נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הדייט הראשון של אשתי ושלי התחיל במסעדת מרתה ברוטשילד. זה היה לפני 6 שנים בערך, כשהיינו צעירים ויפים. גם ביום בו נולדה ביתנו לפני שנתיים ישבנו לאכול במרתה ממש כשהחלו הצירים. והנה, השבוע חגגנו שלוש שנות נישואים וכן, ניחשתם נכון - במרתה. 

במרתה יש קסם שלא ניתן להסביר. היא מצליחה לשלב בנונשלאנט, כאילו בלי להתאמץ, בין כפריות פסטוראלית לאורבניות הומה, בין עממיות לא מחייבת לסטייל יוקרתי. מה שהכי יפה במקרה של מרתה, השוכנת בלב רחוב אבן גבירול בעיר שלא מפסיקה, היא העובדה שהיא מעולם לא התיימרה להביא בשורה כלשהי. היא פשוט יודעת לעשות את מה שהיא יודעת לעשות והיא עושה את זה מעולה כבר המון שנים.

אילו מסעדות מציגות את תל אביב בצבעים הכי יפים שלה בסתיו?

דברים שלא משתנים
את פנינו קיבלה בחיוך אנרגטי, אביטל, שהושיבה אותנו בשולחן זוגי בחלק הפתוח של המסעדה. התרווחנו לאחור, מנסים להיזכר באיזה שולחן ישבנו בפעם האחרונה ומה קרה שם. בדרך כלל בשלב הזה ממלאת הג׳ינג׳ית שלי את החלל בזיכרונות נוסטלגיים מפורטים, כשאני מהנהן כאילו אני באמת זוכר משהו, מנסה לנחש בינתיים כמה קנס הדביקו לי לשמשה של האוטו ואיפה חניון הגרירה הכי קרוב כשבכלל חניתי בחניון בתשלום. קוראים לזה פוסט טראומה של חונה תל אביבי וכשאני בהתקף, רק ראשונות איכותיות יכולות להוציא אותי מזה.

פתחנו, אם כן, בסלט קלמארי חם על הפלנצ׳ה (46 ₪) עם טחינה שחורה, פול ירוק, נענע ובצל ובמנת קרפצ׳יו חציל בסילאן, גבינת עיזים, סלסה עגבניות, פטרוזיליה, כוסברה, נענע, צנונית ושמן זית (42 ₪), כשלכל אלו התלוותה פוקאצ'ה טרייה (22 ₪). סלט הקלמארי החם היה טעים מאד, כפי שהובטח לנו לפני שהזמנו, בעוד קרפצ׳יו החציל דיבר בשפה אחרת לגמרי. באותה מידה יכלו לקרוא למנה פילה חציל או טרטר חציל וכן, זה טעים עד כדי כך. איך אני אומר את זה בצורה שלא משתמעת לשתי פנים? נסו לדמיין את סלט החצילים הטעים ביותר שאכלתם ואז לטעום את זה של מרתה. מדובר בפיצוח גנום החציל ומיצוי הטעם הטוב ביותר שניתן להפיק מהירק המהולל. מעולם לא טעמתי חציל שהיה כל כך ערב לחיכי ואני חצילאי ידוע. הג׳ינג׳ית שלי התמוגגה אף היא ושנינו נותרנו נפעמים.

סוס מנצח לא מחליפים
לעיקרית לקחה הג׳ינג׳ית פילה סלמון עם ריבת עגבניות שרי ופירה בזיליקום (86 ₪) ואני, אבוי לבנאליות, סטייק אנטרקוט 300 גרם (129 ₪), בליווי סלט ירוק בוינגרט תפוזים. התמונה מתבהרת - משהו טוב מאוד קורה במטבח של מרתה. מדובר במאסטר שף של ממש עם טאץ׳ מדוייק להפליא, שקשה להעביר את הניואנסים העדינים שבו בהקשת אותיות על המקלדת. אבל אני הרי פה בשביל לנסות. ידוע לכל, שבכדי להוציא סטייק טוב מהמטבח דרוש טבח מיומן אבל כדי לקבל סלט קטן כתוספת ולגלות שכל החסות בו טריות, פריכות וצוננות, שכמות הרוטב מדויקת ושהרוטב עצמו מושלם, בשביל זה לא מספיק טבח טוב. בשביל זה צריך לב. ואת זה לא כל טבח מביא אתו מהבית. למזלנו, השף של מרתה כנראה מרגיש בבית והלב שלו מורגש בכל מנה ומנה שיוצאת מהמטבח.

רק אחרי שחיסלנו בתשוקה אמיתית את החסה הפיוטית שלנו התפנינו ליהנות מהסטייק, פילה הסלמון והפירה המצוין מבית היוצר של אותו הטבח עם הלב. דיוק מושלם, הנאה צרופה. אין ספק שנוסחא מנצחת לא מחליפים אבל כיף לגלות אותה כל פעם מחדש. מרתה יקירתנו, ניפגש בשמחות.

חשבון בבקשה
סלט קלמארי חם – 46 ₪
קרפצ׳יו חציל - 42 ₪
פוקצ׳ה עם מטבלים – 22 ₪
פילה סלמון -86 ₪
אנטרקוט 300 גרם - 129 ₪
כוס למברוסקו – 30 ₪
סיידר מוגז - 12 ₪
סה״כ – 367 ₪

ספרו לנו על הדייט הראשון שלכם


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
כמו בחו"ל: המעדנייה של גולדשטיין
ארוחה קונספטואלית מארץ האגדות
מרגישים בבית בדג על הנחל
מירנצ'ו תסחף אתכם למרכז אמריקה
נוסעים לנס ציונה
יודעת את העבודה
כשזה תופס אותך
ברוב פאר והדר
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר