נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במהלך הקיץ האחרון, הזמנו אתכם ואתכן גולשי רסט לקחת חלק בפרויקט מפת האוכל של ישראל ולהמליץ לנו על רולים משובחים במיוחד שפגשתם בצלחת במסעדות ברחבי הארץ. קיבלנו אינספור המלצות על מסעדות מוכרות יותר ופחות וכעת הגיע הזמן לפרסם את ההמלצות השוות ביותר. נא לא לקרוא על בטן ריקה...

מפת האוכל של ישראל - הבחירות שלכם
13 אסיאתיות מומלצות ברחבי הארץ

יא פאן  - תל אביב

יא פאן היא השילוב המנצח בין ביסטרו צרפתי לאיזקאיה יפנית. המקום הצבעוני בא לעולם באביב של 2017, האח השלישי במשפחת המסעדות של השף רב הפעלים, יובל בן נריה (מיאזאקי, טאיזו). בנוסף למנות סושי מופלאות, מציעים ביא פאן שלל מנות אסיאתיות נוספות, החל משיפודים הנצלים על גחלי אלון יפני בגריל הרובטה, דרך מנות נודלס ועד לתבשילי קארי בבישול של 72 שעות. למרות שמדובר במסעדה שונה מאוד באופייה, אין ספק שההקפדה, התעוזה והיצירתיות המאפיינות את שתי המסעדות הראשונות של בן נריה, מורגשות היטב גם במקום החדש.

מיועד ל: כל מי שמוכן להשקיע ברולים שלו ולהתמסר למגע הקסמים של השף יובל בן נריה.
אסור לפספס: פוטומאקי (אינטיאס, סלמון, טונה בלו פין – 78 שקלים), צלחת סשימי (מבחר דגים טריים, קרם סויה וחמאת סאקה – 116/78 שקלים), סשימי סקאלופ טרי (קרם צ'ילי צהוב, יוזו, טוביקו, בצל ירוק – 70 שקלים).
יא פאן - נחמני 26, תל אביב, 053-9427671

סשימי ב-יא פאן (צילום: גל קולוג)                    יצירתיות בכל רול. סשימי ב-יא פאן (צילום: גל קולוג)

טמפופו – תל אביב, בת ים ונס ציונה

טמפופו היא רשת סושיות המונה נכון להיום שלושה סניפים. הסניף הראשון נפתח בתל אביב בשנת 2000 ומאוחר יותר הועתק לבת ים. בהמשך נפתחו גם סניפים בנס ציונה ותל אביב. בטמפופו מגישים מספר רולים מיוחדים במינם, לרבות רולים הכוללים פירות, רולים שעטופים בדפי אורז ורול העונה לשם ד"ר לב, המורכב משרימפס בטמפורה, גבינת שמנת ואבוקדו ומגיע מצופה בבצל מטוגן (44 שקלים).

מיועד ל: חובבי סושי "מערבי", שמתים על רולים מטוגנים, סושי עם גבינת פילדלפיה או מוצרלה.
אסור לפספס: ליאן (סלמון, אבוקדו, קמפיו, בצל ירוק, עטוף באבוקדו וכדורי קרים צ'יז בפנקו – 48 שקלים), טמפופו (ספייסי סלמון אפוי, מלפפון, גזר, עירית, עטוף באבוקדו – 39 שקלים) וטרופיקנה (סלמון אפוי, קיווי/מנגו בעונה, אבוקדו עטוף באבוקדו – 48 שקלים).  
לכל סניפי טמפופו

שולחן בטמפופו (צילום: באדיבות המקום) גבינות ואבוקדו. שולחן בטמפופו (צילום: דרור ורשבסקי)

TYO – תל אביב

מסעדת TYO נפתחה ב-2014 ותוך זמן קצר הפכה לאחת המסעדות המדוברות ביותר בארץ. בין היתר תרמה לכך העובדה שהעומד בראשה הוא המאסטר סושי הבינלאומי, יאמה סאן (יאמה אוימאודה), השף היפני היחיד הפועל כיום בישראל. לאחרונה השיקו ב-TYO תפריט חדש הכולל ראשונות ייחודיות כמו סביצ'ה המאצ'י (קוויאר בלוגה, שמן טרפל, סויה ויניגרט, כוסברה, צ'ילי ויוזו – 84 שקלים) ועיקריות כמו המאצ'י טריאקי (פילה המאצ'י עם סקין ברוטב טריאקי, אורז, לוטוס בטמפורה וסלט חסה פריך – 128 שקלים).

