נגישות
נגישות

יום הוויסקי הבינלאומי – שמונה מנות זורמות

איזה אוכל הולך עם וויסקי? איפה תמצאו את השידוכים המושלמים למשקה הזהוב? לכבוד יום הוויסקי הבינלאומי קבלו את ה– TOP 8 של המנות שתפורות על הוויסקי שלכם.

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 22/03/2022, 16:22
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

וויסקי הוא יותר מעוד מילה. עבור רבים מאיתנו, לגימה ממנו היא חלק בלתי נפרד משגרה. מה כל כך מיוחד בוויסקי ולמה יש כאלה שלא יכולים לחיות בלעדיו? וויסקי הוא אלכוהול המלווה אותנו כבר מהמאה ה-15, עוד כשזקיקי האלכוהול שיוצרו בימי הביניים ע"י אלכימאים הגיעו לסקוטלנד ולאירלנד וייצרו את הוויסקי הראשון שזכה לכינוי 'מי החיים', ולא בכדי. הוויסקי מופק ע"י התססה של דגנים וזיקוק נוזלי התסיסה שלו. את תוצרי הזיקוק מיישנים בחביות עץ אלון, ומכאן טעמו העמוק והמיוחד. אחוז האלכוהול המינימלי שלו הוא 40%, והוא נחשב לאחד ממשקאות האלכוהול האהובים ביותר בארץ ובעולם. אז לכבוד יום הוויסקי הבינלאומי שחל ב-27/3 ריכזנו עבורכם 8 חוויות קולינריות שילכו מעולה עם הוויסקי שלכם.

צילום: שאטרסטוק

וויסקי וניוקי: פרש דה-מרקט

מנות פסטה טריות, מגוונות ומושלמות בטעמן בשילוב מגוון סוגי וויסקי מובחרים - זו הקומבינציה המנצחת לארוחה איטלקית שפשוט עושה טוב לנשמה. פרש דה מרקט הפכה מזמן לשם דבר בעולם האוכל האיטלקי. היא מציעה מגוון מנות פסטה טריות הנעשות במקום, מאפים מהטבון, פיצות, סמבוסק, פוקאצ'ות והכל טעים ועמוס פחמימות שעושות שמח לסרוטונין. חשוב לא לוותר בשום מצב על אחד מקינוחי המקום הנפלאים שיש כאן, כמו: פאדג' שוקולד לוהט או קוקי בום.

מנת וויסקי מומלצת – ניוקי ברוטב ערמונים עם בטטה צלויה, תרד טרי, שקדים, ערמונים ורוטב שמנת. מנה מדהימה שמחמיאה לכל וויסקי שרק תבחרו, ותשאיר אתכם מאושרים ומחויכים לשוט הוויסקי הבא שלכם.

פרש דה מרקט, הסולל 8 קריית אתא, 053-9417404

פסטות שמחמיאות לוויסקי, צילום: מסעדת פרש דה מרקט

כל סוגי הוויסקי מתלבשים על החך שלנו, לצידה של מנת סינטה עסיסית. טעמו המעושן של הוויסקי משדרג את הביס הקרניבורי שלכם. גסטון, מסעדת בשרים בסגנון ניו יורקי, מגישה את מיטב מנות הבשר הקיימות. הבשר עובר הליך של יישון לריכוך ונצלה במידה ההולמת אותו. תתאהבו כבר מהביס הראשון.

מנת וויסקי מומלצת – לצד הוויסקי שלכם, מומלץ להזמין את מנת הסינטה של 300 גרם – נתח עסיסי, היישר ממותן הבקר, עשיר בטעמים, רך ונפלא.

בשר בסגנון ניו יורקי, צילום: מסעדת גסטון

מסעדת גסטון, נגב 5 איירפורט סיטי, 053-9417557

וויסקי בלוויני על צלעות בקר בברביקיו: מקום של בשר

וויסקי בלוויני טריפל קאסט הוא וויסקי משובח המגיע מ'בלוויני', אחת המזקקות המוערכות הקיימות בסקוטלנד, שנוסדה ב-1892 ע"י האחים גראנט. מדובר בוויסקי 'אלגנט' בטעמו, שמתאים בדיוק למנת צלעות עסיסית, כפי שתמצאו במסעדת הבשרים מקום של בשר - המקום המושלם לשילוב אוכל ו-וויסקי. מסעדת בשרים המגישה את מיטב המנות שיעשו לכם חגיגה קרניבורית בבטן עם: אנטריקוט, המבורגר, סינטה ועוד.

מנת וויסקי מומלצת – לצד הבלוויני, חובה לקחת את מנת האנטריקוט פריים-ריב הנהדרת שנמצאת בזוגיות הרמונית עם המשקה שלכם.

צילום: שאטרסטוק

מקום של בשר, שבזי 64 נווה צדק, 053-9444023

וויסקי וטרטר טונה: ג'ורג' וג'ון

אחד השילובים המועדפים לשתות וויסקי הוא עם טונה. השניים משלימים זה את זה כמו אופירה וברקוביץ'; כל אחד מביא את טעמיו, וביחד נוצרת הרמוניה של ממש. במסעדת ג'ורג' וג'ון, מסעדה המגישה מנות ישראליות וים תיכוניות מודרניות תחת ידיו של השף המוערך תומר טל, תמצאו מגוון מנות, כמו: סוגי בשרים, מאכלי ים ושרימפסים, סיגר צוואר טלה, עלי גפן ועוד.

מנת וויסקי מומלצת – לצד כוס הוויסקי שלכם, אתם חייבים לנסות את מנת טרטר הטונה המופלאה, הכוללת: קינואה פריכה, צנון דייקון, רוטב תפוזים ולימון פרסי. ביחד עם הוויסקי, תקבלו לא פחות מאורגזמה קולינרית.

צילום: שאטרסטוק

ג'ורג' וג'ון, כתובת: מלון דריסקו, אוארבך 6 תל אביב, 03-7269309

וויסקי עם פילה לוקוס: אידי

מנה נפלאה נוספת שמשתדכת היטב לכל סוגי הוויסקי בעולם היא פילה לוקוס. טעמו המלטף של הוויסקי הופך למודגש ומחוזק בזכות הלוקוס. אידי דגים שבאשדוד, מביאה את המיטב של עולם הים וממלכת הדגים עם מבחר סוגי הדגים הקיימים, שמדגמנים בים התיכון ומחוצה לו, פירות ים – סרטנים, מולים, לובסטרים, קציצות דגים, פסטות דגים והכל טרי ונפלא.

מנת וויסקי מומלצת – פילה לוקוס על מצע פפרדלה בחמאת שום או בשמן זית וירקות, שיחזקו את הוויסקי שלכם ויגרמו לחך שלכם להגיד תודה.

אידי מביאה לצלחת את מיטב ממלכת הדגים. צילום: אידי דגים

אידי דגים, הבושם 6 נמל אשדוד, 053-9443581

וויסקי סינגל מאלט על טירמיסו וליקר: גוסטינו

אחת ממזקקות הוויסקי הידועות היא מזקקת גלן-ליווט האמונה על סינגל מאלטים עם טעם מלטף ומתוק. הם מתאימים בול לקינוח איטלקי וטוב, כמו: טירמיסו. בגוסטינו, מסעדה איטלקית שכבר מזמן הפכה לשם דבר באזור רמת ישי, תמצאו תפריט המציג את מיטב הקלאסיקות של המטבח האיטלקי, בניצוחו של השף ליאון אלקלעי. כל הפסטות עשויות במקום, וכך גם הקינוחים הנהדרים מלאי הגוסטינו שיש במסעדה.

מנת וויסקי מומלצת – שכבות נימוחות של בישקוטים עם קרם מסקרפונה, שבבי שוקולד, אספרסו ואמרטו- שילוב שידגיש את טעמו של הוויסקי.

פסטה מפנקת מבית גוסטינו - מנה מושלמת נוספת לצד הוויסקי, צילום: מסעדת גוסטינו

גוסטינו, רמת ישי, 053-8093077

וויסקי עם קרפצ'יו סינטה: לחם בשר

אחת המנות הפופולאריות לצד וויסקי משובח היא מנת קרפצ'יו סינטה, שתוכלו לנשנש בזמן השתייה, ואפילו לקחת כוסית נוספת ולהרגיש טוב עם עצמכם. במסעדת הבשרים לחם בשר, תמצאו את מגוון הקולינריה הקרניבורית לסוגיה – אסאדו, בשרים, המבורגרים ותבשילי בשר, כיאה למסעדה שהפכה לאחת הפופולריות בבירה. לשומרי הכשרות מביניכם, מדובר בחגיגה של ממש – המסעדה כשרה למהדרין!

מנת וויסקי מומלצת:  קרפצ'יו סינטה – נתחי סינטה בתיבול שמן זית ובלסמי עם קוביות סלק וגלדי בצל אפויים, פלחי עגבנייה טריים, צנונית ועלי בזיליקום. מנה שהיא וויסקי- פרנדלי לגמרי שעושה טוב בפה!

צילום: שאטרסטוק

לחם בשר, דוד רמז 4, ירושלים, 053-9369023

וויסקי עם פרגית קראנץ': פינטה

פינטה היא מסעדת בר, ממלכת בשרים לא כשרה המציגה גלריית בשרים עסיסיים ומובחרים - מדליוני פילה לבן, צלעות בשר לבן מעושנות, חזה אווז, המבורגר, סטייקים ואוסובוקו, יחד עם בר שתייה עשיר, הכולל מגוון מרשים של וויסקי, מבושמילס ועד שיבאס ריגל, שתוכלו לשלב בארוחה.

מנת וויסקי מומלצת – אחת המנות המומלצות לצידו של וויסקי היא שיפודי פרגית עם בצל כבוש, או המבורגר אנטריקוט. הבשרים האלה הם השידוך הנכון לכל וויסקי שתבחרו.

צילום: שאטרסטוק

פינטה, הבנאים 1 אשדוד, 053-9376892

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
מסעדת גסטון באיירפורט סיטי
053-9417557
מקום של בשר בתל אביב
053-9444023
אידי דגים באשדוד
053-9443581
גוסטינו טעמים איטלקיים ברמת ישי
053-9378097
לחם בשר בירושלים
053-9369023
פינטה באשדוד
הזמנת שולחן
053-9376892

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון