נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במסעדה טוקאי רצינו לאכול כבר מזמן. היא תמיד מזכירה לי יום הולדת, יום נישואים, מפגש עם סבי וסבתי, נסיעה לכרמל ולטיילת לואי או תקופה קצרה של מגורים ברחוב ליד וחיפשו ארוחות ערב קלילות כשלא היה חשק לבשל אחרי העבודה. מבחינתי, המקום תמיד היה קשור לחוויה חיובית כזו או אחרת אצלי בלב.

את פנינו קיבלה לריסה החייכנית ומאירת הפנים בצורה יוצאת דופן שמיד הושיבה אותנו במקום טוב מול נוף מפרץ חיפה, שאורותיו מנצנצים על פני הים השקט בלילה. אנחנו זוכרים את טוקאי עוד כשהייתה בצדו השני של הכביש, עוד בתקופה שכדי להעלות מנות מקומת המטבח לסועדים נדרשה מעלית. המקום עצמו פועל משנת 89' ועובדה זו בלבד מעידה על טיבה. פירוש שמה הוא "גלי ים" וניתן בהחלט לחוש את אווירת הנינוחות של אדוות הגלים והמרחב האינסופי.

אז מה אכלנו?
עוד לפני שהספקנו לקרוא למלצר, לריסה מלאת האנרגיות, הופיעה והחלה מספרת לנו על המנות השונות. למרות שלא באמת היינו צריכים סקירה של התפריט ולמרות שאני תמיד דוגלת בהתנסויות חדשות, להיות בטוקאי גלי ים ולא לאכול מהאגרול זה פשוט פשע. אז ביקשנו מנת אגרול (18 ₪ ל- 2 יחידות) שהוזמנה ללא התלבטות כלל, כשהאגרול הקריספי והמדהים הגיע בדיוק כשסיימנו לאכול את המרקים - וונטון (22 ₪) בשבילי וטום יאם בחלב קוקוס (35 ₪) לבן הזוג.

לפני מספר שנים הייתי בתאילנד וטעמתי שם מרק וונטון. מאז הייתי בטוחה שכל מסעדה אסיאתית באשר היא תגיש את המרק ושהוא גם יהיה טעים. טעיתי בשתי ההנחות שלי. לפני שנה גיליתי שבטוקאי מגישים מרק וונטון מרענן שיכול ללמד את שאר הסיניות בסביבה מה זה מרק וונטון וגם אותו אני לא מחליפה. המרק מגיע צח ומלא בירקות רעננים שנראים כאילו זה עתה נקטפו מגן ירק. הטעם עשיר ומלא הפתעות ולכל אלו מתווסף הכיסון ממולא בבשר שהוא עולם ומלואו. בן זוגי לארוחה לא וויתר אף הוא על הרגליו ונהנה ממרק טום יאם פיקנטי, עשיר בעגבניות, פלפלים, קלמארי, פטריות שיטאקי, גזר ועוד הפתעות מרתקות שלא זיהינו.

עיקר העניין
לכבוד המנות העיקריות הונח על השולחן, כיאה למסעדה אסייתית, משטח ומתחתיו נרות לחימום. תמיד התפעלתי מהטריק הסיני הזה שגורם לשולחן רב סועדים לחלוק ביניהם את מגוון המנות. על המשטח הונחו בקר ברוטב שום וסיצ'וואן (55 ₪)  ופתאי ירקות (49 ₪). הבקר היה חריף ועשיר, מלא בפלפלים בכל הצבעים וברוטב סמיך ומדהים שהלך מעולה עם האורז המאודה, שהגיעה בכמות שיכולה להספיק בכיף ל- 3 אנשים. הפתאי היה מדהים וממש הצטערתי שהייתי צריכה לחלוק בו. הוא הגיע בליווי לימון והחיל נבטים, בצל ירוק טרי, פצפוצי בוטנים, חביתה ומלא ירקות נהדרים אחרים.

לקינוח הזמנו בננה לוטי (30 ₪), אמנם לא ממש סיני אבל טעים ומפתיע וכשחשבנו שכבר לא נוכל עוד, חזרה לריסה לשולחננו עם צלחת גדולה ובה ארבעה משולשי קרפ עדינים שהכילו בננות מטוגנות קטנות ומתקתקות. בין משולש למשולש ניגר רוטב סמיך של ריבת חלב עם מייפל ובמרכז הצלחת הוצב כדור גלידה בטעם וניל משובח ביותר וכמובן קצפת. למעשה כל מה שאדם יכול לרצות בקינוח או לפחות לקוות שיופיע בצלחת. בהתחלה חשבנו שאין סיכוי שנאכל את כל הכמות אבל לצד התה הסיני (10 ₪) בריח יסמין משכר ועם המוסיקה המרגיעה, ישבנו לנו וללא משים - התנקתה הצלחת ולא ע"י זרים...

דילים ומבצעים
המסעדה דוגלת בשיטת השיתוף בכל הנוגע לצורת ההגשה ולכן התפריט מותאם לזוג או ארבעה. לדעתנו, גם תפריט הזוג יכול להשביע בכיף רביעייה רעבה במיוחד ואילו תפריט הרביעייה.. טוב אתם מבינים בעצמכם. כדאי לצפות קודם בגודל המפנק של המנות היוצאות מהמטבח ואז להחליט מה מצב הקיבולת שלכם.

כמו כן תוכלו ליהנות מתפריטTAKE AWAY  למקרה שאתם בסביבה ונתקפתם רעב, כשהתפריט מגוון מאוד וכולל בין השאר בגט עם מוקפץ, חמוצים סינים אדירים ובקבוק שתיה ליטר וחצי ב- 99 ₪. אם הזמנתם 3 ארוחות במחיר של 69 ₪ הארוחה הרביעית – חינם. חוץ מכל אלו מוגשות עיסקיות בשעות הצהריים (12:00-17:00) ועבור 66 ₪, ניתן לקבל  מנה ראשונה, מרק לבחירה, עיקרית עם אורז ושתייה.

חשבון בבקשה
אגרול - 18 ₪
מרק וונטון - 22 ₪
מרק טום יאם - 35 ₪
בקר עם שום וסיצ'וואן - 55 ₪
פאטי ירקות - 49 ₪
בננה לוטי - 30 ₪
תה סיני - 10 ₪
סה"כ - 219 ₪

*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
נתח בשר בראנץ' האוס (צילום: באדיבות המקום)
אסאדו בר באלונים (צילום: באדיבות המקום)
סטייק בברסרי 107 (צילום: באדיבות המקום)
מנה של מסעדת סבידה (צילום: באדיבות המקום)
בירות של מסעדת ליבירה בחיפה (צילום: באדיבות המקום)
אותנטיות יוצאת דופן במסעדת גאורגיה
בשר משובח ב-BACK TO BLACK
חדשה בשכונה: מרינדו יקנעם
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר