נגישות
נגישות

מסעדות סיניות מומלצות – לכבוד ראש השנה הסיני

אגרול מושלם, גיוזות מעולות ואיך מכינים סצ׳ואן אותנטי? לכבוד ראש השנה הסיני ריכזנו מסעדות סיניות מומלצות עם אוכל אותנטי שיטיס אתכם לסין בלי בידוד ותו ירוק

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
אורלי בויום
תאריך פרסום: 30/01/2022, 16:24
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ראש השנה הסיני נחגג השנה בארץ ובעולם ב-1 לפברואר ומסמל את תחילתה של השנה החדשה, 2022, שנת הנמר, בתקווה שזו תביא עמה מזל טוב. בחג זה נהוג להעניק מתנות למשפחה וחברים, לקיים סעודת ערב חג משפחתית עם מאכלים העשויים מבשר, חזיר, עוף ושאר ירקות ובעיקר לחגוג את האופציה החדשה למזל והצלחה. ממש בדומה לראש השנה שלנו, רק בלי החם והחמות שמצפים למתנת חג יוקרתית. בסין, ראש השנה הסיני הוא אירוע לאומי רשמי המלווה בטקסים רבים, סעודות ומאכלים מיוחדים, המסמלים שגשוג והרמוניה. כבר שבוע לפני החג הסינים מכינים עצמם אליו ויוצאים לחופשה בת שבוע.

אז לכבוד חגיגות השנה החדשה וכדי שתרגישו בסין מבלי הצורך בטיסה ובידוד וכל ענייני הקורונה, ריכזנו עבורכם מגוון מסעדות סיניות מומלצות ברחבי הארץ שיביאו לכם לצלחת את האוכל הסיני הכי טעים שיש ואת הטעמים הכי אותנטיים והכי נאמנים למקור.

שנה טובה ו׳מאן מאן צ׳ה׳! (בתיאבון בסינית).

סין צ׳אן – לאוהבי חלב קוקוס וסצ׳ואן

מסעדה סינית כשרה המביאה לכם את מיטב המנות של המטבח הסיני המסורתי עם מגוון של מוקפצים, אגרולים, לחמניות באן, מנות אורז ואטריות וכל מה שמזכיר את סין הרחוקה.

המנה המומלצת ביותר היא בקר בנוסח סצ׳ואן, סצ׳ואן הוא אחד ממחוזות סין הידוע באוכל החריף שלו ובשימוש רב ובלתי מתפשר בצ׳ילי. המנה כוללת רצועות בקר מוקפצות עם ירקות ברוטב סצ׳ואן על בסיס אורז. בנוסף ובמיוחד לימי החורף מומלץ לקחת את מרק חלב הקוקוס הנפלא והמשביע הכולל אפונה, פטריות, דלעת, קישואים על בסיס לחב קוקוס וציר עוף.

צילום: סין צ'אןצילום: סין צ'אן

סין צ'אן, המברג 1 טבריה. 053-9387946

מסעדת יער האורן – בגלל השרינג של העוף חמוץ מתוק

מסעדה סינית – תאילנדית הקיימת משנת 1985 עם תפריט מגוון הכולל את מיטב המנות הסיניות מותאמות לחיך הישראלי, טעימות ומשביעות - מגוון מרקים, אגרולים, נודלס בקר ועוף, אורז מוקפץ מסוגים שונים. בין המנות המומלצות תמצאו סלט סיני נפלא ומרענן הכולל ירקות מעורבים בסגנון חמוץ מתוק עם בוטנים טחונים ושיא השיאים היא מנת עוף חמוץ מתוק זוגית הכוללת כדורי עוף פריכים בציפוי טמפורה, מוקפצים ברוטב חמוץ-מתוק עם פלפל אדום, פלפל ירוק, בצל ואננס, מנת שרינג נפלאה המשלבת בין רומנטיקה לקולינריה.

צילום: יער האורןצילום: יער האורן

יער האורן, הגליל 52, טבריה 053-9440821

טאיפיי – בגלל האגרול המושלם ואווירת האייטיז

טאיפיי היא מסעדה סינית מסורתית המביאה את מיטב מאכלי סין, תאילנד ווייטנאם הפועלת למעלה מ-40 שנה באחד המקומות הכי יפים בחיפה, בצמוד לגנים הבהאיים. כבר בכניסה למסעדה תרגישו כאילו הגעתם לעידן המסעדות הסיניות של שנות השמונים, עם שפע של אביזרים אותנטיים שהובאו למקום במיוחד מסין, תמונות אווירה וצוות עובדים אסיאתיים המנוהלים תחת ידיו המהימנות של השף הסיני ווייטנאמי יום וונג. התפריט כולל למעלה מ-150 מנות של דגים, פירות ים ומנות בשריות, כאשר שלל המנות אותנטיות ונאמנות בטעמן למקור, אך שתי המנות המומלצות ביותר הן אחת מהראשונות -  אגרול ווייטנאמי מטוגן מדפי אורז, במילוי עוף ופרגית, אטריות שעועית, נבטים ופטריות פנגוס. והמנה העיקרית של שוק אווז צלוי - שוק אווז צלוי בבישול ארוך בציר סויה מסורתי עם רוטב לבחירה – שום בדבש או פטריות שיטאקי, מנות מומלצות ביותר למי שרוצה שפע של טעמים ואגרול מושלם.

צילום: טאיפייצילום: טאיפיי

טאיפיי, יפה נוף 108 חיפה, 053-9428613

יאן יאן – למכורים לדים סאם

מסעדה סינית חיפאית ומומלצת במיוחד היא יאן יאן, מסעדה אותנטית שהוקמה ב-1984 ומציעה מגוון רחב וטעים ביותר של מנות מהמטבח הסיני הקלאסי. משמעות השם ׳יאן יאן׳ הוא שגשוג, רווחה והשמחה שבשפע, וכך בדיוק תרגישו לאחר שטעמתם מהמנות הנפלאות המוגשות כאן. בני הזוג וונג עלו לארץ ב-1979 ופתחו את יאן יאן כדי להנגיש את הטעמים הסיניים לקהל הישראלי. למסעדה תפריט הכולל מגוון מרקים ובשרים כולל אווז ועופות, כשהחלק המומלץ בתפריט הוא מבחר הדים סאם המוגשים כאן – עוף, בקר, חזיר, שרימפס או ירקות שמייצגים את מיטב הכיסונים הסיניים, וגם מנת המאפו טופו – תבשיל טופו ממחוז סצ׳ואן הכולל טופו עם עוף קצוץ, בצל, גזר, פלפלים, פטריות שיטאקי, פטריות פנגוס וג׳ינג׳ר. מומלץ לבוא כמה פעמים כדי לנסות בכל פעם גיוזה אחרת.

צילום: יאן יאןצילום: יאן יאן

יאן יאן, דרך יפו 26, חיפה 053-9441208

סושי יאשי – גיוזות מושלמות, זה כל הסיפור!

אמנם כתבנו סושי ולכאורה הטסנו אתכם ליפן, אבל דווקא במסעדה הזו מצאנו מגוון בלתי נשכח של מנות עם ארומה סינית - שלל של מוקפצים, מרקים, סלטים ומנות ווק טעימות ומשביעות. השיא של התפריט הן הגיוזות בסגנון סיני, שהן לא פחות ממושלמות וטעימות להפליא ומגיעות במגוון טעמים – גיוזת עוף ופקאן, ירקות, בשר בקר, בטטה, כל אחת מהן נפלאה בפני עצמה. מומלץ לקחת כמה מנות גיוזה ולחגוג את סין דרכן.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של סושי יאשיצילום: מתוך עמוד הפייסבוק של סושי יאשי

סושי יאשי, חטיבת הנח״ל 4 חדרה, 053-5350350

צ׳יינה קלאס – עוף בלימון עם טעם של עוד

מדובר במסעדה סינית הקיימת 30 שנה שכבר מזמן הפכה למוסד קולינרי ותיק ואהוב בקרב אוהבי האוכל האסייתי. המסעדה, שהוקמה ע״י אבי שביט, מציעה את מיטב המנות הסיניות האהובות על הקהל הישראלי, שפע של מנות נודלס ועיקריות בווק המוקפצות תחת ידיהן המקצועית של טבחים סינים האמונים על המלאכה. המנה המומלצת ביותר, שתטיס אתכם לסין בשניות בלי צורך בפספורט, היא העוף בלימון – נתחי פרגיות בציפוי קריספי עם רוטב לימון, כמה פשוט ככה טעים ומדויק, מנה קלאסית ומופלאה.

צילום: שאטרסטוקצילום: שאטרסטוק

צ'יינה קלאס, שדרות בן גוריון 33 הרצליה, 053-9426928

החומה הסינית – בגלל האטריות המוקפצות שנעשו בעבודת יד ומרק הוון טון המופלא

מסעדה ותיקה וכשרה, המגישה אוכל אסיאתי וסיני מופלא ומעניקה לסועדיה טעמים סינים אותנטיים. החומה הסינית הוקמה על ידי משפחה של סינים יהודים שרצו להנגיש את מיטב המנות הסיניות לקהל הישראלי, והצליחו. במסעדה תמצאו מגוון מנות סיניות מסורתיות ומשובחות הכוללות סוגים שונים של דים סאם, מבחר של מרקים, בשרים ועופות מוקפצים, דגים במגוון סגנונות ומנות עיקריות על מצע של אורז, אטריות אורז או אטריות מוקפצות הנעשות במקום בעבודת יד בהתאם למסורת הסינית. המנות המומלצות ביותר בחומה הסינית הן כמובן אטריות מוקפצות עבודת היד, הנעשות במקום בהתאם למסורת הסינית  - עוף, בקר, טופו, אווז או דג מוקפצים בשלל טעמים כמו רוטב שעועית שחורה, רוטב חמוץ מתוק, רוטב סויה, סצ׳ואן ועוד. טעים, משביע ומטיס לסין. אל תפספסו את מרק הוון טון המושלם והעמוס כל טוב שישביע אתכם לכמה שעות טובות, ויגרום לכם לחזור למקום שוב ושוב רק כדי לאכול ממנו וכמה שיותר.

צילום: החומה הסיניתצילום: החומה הסינית

החומה הסינית, מקווה ישראל 26, תל אביב. 053-9366136

שיאן – כי כאן יש דניס באידוי סיני מיוחד

מסעדת שיאן היא מסעדה סינית כשרה השוכנת באחד המקומות היפים בירושלים, במבנה טחנת הרוח המדהים שברחביה. הסגנון הסיני של המסעדה ניכר כבר בעיצוב שלה כאשר כל הפריטים במסעדה – מרמת הצ׳ופסטיקס, הכדים, התמונות וכלי ההגשה יובאו מסין על ידי הבעלים של המסעדה, אפילו התאורה והמוסיקה מסונכרנים עם התרבות הסינית. תפריט המסעדה מבוסס בעיקר על מנות מצפון סין, מונגוליה, תאילנד וגם יפן וכולל נודלס, מרקים, דגים וסלטים. המומלצות ביותר הן הדג דניס באידוי מיוחד עם ג׳ינג׳ר, בצל ירוק וסויה כמנה סינית אותנטית וטעימה להפליא, או מנת נתחי הבקר החריפים עם ירקות, שום ובצל ירוק בסויה.

לבוא, לטעום ולהרגיש הכי אותנטיים.

צילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שיאןצילום: מתוך עמוד הפייסבוק של שיאן

שיאן, רמב״ן 8 ירושלים, 053-9428640

מתכון לעוף סיצ׳ואן עם אורז מ׳הדינוזאור הסיני האחרון׳ – השף יום וונג

לאחר שליקטנו עבורכם את המסעדות הסיניות הכי שוות, עם המנות הסיניות האותנטיות ביותר, הגיע הזמן שגם אתם תקפיצו, ותצללו לעומקו של המטבח הסיני, עם מתכון מנצח של עוף ברוטב סצ׳ואן; שף יום וונג, השף של מסעדת טאיפיי החיפאית עלה לארץ לפני 41 שנה ומאז הקים כ-13 מסעדות סיניות ידועות והפך למומחה בתחום האוכל הסיני. כבר 30 שנה שהוא מכין ונושם אוכל סיני ומאכיל אלפי ישראלים, ״פתחתי בארץ מספר מסעדות סיניות כי בישול זה מה שאני הכי אוהב לעשות כבר מילדות. בגיל 16 נכנסתי למטבח ומאז לא עזבתי אותו כשהיתרון של האוכל הסיני שלי במסעדת טאיפיי הוא הטעם - אני מתעקש לתת את האיכות של פעם, הטעם של האוכל הסיני העתיק, ולא מנסה להתחנף לקהל הצעיר ולטעמים ה׳כאילו׳ אופנתיים של היום. המסעדה שלי היא הדינוזאור האחרון בנוף שמגישה אוכל סיני של פעם״ אומר יום וונג, שהסכים לנדב את מתכון הסצ׳ואן שלו.

המצרכים:

  • 150 גרם עוף פרוס דק
  • כף רוטב טריאקי
  • כף סויה
  • כף שמן צ׳ילי
  • בצל לבן ובצל ירוק
  • רבע כוס גזר פרוס
  • רבע כוס פטריות
  • רבע כוס פלפלים
  • שמן לטיגון

לרוטב הסצ׳ואן צריך:

  • 1 בצל קצוץ
  • 5 שיני שום כתושות
  • 2 פלפלים אדומים טחונים
  • 3 כפות סוכר
  • מלח לפי הטעם

אופן ההכנה:

  • עוף - את פרוסות העוף מטגנים בווק למשך כדקה בשמן רותח ולאחר מכן מוציאים מהווק
  • רוטב סצ׳ואן - להכנת רוטב הסצ׳ואן מטגנים את הבצל והשום בשמן עד להזהבתם, מערבבים עם פלפל חריף טחון, מוסיפים חצי כוס מים, מלח לפי הטעם ומבשלים על אש נמוכה למשך כעשר דקות.
  • לוקחים 5 כפות מרוטב הסצ׳ואן ומוסיפים סויה, טריאקי, צ׳ילי ואת הירקות והעוף המטוגן, מקפיצים למשך 2-3 דקות בחום גבוה.
  • מגישים, אוכלים ומדמיינים שאתם בסין הרחוקה, או קרוב יותר, בישראל של האייטיז, באחת מהמסעדות הסיניות עם טעם של פעם.

צילום: שאטרסטוקעוף בנוסח סצ'ואן. צילום: שאטרסטוק

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
סין צ'אן בטבריה
053-9387946
טאיפיי בחיפה
הזמנת שולחן
053-9428613
צ'יינה קלאס  בהרצליה
053-9426928
החומה הסינית בתל אביב
053-9366136
יאן-יאן בחיפה
הזמנת שולחן
053-9441208
Sushi Yashi בחדרה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
המסעדות המומלצות לחורף 2024: מלחמה ומנות מנחמות
וולנטיין דיי 2024 – מסעדות מומלצות לדייט ראשון
דרום אדום 2024 דווקא השנה – המסעדות המומלצות
מסעדות שחוזרות לשגרה בצל הלחימה
מסעדות חדשות שנפתחו בזמן המלחמה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח
סוהו: אסיאתית אמיתית ראשון לציון