מיועד ל: סועדים שמעוניינים לאכול סושי של שף יפני אבל כרגע לא יכולים להרשות לעצמם טיסה ליפן.
אסור לפספס: טופו רול (טופו בטמפורה, אספרגוס, תרד חלוט, צ'ילי, ספייסי מיונז, עטוף בדפי סויה – 56 שקלים), המאצ'י וואסבי (איינסייד אאוט - בצל ירוק ושבבי טמפורה, מלפפון, אספרגוס, טקוואן וטוביקו וואסבי – 81 שקלים) והמאצ'י יוזו (אינסייד אאוט – מלפפון, אספרגוס, כוסברה, צ'ילי ויוזו – 78 שקלים).
TYO - מונטיפיורי 7, תל אביב, 053-7934176

טונה פואגרה ב-tyo (צילום: יהונתן בן חיים) יפן בתל אביב. טונה פואגרה ב-tyo (צילום: יהונתן בן חיים)

קנקי – תל אביב

קנקי הוא סושי בר שכונתי המציע תפריט עשיר וכשר. שמו המלא של המקום הוא קנקי סושי בר יין וכפי שניתן להבין, בקנקי האלכוהול משחק תפקיד חשוב לא פחות מהרולים. בנוסף לעשרות מנות סושי אטרקטיביות, מציעים במקום גם מנות אסייאתיות מיוחדות, חלקן ייחודיות למקום. בין היתר מדובר באגרול מוצרלה ובזיליקום (35 שקלים) ורול אורז במילוי מוצרלה עטוף בפנקו (35 שקלים).

מיועד ל: מי שאוהב לשתות לא פחות משהוא אוהב לאכול סושי.

אסור לפספס: ספייסי אספרגוס רול (ספייסי סלמון, אספרגוס, אבוקדו ושיטאקי בציפוי שבבי טמפורה קראנצ'יים, ספייסי מיונז ושומשום שחור – 52 שקלים), קונוס סאקה טריאקי (סלמון אפוי בטריאקי, אבוקדו, בצל ירוק, מלפפון ושבבי בטטה קריספיים – 26 שקלים) וסלמוצ'ילי ספיישל טרטר ספייסי לימון (אבוקדו, טמאגו, קמפיו, סלמון וספייסי מיונז בציפוי שומשום שחור וצ'ילי חריף טרי עטוף בספייסי טרטר סלמון ולימון – 49 שקלים).  
קנקי סושי בר יין - בוגרשוב 23, תל אביב, 053-8096610

מינה טומיי – חיפה, קריית ביאליק ותל אביב

הסיפור של מינה טומיי הוא סיפור על לידה מחדש של מותג מנצח, שכמעט ונעלם. הגלגול הראשון של מינה טומיי החל בתל אביב ב-2006, כשבמשך שנתיים תמימות המסעדה הייתה סיפור הצלחה של ממש. למרבה הצער ולאכזבת הלקוחות הנאמנים, בעקבות המיתון המסעדה החדשנית הלכה לעולמה ב-2008. כשלוש שנים מאוחר יותר, המותג זכה לחיים חדשים בחיפה וכעבור ארבע שנים של שגשוג יוצא דופן, קברניטי המסעדה פתחו סניף נוסף בתל אביב. בהמשך נפתח סניף נוסף בקרית ביאליק והסניף הרביעי ייפתח בקרוב בעין שמר. במינה טומיי מציעים מנות מחמישה מטבחים (הודו, וייטנאם, קוריאה, יפן ותאילנד) ומספר רולים שמצדיקים ביקור מיוחד במקום.

מיועד ל: מי שמעוניין ללוות את הסושי שלו במנות ממגוון מטבחים שונים.
אסור לפספס: רול סגול (סלמון, קרם פרש, בטטה, מלפפון, עטוף באבוקדו בעיטור שבבי בטטה סגולה – 41 שקלים), האבורי גריל (בטטה, מלפפון ואבוקדו עטוף בסלמון צרוב וטריאקי – 39 שקלים) וספייסי ילוו טייל (סלמון, קאנפיו, אושינקו ועירית, עטוף בטונה, מעוטר בצ'יפס ארטישוק ירושלמי וטוביקו כתום – 49 שקלים).  
כל סניפי מינה טומיי

סושי במינה טומיי (צילום: באדיבות המקום) מהודו ועד תאילנד. סושי במינה טומיי (צילום: באדיבות המקום)

קיוטו – הרצליה

מסעדת קיוטו היא מהסושיות הוותיקות ביותר בארץ. היא נפתחה ב-1999 ונקראה על שם אמנת קיוטו, שעוסקת בהתחממות הגלובלית ונחתמה אף היא באותה שנה. בנוסף למבחר בלתי נדלה של מנות אסיאתיות מיוחדות ותפריט סושי מרשים במיוחד, מציעים בקיוטו גם מבחר נדיר של סאקה ויין שזיפים, תפריט יין עשיר ואפילו מספר קוקטיילים מושקעים ביותר. למרות שחלפו שני עשורים מאז הפתיחה של קיוטו, המסעדה הוותיקה לא מגלה סימני עייפות ובכל ביקור נראית רעננה וצעירה מתמיד.

מיועד ל: מי שמעוניין לראות איך מקום צריך לעבוד כדי לשגשג במשך שני עשורים.
אסור לפספס: סלמון צ'יז רול (אינסייד אאוט – אבוקדו, בטטה, עירית ומלפפון ברוטב טריאקי – 31/59 שקלים), אבי מאקי (שרימפס חלוט ואבוקדו - 27/47 שקלים) וסשימי סקלופ (42 שקלים).
קיוטו - KYOTO - אריה שנקר 7, הרצליה פיתוח, 053-9442792
להזמנת שולחן בקיוטו - KYOTO

סושי בקיוטו (צילום: באדיבות המקום) וגם מבחר קוקטיילים. סושי בקיוטו (צילום: באדיבות המקום)

אצה - סושי בר – רחבי הארץ

אצה סושי בר היא רשת בפריסה ארצית, המונה נכון להיום 24 מסעדות מקריית שמונה שבצפון ועד באר שבע בדרום. הסניף הראשון נפתח בתל אביב ב-2006 כשבשנים הראשונות התמקדו קברניטי הרשת במסעדות קטנות המתמחות בעיקר במשלוחים ובטייק אווי. בשנים האחרונות לעומת זאת, נפתחו ברשת מספר סניפים גדולים המתאימים למגוון צורות בילוי, החל מארוחה משפחתית, דרך דייט רומנטי וכלה בבילוי עם החברים הכולל שפע של סושי ואלכוהול משובח.

מיועד ל: סועדים שלא רוצים להיגרר להוצאות גבוהות מדי אבל לא מוכנים להתפשר על סושי לא איכותי.
אסור לפספס: בטטה אאוט-קראנץ' (סלמון, שיטאקה ועירית במעטפת של בטטה בטמפורה ופנקו – 36 שקלים), ספיישל טמפורה (רול בטמפורה ופנקו עם סלמון צלוי, גזר ועירית. מוגש עם טריאקי – 34 שקלים) וספיידר רול (סלמון צלוי, אבוקדו ובטטה בטמפורה בציפוי פנקו פריך. מוגש עם טריאקי – 33 שקלים).
אצה – סושי בר, רחבי הארץ

קומבינציה באצה - סושי בר (צילום: דרור ורשבסקי) מתאים לכולם. קומבינציה באצה - סושי בר (צילום: דרור ורשבסקי)

קמפאי – רחבי הארץ

בניגוד לרשתות דומות, שהחלו במרכז והתפשטו בהדרגה לשאר חלקי הארץ, רשת קמפאי החלה את דרכה בבירת הנגב ב-2008. פירוש המילה קמפאי ביפנית הוא "לחיים" ואין ספק שכל ארוחה בסניפי הרשת היא חגיגה של החיים הטובים. בקמפאי מגישים מגוון רחב של מנות אסיאתיות כמו מבחר באנז, מנות הנצלות על גריל הרובטה היפני, שפע של מוקפצים ומובן שגם מבחר מסנוור של מנות סושי מושקעות וסושי בהרכבה עצמית.

מיועד ל: סועדים שמעוניינים בתפריט פשוט וטוב המתומחר בהגינות, בלי גינונים מיותרים.
אסור לפספס: סנדוויץ' ספייסי טונה (במילוי נתחי טונה פיקנטית, אבוקדו, בטטה ובצל ירוק עטוף בשבבי טמפורה ורוטב ספייסי מיונז – 45 שקלים), קראנץ' מוצרלה (רול חם בטמפורה הכולל גבינת מוצרלה, סלמון, אבוקדו, אספרגוס ובצל ירוק – 51 שקלים) ונארוטו (סשימי רול מיוחד של טונה, סלמון, יילו טייל, טוביקו ואספרגוס עטוף במלפפון – 38 שקלים)
קמפאי, רחבי הארץ

מגש סושי בקמפאי (צילום: באדיבות המקום) החיים הטובים של אסיה. מגש סושי בקמפאי (צילום: באדיבות המקום)

נאיה מסעדת הרים אסייאתית – בית נקופה

בפאתי מושב בית נקופה, מול הנוף המהפנט של הרי ירושלים, תמצאו את נאיה, המסעדה האסיאתית הכשרה והמקסימה, המחברת בין המסורת למודרנה ובין מזרח למערב. נאיה נפתחה לפני כשנה ותוך זמן קצר הפכה לאחת המסעדות המצליחות בסביבה, בין היתר בשל השילוב בין חוויה אורבנית עדכנית לאווירה כפרית ופסטורלית. מהמטבח הפתוח של נאיה, יוצאות בקצב מסחרר מנות אסיאתיות קלאסיות לצד מנות ייחודיות, מעשה ידיו של השף רביב גרה, שעבד במשך שנים תחת שרביטו של אבי קונפורטי בצפרה וטופולופומפו.

מיועד ל: אוכלי הכשר, חובבי הכפר ומכורי הרולים.
אסור לפספס: ניגירי ילוטייל (סויה מיושנת וסלסת חלפיניו – 30 שקלים), רול רינאי (טרטר סלמון, אבוקדו ובטטה בטמפורה, עטוף בסלמון צרוב עם טריאקי, ספייסי מיונז, שבבי טמפורה, שערות בטטה ובצל ירוק – 56 שקלים) ורול קריספי סלמון (רול במילוי של סלמון, אבוקדו, בצל ירוק וגבינת טופו עם טריאקי ובצל ירוק (רול מטוגן) – 52 שקלים).
נאיה - מסעדת הרים אסייאתית - Naya - שביל הלולים 142, בית נקופה, 053-9040409

סושי בהרכבה בנאיה (צילום: באדיבות המקום) טרטרים מול הנוף. סושי בהרכבה בנאיה (צילום: באדיבות המקום)

ניהון נו-בה – הוד השרון

את הסיור היפני-שראלי שלנו נסיים בהוד השרון וליתר דיוק במסעדת ניהון נה-בה של השף משה שגב. במסעדת הבר היפנית משלב משה בין מנות שף למנות בר אורבניות ומפגיש את הסועד הישראלי עם תרבות האוכל והמיקסולוגיה היפנית. בתפריט של ניהון נו-בה תמצאו חומרי גלם בלתי שגרתיים בנוף המקומי ומגוון קוקטיילים ייחודיים כמו מאצ'ה סוי (שילוב של תה יפני עדין "מאצ'ה" עם מחית קוקוס ביתית. מתובל בסאקה ונגיעות של מי ורדים – 52 שקלים) ושוצ'ו אבטיח/אננס (שילוב של אבטיח טרי כתוש, יוזו שוצ'ו, שהירו וסירופ אננס ביתי. מוגש קפוא – 48 שקלים).

מיועד ל: מי שכבר התעייף מהקוקטיילים המוכרים ומחפש קוקטיילים ייחודיים שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר.
אסור לפספס: מיסו צלוי (סלמון/דג לבן צלוי במיסו, אבוקדו ומלפפון – 65 שקלים), מאקי ספיישל (טטאקי סלמון, גזר, מלפפון, אבוקדו, איולי יוזי טוביקו עם סלטון ג'וליאנים יפני – 44 שקלים) ובטטה קראנץ' (רול צמחוני של בטטה, גזר, קנפיו, צנון צהוב, פצפוצי צ'יפס ומנגו – 43 שקלים).
ניהון נו-בה - הרקון 2, נווה נאמן, הוד השרון, 053-9368703

ג'יין טוניק בניהון נו-בה (צילום: באדיבות המקום)        קוקטייל לצד ספיישל. ג'ין טוניק בניהון נו-בה (צילום: באדיבות המקום)

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
TYO בתל אביב
053-7934176
יא פאן בתל אביב
053-9427671
טמפופו בבת ים
053-9414947
קיוטו  בהרצליה
053-9442792
אצה - סושי בר בכרמיאל
04-9584552
נאיה - מסעדת הרים אסייאתית בבית נקופה
053-9040409

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
מונא - ביסטרו ירושלמי אלגנטי
דוניס דגים ויין  - אוכל משובח ואירוח נפלא
מתי הפעם האחרונה אכלתם אוכל צרפתי אמיתי, ו... כשר?
סילבסטר 2024 – השנה אוכלים בבית