נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עובדות שכדאי לדעת על הדוב
פונדק הדב הוא לא עוד סתם פאב עם קפריזה חולפת, הדוב נפתח ב-1990 וזכה להיות הבר הראשון והיחיד במרכז הכרמל, בימים בהם בחיפה רוב הפאבים התרכזו בעיר התחתית, קרוב לנמל. ולא רק שזכה להיות הראשון והבודד במעוז הייקים, אלא גם נשא בתואר זה כ-10 שנים תמימות. מאז ומתמיד החשיב את עצמו הדוב כבר ספורט ובו ארבעה אזורים שונים שבהם מקרינים משחקים מכל הסוגים. העיצוב האוכל והאווירה – ניחוחם אנגליים להפליא וראש הדוב שתלוי בבר הראשי הוא מתנה מגן החיות שממול, לבר המקומי והכה אהוב על תושבי המקום. אם כך בהגיעכם למוסד חיפאי שכזה נסו להרגיש את השנים, האנשים והארועים שאפפו את המקום.

הקהל
במקום כה מיוחד, מתבקש קהל מיוחד, המיקום המדהים במרכז הכרמל מפגיש אותנו עם תיירים שבאו לתור את חיפה ועגנו עם ספינתם הענקית הסקנדינבית בנמל, עם העובדים הסקוטים, האמריקאים והפולנים של אסדת הקידוח שגרים בחיפה למשך חודש שלם פעם בחודשיים והכי חשוב עם אנשי המקום,הכרמליסטים האדוקים שלא מחליפים את פאב הבית כבר 21 שנה. בעודנו מתמוגגים מניוקאסל מהחבית (25 ₪) מתנהלת לצידנו שיחה של זוג אנגלו-סקסי בשנות ה-50 לחייהם כאשר בשולחן ממול יושבים סטודנטים שהעיזו לצאת לשתות בתקופת הבחינות.

נשתה נשתה לחיים אך גם נאכל לשובע
עם השתייה מגיע התיאבון, ככה זה כשיש מגוון כל כך אטרקטיבי לבירות, צריך לשתות מכולן ורצוי לאכול "משהו קטן" על יד. שותפי לחגיגה לא ידע את נפשו כשגילה שיש ניוקאסל מהחבית ואני בחרתי London pride שמומלצת ביותר (20 ₪), לצד הבירות יש את מנות ה"בקטנה" שהן מלוחות, לא ענקיות, לא יקרות והכי מתאימות ללוות את הבירה שלכם, כך מצאתי את עצמי נוגסת בשיפודי שרימפס קריספים שנצרבו על הגריל (19 ₪), כמובן שלא התאפקנו והזמנו את אחת המנות המפורסמות ביותר של המקום (מנה שקיימת בתפריט 21 שנה) הwדב בורגרw שהוא 250 גרם של עונג עטוף בלחמניית עגבניות קרסיפית מגיע עם המון צ'יפס ועושה טוב על הנשמה (55 ₪), אחרי הבירה והמבורגר הרגשנו כמו דובים לעניין!

דיל לא רגיל
אחד החידושים במקום הוא פתיחת הפאב מידי יום החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד 17:00 לארוחות עסקיות בהן ניתן ליהנות מאותו דב בורגר+ מנה ראשונה+ שתייה קלה/חמה רק ב- 49 ₪ (לדוגמא), כוס יין או שליש בירה ב-10 ₪ בלבד וקינוח היום ב-20 ₪. ישנן עסקיות גם ב-69 ₪ וב-89 ₪ אשר מציעות מנות מכובדות עוד יותר כמו אנטריקוט, פילה דניס ואוסובוקו טלה. לקהל הסטודנטים כדאי לדעת שבימי ראשון ושני על כל הבירות מהחבית יש הנחה של 50%.

מה עוד מיוחד כאן?
הדב מציע כ-120 סוגי וויסקי ועורך ערבי וויסקי (שנעשים על פי כללי איחוד הוויסקי העולמי) בהם ניתנות הרצאות בנושא וטעימות כמובן, ערב בורבון אמריקאי לדוגמא כולל בחובו אוכל אמריקאי. בצהרי שישי יש כאן סוג של מסיבה שמאחדת בין הגילאים (אפילו בני 80 שלא מוותרים על הבירה השבועית שלהם) והטיפוסים, כשהבירה זורמת מתחילות שיחות עמוקות בין זרים, והופכות את הצהריים הללו להרבה יותר כיפים.

הקונספט
אין הגדרה טובה יותר לדב מאשר פאב הבית. המקום נועד כדי לגרום לאורח להרגיש בן בית, אמנם בית מתוך קטלוג בריטי של שנות ה-50, אך בית! הקירות צבועים בצורה קלאסית שמזכירה סלון מפואר והבר עשוי מעץ מלא עתיק חום כהה. קבוצות אוהדים שונות מגיעות לכאן בהמוניהן אפילו בשבת, מספרת יעל, התקשרו מעריצי ליברפול שיש משחק ב-14:00 והם 40 איש, כמובן שהדב נפתח לטובת ליברפול ואוהדיה. יש כאן ערבים בהם משדרים כדורסל, כדורגל ואפילו רוגבי נוכח הדיירים מחו"ל שכבר מכירים כל ברמן ומלצרית בשמם הפרטי.

חשבון בבקשה
רבע ליטר לונדון פריד מהחבית (20 ₪)
שליש ניוקאסל מהחבית (25 ₪)
שליש גולדסטאר בלק רוסט (23 ₪)
שיפודי שרימפס (19 ₪)
דב בורגר (55 ₪)
פיש & צ'יפס (50 ₪)
סה"כ  192 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר