נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קלח תירס במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו) ירוק בפנים ובחוץ. קלח תירס במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו)

כשנפתחה מסעדת תל יצחק בכניסה לקיבוץ תל יצחק בשרון לפני כמה שנים, כולנו נהרנו כדי לחזות בפלא. בכל זאת, לא כל יום נפתחת מסעדת שף מוקפדת בחלל כל כך מעוצב ויפה ועוד קרוב לבית, מה שאומר רחוק (יחסית) מתל אביב. למרבה הצער, חלה הידרדרות לא חיננית באוכל ונוצר דיסוננס בין המראה המרשים של החלל והשירות האדיב לבין האוכל המוגש על השולחנות. כנראה שגם בעלי המקום חשבו כך ולפני כמה חודשים חלה תפנית בעלילה - מונו שף ושפית קונדיטורית חדשים ונחנך תפריט חדש לגמרי (מלבד כשלוש מנות ששרדו את המהפך).

שני שחקני החיזוק שנכנסו למטבח הפתוח הם השף אייל גימשי (לשעבר כתית של מאיר אדוני שבה שימש סו-שף) והשפית קונדיטורית טולי יקותיאל (לשעבר יפו תל אביב, טוטו ועוד). באנו לטעום את השינוי ולראות אם הבוסתן היפה והעיצוב המיוחד יהוו תפאורה מושלמת גם לאוכל מדויק ואיכותי יותר.

המהפך בשיאו
כאמור תפריט האוכל נבנה מחדש, חלק גדול מחומרי הגלם הוחלפו וגם הטכניקות שופרו כך שמדובר במנות ממטבחים קלאסיים עם טוויסט מודרני. הטאבון הגדול במרכז החלל עדיין פעיל ומפיק את הפיצות ועוד כמה מנות.

אם ניגש הישר לשורה התחתונה - ללא ספק יש שינוי ושיפור משמעותיים. המנות שטעמנו היו מדויקות יותר וגם נדיבות יותר בהשוואה לעבר. עם זאת, יש עוד דרך לעבור והמהפך לא הושלם, וגם זה בסדר. גם בניין ממש גבוה מתחיל מדלי חול אחד. בקולינריה יש לא מעט ניסוי וטעיה ושף חדש צריך להרגיש את הקהל (בחלקו הגדול קבוע וחוזר) ולשנות בהתאם לאותו ריקוד עדין שנרקם משני צידי המטבח. בארוחה שלנו היו מנות שסחטו מחמאות ולעומתן היו כאלו שהרגישו שזה עדיין לא זה.

פילה בקר וטורטליני במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו) ניסוי וטעיה, קלאסי ומודרני. פילה בקר וטורטליני במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו)

בשר מנצח בליווי טורטליני 
למנות ראשונות דגמנו מהמבחר הבאמת גדול קרפצ'יו דג ים עם קרם פרש, איולי יוזו, פירורי לחם שרוף, צ'ילי ירוק, במיה, טרגון טרי, שאלוט וזרעי עגבניה (59 שקלים) וספייריבס טלה על ניוקי, עם חזרת ורוטב ברביקיו (69 שקלים). מנת הדג הייתה סקסית, עדינה וטעימה. הספייריבס היו עשויים טוב אבל משהו ברוטב הברביקיו עז הטעם קצת השתלט על המנה.

לעיקריות ויתרנו על החשודים המיידים של פיצות ופסטות והלכנו על בשרים – אחת מגאוות המסעדה הכפרית המתוחכמת. גם בגזרת העיקריות הייתה מנה מנצחת ומנה אחת שהעלתה סימני שאלה, בטח לנוכח התמחור הגבוה. המנה המוצלחת הייתה פילה בקר על קרם בצל וצימוקים שחורים, פטריות ירדן, אנטיפסטי ירקות וטורטליני ממולא דלעת והכל ברוטב ציר בקר (155 שקלים). הבשר היה עשוי לעילא, עסיסי וטעים, והטורטליני התאפיין בבצק דקיק ועדין וליווה היטב את נתח הבשר. לעומת זאת, מנה של סינטה נברסקה על קרם פרש, תירס גילי בחמאה, שמנת ושום וסלט רוקט כוסברה ובצל בוויניגרט פלפל שיפקה (139 שקלים) הייתה מנה שכדאי לעשות עליה חשיבה נוספת. הירקות והרוטב חמצמצים ונהדרים אבל פיסות הסינטה היו לא אחידות ברמת העשייה ומשהו בשידוך לא היה הרמוני.

ספריבס טלה על ניוקי במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו) מנעד שפונה לכולם. ספריבס טלה על ניוקי במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו)

פסטות, דגים והמון עלים 
בתפריט החדש יש מנות נוספות בגזרת התחלות טובות כמו קלמרי מסבאחה חריף (59 שקלים); קלח תירס Sweet bite עם קרם פרש, תערובת תבלינים פיקנטית, פרמז'ן, בצלי שאלוט וכוסברה (39 שקלים); קרפצ'יו פילה בקר, חלמון קונפי, קרמבל רוזמרין, קרם פרש, איולי יוזו, גלידת פרמז'ן ורוטב ציר בקר וקשיו (62 שקלים) ועוד. יש מגוון רחב של פיצות ופסטות, הנחשבות חביבות הקהל, ויש גם קטגוריה נרחבת של מנות דגים בשילובים עונתיים כמו פילה מוסר על רוטב שרי צהוב ואנשובי, קרם דלעת לבנה, אגוזי מלך ובהרט (115 שקלים); לברק שלם פתוח בטאבון וקרע לחם בעגבניות צלוי ברוטב שמנת עדין, זיתי קלמטה, עגבניות שרי, עלי ארוגולה טריים, טבעות שאלוט וצ'ילי (129 שקלים); דניס שלם מטוגן בתערובת קמחים, שומשום שחור וזרעי צ'יה, סלט עלים ירוקים, אננס, מלפפון, וצ'ילי  ירוק עם רוטב אסייתי פיקנטי (125 שקלים) ועוד.

פבלובה מנצחת לסיום
אחרי העיקריות ושני קוקטיילים מעולים הגענו לקינוחים. הבחירה לא הייתה קלה שכן בתל יצחק מתמחים במתוקים. אחרי דין ודברים והתייעצות עם המלצרית האדיבה והאנרגטית בחרנו באמריקן צ'יזקייק קלאסית בשילוב פירות יער אדומים (44 שקלים) שהייתה טובה ומנחמת; נמסיס שוקולד ללא קמח (48 שקלים) שהיא בול מה שאוהבי שוקולד מריר זקוקים לו בחיים; ולסיום גם פבלובה סיישל המלווה בפירות אקזוטיים כמו מנגו ואננס שכן הפבלובה היא אחת המנות האהובות במסעדה ועם פופולריות קשה להתווכח.

פבלובה במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו) קשה לפספס. פבלובה במסעדת תל יצחק (צילום: אנטולי מיכאלו)

וגם עוגות לקחת הביתה
ואי אפשר בלי מילה על האווירה במקום. המקום מרווח, מעוצב, ירוק בחוץ שנשקף גם פנימה ונעים בצורה בלתי רגילה. זה מקום לזוג בארוחה רומנטית, למשפחה שחוגגת אירוע מרגש, לכמה חברות או חברים שבאים לקוקטיילים ונשנושים למרכז השולחן או לארוחה עסקית שבה מדברים ביזנס. אין מה לומר, מדובר במקום מזמין שקצת מרגיש כמו חו"ל.

בשביל קפה ופחמימה טעימה על הדך קיים הבייקרי הסמוך, שגם בו הושק תפריט חדש המעניק מענה רחב לכל החשקים, בהם מאפי בוקר, כריכים, עוגות שמרים, עוגות בחושות, לחמים, עוגיות, לקינוחים אישיים ועוד.

תל יצחק - תל יצחק, 053-9381377

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