור עם גבינת פטה וחצילים או חרדל דיז'ון עם קורנביף מוקפץ (46 ₪ ).. קהל היעד הוא גם משפחות שבאו לחגוג (ניתן לארח באדלה עד 120 איש בתאום מראש), אנשי עסקים שבאים לפגישות וקבוצות חברים של האזור.

בשעות הבוקר כמקובל המקום מגיש ארוחות בוקר מיוחדות, בין השאר פרנץ' טוסט עם שמנת חמוצה וצימוקים מקורמלים ( 42 ₪) או מוזלי עם פירות העונה (32 ₪) אז הקהל מתחלף לאימהות בחופשה, פגישות עסקים של בוקר וכיוצא בזה.

עיצוב ואווירה

בר, שולחנות וכיסאות מעץ מלא, דלתות וחלונות זכוכית בצורת קשתות, שלל אהילים מהם מבצבץ אור זהוב, חביות יין בכניסה וסיפורו של או הנרי על אדלה מקשט את שולחנות הסועדים. רק מן המראות הללו הרוח מתרוממת ומרגישה שלווה.

העיצוב והאווירה מוקפדים מאוד היות ויואב הוא אדריכל, כל פרט כאן תוכנן מראש ולכל פינה יש תכלית. המקום יכול לחבוש מספר כובעים ע"י שינויים קלים, יכול להפוך לארוע חמים וכפרי בחורף, יכול לפתח את מרפסתו לגן בקיץ ויכול לשמש כמקום הופעות אינטימיות מעולה. 

מנה מנצחת

מהבר הזמנו כוס יין איטלקי (29 ₪) או בשמו המלא מון ט'פול ציאנו דה אברוצ'ו. את שם היקב כבר היה קשה לזכור למרות שאוצר היין של המקום (ותתפלאו יש אחד כזה), עמית הדר, מסר לנו את כל פרטי היין ויקבו. בתוספת חיוכו מלחי אל לחי המליץ לנו עמית להזמין למנת פתיחה את ה'ברזאולה' (36 ₪ ) שהיתה מיוחדת לאותו ערב איטלקי וכללה חתיכות סינטה כבושות, פרוסות דק דק ועליהן שבבי פרמז'ן. לצד הברזאולה נישנשנו שרימפס (42 ₪)  שנצרב על הפלנצ'ה, הוגש עם רוטב מפנק של שמנת ושום והונח על פרוסה עבה של באגט צרפתי שספגה את כל הטעמים המופלאים האלה. כל אלה היו מעולים אך המנה המנצחת של הערב היתה ללא ספק ה'פטוצ'יני פירות ים' (72 ₪) שהוגשה בקערה עמוקה גדושה ברוטב צהוב (שמנת וקארי) ועל אף שלא גדלתי על כוסברה, טעמה הורגש בדיוק במידת הצורך ולא הייתי צריכה לפסול מנה זו על עודף כוסבריות.

כשהגיע הזמן והקינוח הוגש, לא היה כבר הרבה מקום להכיל אותו אך לא לשווא הצטיידתי בבן זוג שמחבב מתוקים. מהחיוך שעלה על פניו בביס הראשון מהרושה (42 ₪) הבנתי שהיה שווה להשאיר את המתוק לסוף, קראנץ' שוקולד נוגט עם מוס שוקולד לבן בציפוי גאנש חלב ,אין צורך להשקיע בתאורים  מרחיקי לכת -  זהו הקינוח בלי קישוטים.

חשבון בבקשה

ברזאולה 36 ₪

שרימפס 42 ₪

פטוצ'יני פירות ים 72 ₪

רביולי פטריות 48 ₪

כוס יין אדום 29 ₪

רושה 42 ₪

סה"כ: 269 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר