נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

חכם סיני אמר פעם "אל תאכל דגים במקום בו אין ים" ונכון, בירושלים אין ים מלבד ראשי התיבות שלה והדרך אליה רצופה בעליות ופקקים אבל לפחות יש אוויר הרים צלול שמחפה על הריחוק מהחוף. במרכז העיר ממוקמת מסעדת דולפין ים הוותיקה, המסעדה המנוהלת ביד רמה כבר 43 שנה על ידי צ'ופי, הלוא הוא שרגא. מסעדה רומנטית, פסטורלית ומעוצבת בקונספט עתיק, כולל תמונות ישנות בשחור ולבן על הקירות. המסעדה שהוכיחה לי שגם חכמים סינים טועים ובגדול.

ירושלים - את היחידה אני נשבע
דולפין ים החלה את הקדנציה שלה במזרח ירושלים, נדדה עד לתל אביב ועשתה קאמבק מופלא למרכז העיר לפני כחמש עשרה שנה. מאז היא כאן - מזמינה ומקבלת אורחים, מקומיים, תיירים ועוד. עם שיק פריזאי מחד ווינטאג' ירושלמי מאידך, קשה מאוד להתעלם מהקסם של דולפין ים שחלקה החיצוני אף גובר בקיץ על חלקה הפנימי ולו רק בשל האוויר הירושלמי הקסום.

למסעדה קהל לקוחות נאמן שחוזר וחוגג בה גם שלל אירועים, כשלכל גיל מנה ואופי משלו. מצחיק לציין שלדולפין ים אין תירוץ טוב לשמה, היא נקראת כך פשוט כי דולפין הוא יונק, למרות שלא יצא לנו לפגוש בתפריט יונקים רבים הודות לקונספט הדגים ופירות הים בשלל צבעי הקשת.

בת הים
מוסיקת אינדי בריטית ליוותה אותנו בכניסה לבטן הדולפין. כשהתיישבנו בחלל האותנטי, בחנו את קירות האבן המרשימים והאווירה האינטימית, מקשיבים לקולדפליי שרים על עוד מטאפורה. דולפין ים בנויה כך שניתן לדבר בווליום סביר מבלי לצעוק ובמקביל ליהנות מפרטיות יחסית ורומנטיקה קלה שמתבטאת גם באוכל.

הגר, המלצרית שלנו, עובדת במקום כבר חמש שנים ואולי משקפת היטב את כל מה שטוב בדולפין ים - כמה שירותיות, כמה ידע, כמה מקצועיות, אכן נכס של ממש. מעבר לכך שעכשיו היא מגיעה רק בסופי השבוע כי היא לומדת חינוך בעוד עיר ללא ים הנקראת באר שבע, הגר מעידה על עצמה ועל שאר הצוות כי מדובר במקום שהוא בית. פייר - השירות יוצא מן הכלל והבקיאות של המלצרים בכל המנות ומרכיביהן מרשימה ביותר.

מה אוכלים פה?
המסעדה משתמשת בסלוגן המוכר "לפנק, לפנק, לפנק", כשכל המנות המוגשות גדולות ומשביעות ובעיקר- איכותיות מאוד! לפתיחה, קיבלנו את סלטי הבית הכלולים במנה העיקרית. מה לא היה שם? הכל מהכל כשדווקא סלט הגזר עם הצ'ילי המתוק גנב את ההצגה. אחריהם הגיעו קרפצ'יו בקר מעולה (42 ₪) ומנת סרטנים רכים ומטוגנים (50 ₪) שהיו מעדן.

לעיקריות התפנקנו על פורל פתוח ברוטב עגבניות ובייבי שרימפס (120 ₪) שהיה עשוי בדיוק במידה הנכונה ברוטב עגבניות בשלות וטריות ושרימפסים מתפצחים. למרות שהדג היה מעולה, את המקום הראשון בקיבתנו לקחה לבסוף מנה פשוטה אך נדירה ומדויקת בדמות שיפודי הלוקוס המהפנטים, שנטבלו ברוטב לימונענע מצומצם (120 ₪). מנה גאונית, צנועה, מבריקה וטעימה שכל ביס ממנה מעניק לך אושר עילאי. הלוקוס היה כל כך רך וטעים שלרגע חשבתי כי יש דבר כזה "חוף תלפיות" או חוף "הכותל". הים בצלחת וכל מילה מיותרת.

נשיקה לסיום
לקינוח, התפנקנו על "פינוק של דולפין" - גלידת וניל עם טחינה גולמית, שבבי חלבה וריבת שרי מתוקה וממכרת, סורבה קוקוס ואספרסו ארוך. בסוף הארוחה נשענו אחורה בכיסאות והפלגנו.. לפחות בדמיון.

חשבון בבקשה
סלטי פתיחה- כלולים בהזמנת המנה העיקרית
קרפצ'יו בקר - 42 ₪
סרטנים רכים - 50 ₪
לוקוס משופד ברוטב לימונענע - 120 ₪
פורל פתוח ברוטב עגבניות ובייבי שרימפס - 120 ₪
פינוק של דולפין- 32 ₪
סורבה קוקוס - 14 ₪
קולה - 12 ₪
לימונדה - 12 ₪
אספרסו ארוך - 10 ₪
סה"כ - 412 ₪ לא כולל שירות

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר