נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בישראל בכלל ובתל אביב בפרט יש שתי עונות עיקריות, קיץ וחורף, כי עונות המעבר כשמן כן הן - עוברות לפני שמספיקים להרגיש. עכשיו, כשהסתיו כבר כאן, כדאי לנצל את העובדה שלא מזיעים ושהים יפה מתמיד. במיוחד עבור עונת השלכת ריכזנו עבורכם כמה מסעדות שמציגות את העיר בצבעים הכי יפים שלה.

SEATARA
לוקיישן: מתחם סי אנד סאן האלגנטי, על הצוק מול ים אין סופי ומתחת לקומפלקס מגורים של היפים והעשירים. אם יש לכם מזל – ולנו היה – תראו את בר רפאלי או סלבס אחרים בקנה מידה ארצי, שבקושי מצליחים לגנוב את ההצגה מהנוף.
קונספט: מסעדה שמנסה לפנות לכל טעם, סגנון ואזור גיאוגרפי, ובהצלחה לא מבוטלת. השף החדש אופיר וידבסקי בנה תפריט שמתרכז בעיקר במטבחי צרפת, איטליה והים התיכון באופן כללי עם קריצה למטבח הישראלי והערבי-גלילי. מחלקה מיוחדת מוקדשת לסושי שמוגש בבר אפלולי וסקסי ובהקפדה על חומרי גלם טריים וכלי הגשה כסופים שעושים מכל רול כוכב קולנוע. לא מזמן הושק תפריט ארוחות בוקר שמקיף את כל הגלובוס, כולל קוקטיילים תואמים.
מה להזמין: מהתפריט הרגיל - ריזוטו פטריות פורטובלו, שמפיניון, יער, פורצ'יני וכמהין (72 ₪), מתפריט הסושי - סוזוקי אוסוזוקורי - סשימי פרוסות בס נא עם צנון טחון ורוטב פונזו (69 ₪).
רוזנבלום הרצל 8, סי אנד סאן, תל אביב, 6996633 - 03

SEATARA. צילום: יח

Casa Nova
לוקיישן: בכניסה הצפונית לנמל יפו, בבניין ערבי יפהפה בן מאות שנים. אם מזג האוויר מאפשר מומלץ לתפוס מקום ב-Casita, מעין סניף חיצוני נושק לים, כשהגלים מתנפצים מתחת.
קונספט: נואבו לטינו, מטבח לטיני עדכני צבעוני ומעניין. שילוב של מסעדה ובר, לא אחד אלא שניים, שמשמשים רקע למנות קטנות שהולכות מצוין עם טקילה, רום ושאר משקאות אלכוהוליים מדרום אמריקה. בסיס התפריט הוא סביצ'ה המוגש בווריאציות שונות. השילוב בין הצבעוניות הפאן-לטינית ליפואית על רקע קשתות, שנדליירים וים מבטיח שמשעמם לא יהיה פה.
מה להזמין: סביצ'ה סלמון מעושן עם בצל סגול, פטרוזיליה, צ'יפוטלה, חלפניו וליים (48 ₪), בריגדיירו – כדורי טופי ושוקולד דרום אמריקאיים או מוס שוקולד וצ'ילי (18 ₪ כל אחד).
רציף העלייה השנייה 48, נמל יפו, 03-5413636

קאסה נובה. צילום: יח

רוקח שוק
לוקיישן: בכניסה לשוק הנמל בתל אביב. אפשר לשבת בפנים מול בר בצורת חי"ת או ליד שולחנות בר גבוהים מכוסי מפות לבנות, או בחוץ מתחת לשמשיות שמגנות קצת מפני מזג האוויר. אחרי או לפני הארוחה רק מתבקש לקנות מוצרים טריים טריים ולהיכנס למטבח.
קונספט: להביא את השוק לשולחן. השף אייל לביא יצר תפריט ספרדי-ים תיכוני שמורכב ממנות קטנות בצורות הכנה שונות – סלטים, דגים נאים, ברוסקטות, צלחות קטנות חמות ומנות במחבתות ברזל אישיות. עיקרון היסוד הוא שהכל טרי ומבוסס על חומרי גלם שרובם הגיעו היישר מדוכני שוק הנמל. ההמולה והצבעוניות שמסביב מעוררי תיאבון והאוכל אלגנטי ושמח בהתאם.
מה להזמין: סלט סלקים צלויים, עלי רוקט וגבינת בושה בקרמל אגזים ואגוזי לוז (38 ₪), בויאבז עם שרימפס, קלמרי, מולים, עגבניות, פסטיס וזעפרן (62 ₪), מנת דגל של לביא בכל אחת ממסעדותיו ותענוג סתווי מושלם.
האנגר 12, נמל תל אביב, 03-7162757

ברוסקטה סרדינים. רוקח שוק. צילום: נמרוד גנישר

Loveat נמל יפו
לוקיישן: בכניסה לנמל יפו מול המזח וסירות דייגים, במבנה היסטורי לשימור ששימש בעבר הרחוק בית אריזה לתפוזי Jaffa. אם באים מוקדם מספיק אפשר לשבת בכיסאות נוח בחוץ ולתפוס קצת שמש בין העננים.
קונספט: לאט ובריא. הרשת (4 סניפים ואחד בדרך) הביאה לארץ את בשורת הקפה האורגני וסביבו התפתחו פילוסופיה עסקית עם ראייה חברתית ומטבח בריאותי עם קשר הדוק לסחר הוגן, סלואו פוד ועונתיות. התפריט מתכתב עם מנות בית קפה סטנדרטיות אך מביא אותן באריזה בריאותית ובשקיפות תזונתית. בסניף נמל יפו נוספו מנות ששואבות השראה מהסביבה ומהמטבח הערבי. אוכל קליל, בריא ומתומחר באופן סביר שהולם את האקלים הכלכלי-חברתי הנוכחי.
מה להזמין: סלט וייטנאמי – נתחי חזה עוף או טופו, אטריות אורז, ירקות, בוטנים קלויים ושומשום ברוטב ויניגרט אסייתי (48 ₪), ארוחת בוקר שקשוקה (48 ₪) מעגבניות, חצילים קלויים ושתי ביצי חופש מוגשת עם טחינה, לחם, חמוצים וקפה לקינוח.
נמל יפו, מחסן 1, 03-7266660

לאביט סביח מפורק. צילום: אפיק גבאי

מלגו ומלבר
לוקיישן: רוטשילד פינת מרמורק, על השדרה ומול כיכר הבימה המתחדשת והדינמית. ישיבה בחוץ או בפנים מול חלונות גדולים היא סרט אין סופי של אנשים הולכים, רצים ורוכבים על אופניים, מכוניות, ילדים, תיכוניסטים בחבורות וכל מה שמרכיב אורבניות תל אביבית, שבסתיו יוצאת מהמזגנים אל הרחובות.
קונספט: מנות דגים ופירות ים טריים המגיעים יום יום מנמל יפו וזוכים לפרשנות "מלגו", כלומר מקומית וים-תיכונית, ו"מלבר" דהיינו השפעות ממטבחים עולמיים. בין היתר אפשר למצוא בצלחת דגי מליטה המתאפיינים בבשר לבן וטעם מודגש, סרדינים טריים, קלאמרי סגול, שרימפס קריסטל, סרטנים כחולים ודגי מים עמוקים לפי מה שעלה באותו יום ברשת ובחכות. התפריט מחולק, כמקובל בימינו, לקטגוריות לפי גודל, חומרי גלם ושיטות הכנה כגון ירקות, דגים נאים, פלנצ'ה ואפילו מנות פריכות שאוכלים עם הידיים, כי אחרי הכל אנחנו במזרח התיכון. תפריט יינות, לבנים בעיקר, כולל יינות מלגו (מהארץ) ומלבר (מהעולם).
מה להזמין: סלט עגבניות שרופות קר עם פלפלונים, בצלי פנינה ולבנה ביתית  (24/36 ₪ לצלחת קטנה/גדולה), מיקס ים תיכון - דגים קטנים ופריכים המתחלפים לפי ההיצע היומי, שרימפס, קלאמרי ורוטב ויניגרט עשבים לימוני (78/132 ₪).
רוטשילד 142 פינת מרמורק, תל אביב, -631421403

מלגו ומלבר. צילום: יח



כנסו לאינדקס מסעדות בתל אביב
והזמינו שולחן דרך אתרנו

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח