נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אני איש של חורף בין אלפי אנשי ים אבל ה"נובמבר ריין" הירושלמי ממאן להגיע. למרות הכל, במחלפי בגין הרוחות קרירות, צלולות ומרעננות וגורמות לי לחשוב על הקור האירופאי, השלג, התרבות, השפה והיופי - כמה יופי! אין ספק שירושלים היא יותר אירופאית ממזרח תיכונית, בעיניי לפחות, ולא חסר בה דבר. מבנים עתיקים, מזג אוויר קריר וצלול ומגוון שפות ודתות.

אשתי היקרה מחליפה קידומת ממש בקרוב וללא צל של ספק, זו לבדה סיבה מספיק טובה להתחיל ערב קסום במדרחוב בן שטח, כפרומו ליום המשמח. המדרחוב הומה האדם, המתוייר רבות גם בימי חול, מקבל את פנינו בזרועות פתוחות בשלל שפות, כשהירח קורץ אלינו מן השמיים. שולחנות ערוכים במפות מהודרות מסמנים לנו את הדרך בשעת לילה עד הגיענו לאבן הירושלמית הניצבת בכניסה למסעדה עליה רשום "גבריאל". ליד הדלת, תמונה לא ברורה של ספק גבר ספק מלאך, המסתכל על הבאים לפתחה, נותן הרגשה של ביטחון וחמימות.

נכנסים ל- kosher
התיישבנו ליד אחד החלונות המשקיפים למדרחוב ומדד הרומנטיות עלה. הנוף המשגע הנשקף מבעד לווילונות נותן לסועד את ההרגשה כאילו הוא נמצא בחוץ אך עם האינטימיות, השקט והרוגע של הפנים. מוסיקה חובקת עולם נשמעת ברקע והמבט נח על ציורי קנבס יפהפיים, המשקפים את  השכונות הירושלמיות של פעם. בחיים לא חשבתי שאוכל לאהוב מסעדה עוד לפני שטעמתי בה דבר – גבריאל הוכיחה לי ששגיתי. הוקסמתי עמוקות.

היא קיימת כבר תשע שנים. מסעדת צרפתית, צבעונית להפליא, בנויה מאבנים ירושלמיות עתיקות בנות יותר מ- 150 שנה. מסעדת גבריאל גם כשרה למהדרין (בהכשר בד"צ בית יוסף) ולמרות זאת, היצע התפריט איננו מוגבל או סובל מחוסר והתוצאה לא פחות ממפתיעה. בקרוב עתידה המסעדה לעבור טרנספורמציה בנושא הכשרות ותקבל כשרות מהודרת מטעם עיריית ירושלים, אז ניתן לשער, יחולקו הקלפים מחודש ולתפריט יוכנסו עוד מיני תופינים שכיום לא קיימים בו. בקומת הכניסה כ- 40 מקומות ישיבה, בעוד בקומת הגלריה, בה ניתן לערוך אירועים מגוונים, תוכלו לארח בכיף עד 60 מוזמנים. גם בר המסעדה מכיל מספר מגוון של יינות בהם יינות בוטיק ונותן מענה לכל דורש.

מניפיק!
הסומלייה ממלא שתי כוסות סוביניון לבן יבש ופירותי (32 ₪) ובכך נותן את אות הפתיחה לסעודת מל(א)כים. מיד הוגשו לנו לחמניות הבית, רותחות ופריכות עם ארבע מטבלים שונים - טפנד זיתים, גזר בצ'ילי חריף ומתוק, שומר כבוש וקרם חצילים. כל טעם זורק אותך למקום אחר כמו ארבע רוחות השמיים, תענוג אמיתי שמגיע כחלק מכל ארוחה. גם המנות הראשונות היו יפהפיות, כמו שני ציורים דקורטיביים שהונחו למכירה על השולחן. האחת - קבב דג ים (66 ₪) על מצע קרפצ'יו סלק ורוטב איולי - טעם מעולה המשלב מגוון מרכיבים ונותן ללשון זריקת אנרגיה. השנייה - חציל בלאדי חם על מצע עגבניות שרי ומעליו קוביות פילה בקר ופלפלים קלויים (64 ₪) - מנה ראשונה שבקלות יכולה להוות עיקרית והרשו לי להרחיב קצת. עד גיל 18 לא סבלתי חציל בשום ווריאציה, אך עם הצבא הגיע החציל במיונז, הסביח והחציל בטחינה ועם השנים גם המוסקות והקישים אבל כזה עוד לא טעמתי - איזה שילוב מנצח של פריטים, צילחות נפלא, ובעיקר אושר עילאי. מנה שבאמת אסור לוותר עליה בשום מחיר!


אחרי שנרגענו והתרעננו בסיידר חם עם אניס, הגיעו המנות העיקריות. פילה דניס על מצע לבבות דקל עטופות בפנקו וכרישה (126 ₪) - מנה צבעונית, עדינה ומשביעה ללא תחושת כבדות, המאפשרת ליהנות מרכותו הנפלאה של הדניס, כאילו הרגע משו אותו מהים היישר לצלחת. המנה השנייה הכילה שתי טבעות פילה (189 ₪) בצבע ורדרד, מצופות בקראסט מיוחד של פטריות ובצל על מצע סלסה ירוקה מדהימה, המעניקה חמיצות מעודנת לצד תפוחי האדמה. שתי המנות העיקריות יפות וטעימות להפליא מעלות את רף האיכות לדרגות הגבוהות ביותר. איך אומרים בצרפתית - "סה בון פור לה מוראל" כי המורל של הקיבה שלי היה בשמים ואשתי לא הפסיקה לפזר חיוכים בין הביסים.

סיום מתוק
לקינוח הגיע המאכל, שלדעתי, מסמל יותר מכל את דו הקיום בירושלים ואני באופן אישי מכור אליו - פרפה חלבה מלווה בשוקולד מריר סמיך ופירורי אגוזים (38 ₪). לידו, ביקשנו ליהנות מחליטת תה לואיזה ולימונית (16 ₪) שליטפה בחום את הבטן. אין סיום טוב יותר מזה לערב מפואר. ערב שבהחלט מציב רף גבוה ביותר ליום ההולדת הקרב ובא.

גבריאל מתהדרת ביוקרתה בשעות הערב אך בצהריים ניתן למצוא במסעדה גם עסקיות משתלמות. כמובן שטיול במדרחוב העתיק לא יכול להזיק ובכל מקרה, מדובר בחוויה שאסור לפספס.

חשבון בבקשה
סוביניון לבן יבש - 16 ₪ (32 ₪ לכוס)
דג ים - 66 ₪
חציל בלאדי עם קוביות בקר- 64 ₪
פילה דניס - 126 ₪
טבעות פילה על סלסה ירוקה – 189 ₪
פרפה חלבה - 38 ₪
חליטת תה - 16 ₪
שני בקבוקי קולה - 28 ₪
סה"כ - 559 ₪ לזוג


*כתבה פרסומית.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
הרווי'ס בירושלים
053-9443882

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
יש אהבה לכולם: פדריק עם טעמים לוהטים
מנות עסקיות בפורטופינו, מודיעין (צילום: באדיבות המקום)
מיקס בשרים בוילה מארה בת ים (צילום: עידן גור)
רביולי בנאפולי הקטנה תל אביב (צילום: עידן גור)
סטייק בשר במסעדת בית הסטייק נשר (צילום: באדיבות המקום)
דג סביצ'ה בורי במסעדת בלו הול ירושלים (צלם: דרור ורשבסקי)
 קווין בי בפיצה פבריקה רחובות (צלם: עידן גור)
מגש סלטים בדארנא (צילום: באדיבות המקום)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר