נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סשימי דג בסושי זושי (צילום: אסף קרלה) אסתטיקה בשיאה. סשימי דג בסושי זושי (צילום: אסף קרלה)

מה הקשר בין סושי יפני, פולין ותל אביב? מסעדת הסושי החדשה Sushi Zushi – רשת בינלאומית שנולדה בוורשה ומגישים בה שלל אוכל יפני מוקפד, צבעוני ואסתטי בדגש על סושי על גבול האמנות. סניף ראשון של הרשת נפתח לאחרונה בתל אביב, באחד המבנים היפים וההיסטוריים של העיר העברית הראשונה, בית עקיבא וייס מראשית המאה הקודמת. כבר כבוד והיכל הולם למה שיעלה בהמשך הערב לשולחן (המעוצב).

הרשת, האוחזת בסניפים בפולין, ברלין ולונדון הוקמה לפני 12 שנים כחלק מפריחה קולינרית קוסמופוליטית ששטפה את ורשה לפני כמה שנים. כל מי שביקר בעיר יודע שאין בינה לבין אוכל פולני אפור ועצוב שום קשר. להיפך, מדובר בעיר צעירה ושוקקת עם מסעדות מגוונות שמנגישות מטבחים מכל רחבי העולם. גם המטבחים האסייתים התקבלו בוורשה בחיבוק אוהב. משם המרחק לרשת מסעדות סושי פרימיום הייתה קצרה ומבטיחה.

מפת האוכל: מנות הסושי הכי שוות
כל מה שלוהט: חדשות חורף קולינריות

לא דומה, לא כמעט. סושי זושי
גם בישראל התקבל הסושי בזרועות פתוחות כבר לפני כשני עשורים, כך שהחיבור שלנו לסושי הוא אך טבעי. הבשילו התנאים, שיתוף הפעולה נרקם והרשת השיקה סניף דגל תל אביבי. הממשק לא נגמר בהשקה - הצוות שעובד במסעדה עובר הכשרה ביפן, וחלקו מגיע היישר מפולין לכמה חודשי עבודה בארץ כדי להביא את הטעמים ואת ההגשה בדיוק רב. אין פה ליד או כמו, זה לגמרי הדבר האמיתי והמדויק.

בחלל ההיסטורי שעבר עיצוב לעילא ולעילא ובו כמה אזורי ישיבה מגישים מנות ייחודיות שהומצאו ברשת הפולנית, על בסיס המטבח היפני. האוכל אסתטי וצבעוני, מהכלים ועד אחרון גרגירי האורז (אגב, יש בתפריט לא מעט מנות סושי ללא אורז).

מסעדת סושי זושי (צילום: אסף קרלה) עיצוב יוקרתי ונעים. מסעדת סושי זושי (צילום: אסף קרלה)

רולים ענקיים ורטבים עתירי טעמים
בחרנו להתחיל את המסע שבין יפן לפולין במנות המשמחות אוקטופוס (תמנון) צלוי ברוטב פיקנטי של שמן שומשום, סויה, פלפל חריף ובצל (65 שקלים); והוטאטגאי - צדפות סנט ג'ייקוב (שלוש יחידות 55 שקלים). שתי המנות התאפיינו במנעד טעמים שהפעיל כמה אזורים שונים ברחבי הפה והכינו אותנו לבאות, לצד קוקטיילים רעננים ופירותיים.

מכאן הדרך למנות הדגל של הרשת הייתה סלולה. יש בתפריט מנות מבושלות של בקר, דג וברווז וגם מרקים אבל אנחנו בחרנו להתמסר לחוויה היפנית-פולנית הקרה, ולא במובן הרגשי של המילה, פשוט התמקדנו בסושי ובדגים נאים. לצד רולים אוניברסליים מוכרים כמו ריינבו או קליפורניה מתמחים ברשת בסושי ללא אורז כך שמקבלים רולים עסיסיים, גדולים מהרגיל ומפוצצים בדגים טריים ואיכותיים. בין היתר אכלנו אאוטובוס מאקי המורכב מרצועות סורימי (סרטן), אבוקדו, סלמון ושרימפס בטמפורה עטופים בטמאגו עם רוטב מתקתק חרפרף (72 שקלים); נגירי אקורה קוויאר (18 שקלים / 44 שקלים); נגירי ספיישל סושי זושי עם סלמון, צלופח ואבוקדו (24 שקלים / 55 שקלים).

תפריט ואווירה מותאמים לכולם
עוד אפשר למצוא בתפריט מנות כמו ניגירי סלמון ואונגי (צלופח) בסויה ויין עם אבוקדו ומיונז רוטב מתקתק ושומשום (יחידה 24 בלבד, שלוש יחידות 55 שקלים); ספיישל סשימי טונה בצריבה עדינה מושרית במרינדה של מירין, סאקה וסויה (65 שקלים); וגם מגוון רחב של מנות צבעוניות וטריות, בהן גם כאלו המוגדרות פיוז'ן כמו ספיישל סשימי ילוטייל מרוח בשכבה דקה של סויה ושמן כמהין (54 שקלים); ספיישל רול אינסייד אאוט של טרטר טונה עם גוואקמולי (62 שקלים); סביצ'ה מגורו עם טונה, מנגו, אבוקדו, אשכולית אדומה, פטרוזיליה, כוסברה ובצל סגול ברוטב פלפלים (47 שקלים) ועוד.

יש גם מנות לילדים ובכלל זו גם מסעדה משפחתית ולא רק זוגית. בשולחן לידינו ערכו כמה תיירים צעירים סעודה שמחה ובשולחנות אחרים ישבו זוגות, משפחות עם ילדים צעירים וכמה חברות שבאו לנשנש סושי כהלכתו. בהחלט קהל סועדים אקלקטי.

אוקטופוס פיקנטי בסושי זושי (צילום: אסף קרלה) פולין בצבע. אוקטופוס פיקנטי בסושי זושי (צילום: אסף קרלה)

שילובים של צבעים וטעמים
גם הקינוחים משלבים ממזרח וממזרח – המזרח הרחוק פוגש את מזרח אירופה, כמו קינוח מוצ'י בטעמים של מנגו, קוקוס, פיסטוק, ליצ'י ותה ירוק מוגש עם פרי דרגון לצד שוקולד לבן ופצפוצי פאבלובה (38 שקלים); מוס מנגו עם קצפת, מיקס פירות העונה ושוקולד לבן (28 שקלים) ומוס שוקולד במרקם של ענן (28 שקלים).

סושי זושי, הרצל 2 פינת אחד העם, תל אביב, 03-7761555

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון