נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

ניגרי במסעדת יא פאן (צילום: באדיבות המקום) שלל קונספטים יצירתיים. ניגרי במסעדת יא פאן (צילום: באדיבות המקום)

מה עושים בקיץ? מה שעושים כל השנה – אוכלים. עכשיו יש עוד סיבה לצאת בקיץ הישראלי המהביל מהבית כי הנה מגיע אירוע הקולינריה FUN DINING WEEK by AMERICAN EXPRESS או בשמו הנוסף - שבוע מסעדות חדש ומשוגע. בתאריכים 18-14 ביולי יציגו 14 מהמסעדות המובילות מנות ייחודיות, הנחות של עד 30 אחוזים בשעת אפרטיבו (הפי האוור), ארוחות שולחן שף ועוד. וכשזה בא מהשורה הראשונה של השפים בארץ – זו באמת סיבה לחגיגה.

בין המסעדות המשתתפות: קוואטרו, יא-פאן, יפו תל אביב, קפה פופולר, איגרא רמה, ג'ורג' וג'ון, צ'יקטי, באנה, בית קנדינוף, קלואליס הכשרה, בית תאילנדי ועוד. כל זה יקרה ביוזמת השפים הכי נחשקים בעיר, בהם חיים כהן, אביב משה, אבי ביטון, עומר מילר ורבים וטובים שחברו לרעיון המקורי.

כל המקדים זוכה
מה אפשר לאכול רק בשבוע המסעדות? זה המקום להזכיר שבשבוע המיוחד הזה יוצאים השפים מאזור הנוחות ורוקחים תפריט ייחודי ואישי, לעיתים כזה הקשור לילדוּת, לפנטזיות קולינריות, למסעות, לשיתופי פעולה או סתם לשם השעשוע והיציאה מהשגרה.

אז לפני שנצלול פנימה אל החלק המעניין של האירוע חשוב שתגיעו מוקדם לחגיגת ההפי האוור שכוללת עד 30 אחוזי הנחה על האוכל שנועדו להנגיש את הארוחות בשעת האפרטיבו. במסעדות המשתתפות יוגשו תפריטי פאן בהנחות לפי שעת הישיבה בשיטת "כל המקדים זוכה" - בשעה 18:00-17:00 30 אחוזי הנחה; 19:00-18:00 – 20 אחוזי הנחה; 20:00-19:00 - 10 אחוזי הנחה. שריון השולחנות לארוחות מתבצע מראש ובמחיר מינימום של 125 שקלים לסועד. ואם אתם לקוחות אמריקן אקספרס תקבלו הטבה נוספת של מנה בהפתעה וגם 1+1 על Aperol Spritz.

כדור טפיוקה בפרחי אנצ'אן בקואה קון לאק (צלם: יהונתן בן חיים) לצאת מהשגרה. כדור טפיוקה בפרחי אנצ'אן בקואה קון לאק (צלם: יהונתן בן חיים)

חיים עושה את איביזה
במסעדת יפו תל אביב של השף חיים כהן יתקיים "חיים עושה את איביזה" עם תפריט ים תיכוני ייחודי וחד פעמי שרקח כהן לאחר ביקור באי הספרדי. כהן ביקר באיביזה לרגל פתיחת המסעדות שלו במלון W היוקרתי והוא יביא למסעדה התל אביבית שלו את המנות הים תיכוניות שהוא מגיש לעולם, באופן חד פעמי.
יפו תל-אביב - יגאל אלון 98, תל אביב, 053-9440250

ניחוח יפני בתל אביב
במסעדת יא-פאן של השף יובל בן נריה (האוחז גם במסעדת טאיזו האסייתית הנחשקת) יתקיים Sake Pairing Dinner – חמישה סבבים של מנות בניחוח יפני (לבחירה מתוך 20) בהתאמה לחמישה סוגי סאקה איכותי המיובא ממבשלות יפניות בוטיקיות במחיר 299 שקלים לסועד.
יא פאן - נחמני 26, תל אביב, 053-9427671

לחי עגל במסעדת יא פאן (צילום: באדיבות המקום) Sake Pairing Dinner. לחי עגל במסעדת יא פאן (צילום: באדיבות המקום)

גן עדן לטבעונים
במסעדת קוואטרו של השף אביב משה יוגשו מנות תחת התמה Green Cuisine - את המסעדה האיטלקית המודרנית יהפוך אביב משה לגן עדן לצמחונים ולטבעונים עם מנות יצירתיות ממטבחים בינלאומיים מגוונים, בדגש על פיין דיינינג ושלל טוויסטים קולינריים בלי להשתמש במוצרים מהחי.
קוואטרו - QUATTRO - הארבעה 21, תל אביב, 053-9379355

שווארמה טופו במסעדת קוואטרו (צלם: איליה מלינקוב) Green Cuisine. שווארמה טופו במסעדת קוואטרו (צלם: איליה מלניקוב)

דגים נאים על קרח צונן
במסעדת ג'ון וג'ורג' של השף תומר טל במלון דריסקו יתקיים summer love – מנות ספיישל קיציות בטכניקות בישול ייחודיות כמו מיני כבישות, צלייה על אש גלויה, עישון קר וחם ועוד, כולל בר דגים נאים ביבוא מיוחד על קרח צונן, שפע פירות וירקות ומיקסולוג אורח שירכיב קוקטיילים שילוו את האוכל המקורי.
ג'ורג' וג'ון - George & John - אוארבך 6, תל אביב, 053-9381936

אויסטר סביצ'ה עם סלסלת עגבניות מוחמצות בליים במסעדת ג'ורג וג'ון (צלם: איליה מלינקוב) summer love. אויסטר סביצ'ה במסעדת ג'ורג וג'ון (צלם: איליה מלניקוב)

חזרה אל המקורות ואל ימי התנ"ך
בקפה פופולר של השף אבי ביטון הוא יחזור למקורות שלו (במילים שלו "מת על דגים ומשוגע על האוכל המרוקאי") ויגיש מנות דגים בסגנון מסעדת נמל מרוקאית עם מנות כמו מחאמר של דגי ים - לביבות תפוחי אדמה ודגים עם כורכום ועשבי תבלין מרוקאים, אמפוואר דגים נאים - קוסקוס מלחם יבש בשמן זית וכמון עם פרוסות אינטיאס וסלט עגבניות חריף, אינטרייה של פירות ים - הפסטה של המרוקאים עם פירות ים בציר ים פיקנטי, ועוד. המחיר הוא 198 שקלים לסועד למנות ראשונות למרכז שולחן, מנה עיקרית לבחירה וקינוח.

פתיחת שולחן במסעדת פופולר (צלם: איליה מלינקוב) משוגע על האוכל המרוקאי. פתיחת שולחן במסעדת פופולר (צלם: איליה מלניקוב)

במסעדת איגרא רמא המדוברת של השפים ענר בן רפאל ותמיר מיכאלי יגישו תפריט שהוא מחווה לתוצרת האדמה והים, עם חזרה לתקופת הבריאה וימי התנ"ך מלפני 3,000 שנה עם מנות קדומות בפרשנות עכשווית, לצד מנות עכשוויות בשיטות בישול עתיקות. החוויה לא תהיה רק קולינרית – האורחים מוזמנים להגיע בבגדים נוחים כי הארוחות יתקיימו בישיבה אלטרנטיבית קרוב לאדמה.
איגרא רמא - ברנר 2, תל אביב, 053-9368556

עלה בננה עם גבינת עיזים ופיתה דרוזית (צלם: איליה מלינקוב) קרוב לאדמה. עלה בננה עם גבינת עיזים ופיתה דרוזית (צלם: איליה מלניקוב)

מסע אישי בין אסיה לאירופה
במסעדה האסייתית ניטן תאי, יציג השף שחף שבתאי את מנות הדגל שעשו את הקריירה הבינלאומית שלו למוצלחת, כולל אלו שזיכו את השף הישראלי בעיטור BIB של מישלן במסעדת סאסזו בפראג. מדובר בארוחה שהיא מסע אישי של שבתאי בין המסעדות המצליחות שלו בעולם – מאסיה ועד אירופה - וכל זה מ-58 שקלים למנה.
ניטן תאי - הארבעה 21, תל אביב, 077-9969093

יון – איסטנבול - ספרד
מסעדת צ'יקטי של השפים מיכאל גרטופסקי ואוהד לוי תהפוך לשבוע לטברנה יוונית במקום מסעדה איטלקית, כפי שהיא מתפקדת בשגרה. צפוי להיות שמח עם אוכל רחוב יווני והרבה אלכוהול. בין היתר יוגשו לשולחן מאזטים יווניים עם הרבה דגים וירקות לחלוקה בין חברים, לעיקרית (לבחירה) יוגשו מנות כמו גירוס פירות ים, סופלקי טלה, קריספי צ'יפורה, מחבת פירות ים, ממולאים של מאמות סלוניקאיות ועוד וקינוח ב-189 שקלים לסועד.
צ'יקטי - Cicchetti - יהודה הלוי 58, תל אביב, 053-9344951

פתיחת שולחן בטברנה יוונית (צלם: איליה מלניקוב) צפוי להיות שמח. פתיחת שולחן בטברנה יוונית (צלם: איליה מלניקוב)

בבית קנדינוף של השפים איתי קושמרו ושמי גולומב יתקיים הבאזאר הגדול ובחלל המיוחד של המסעדה ביפו תיערך מחווה לקולינריה משובחת בהשראת שוקי איסטנבול, אוכל רחוב טורקי כמו שיפודים ועוד. בין המנות שיוגשו לקרדה תורכית - פלמידה כבושה ומעושנת בעצי דובדבן, זיתים ותפוזים (42 שקלים), מאנטי - כיסוני בצק ממולאים בבשר עגל קצוץ (48 שקלים) ועוד.
בית קנדינוף - הצורפים 14, יפו, תל אביב, 053-5495336

שיפודי שרימפס בבית קנדינוף (צילום: שרית גופן) הבאזאר הגדול. שיפודי שרימפס בבית קנדינוף (צילום: שרית גופן)

במסעדת קלואליס הילטון הכשרה של השף ויקטור גלוגר תיערך פיאסטה ספרדית עם מנות שהביא גלוגר מחופשות בעיירת הנופש מרבאה שבדרום ספרד. בין היתר יוגשו טאפאסים של אסקבצ'ה אינטיאס, ססינה (חמון מבשר בקר) ומלון כתום, אחו לבאנקו (מרק שקדים לבן) כתף טלה ספרדי בבישול איטי ועוד מנות שגלוגר נשבה בקסמן בספרד, במחיר 300 שקלים לסועד.
קלואליס, מלון הילטון - הירקון 205, תל אביב, 053-9444012
להזמנת שולחן בקלואליס, מלון הילטון

הרפתקה במחוזות תאילנד
chef's table בבית תאילנדי - השף יריב מלילי יארח ארוחה שכולה מחווה להיסטוריה של הקולינריה התאילנדית. הארוחה המושקעת תיערך בחדר הסודי והפרטי קואה קון לק במסעדת בית תאילנדי הוותיקה של מלילי ושל בת זוגו, לק. בני הזוג מזמינים סועדים הרפתקנים לצאת איתם לסיור קולינרי במחוזות תאילנד השונים המתאפיינים בחומרי גלם שונים ובשיטות בישול מגוונות. ארוחת מלכים הכוללת 15 מנות המבוססות על מתכונים נדירים מבית סבתה של לק תוך שימוש בחומרי גלם שלא נראו בארץ. מ-470 שקלים לסועד.
בית תאילנדי - בוגרשוב 8, תל אביב, 053-9438959

שולחן בניטן תאי (צילום: נועה שביט) מאסיה ועד אירופה. שולחן בניטן תאי (צילום: נועה שביט)

ולסיום מרגריטה. השף עומר מילר יגיש בפיצרייה החדשה והמדוברת שלו - פיצה סבא - פיצות תאילנדיות שירתקו את החך ויאתגרו את החיבור שבין מזרח למערב. הפיצות מדורגות על סקאלת חריפות משתנה וכדי לאזן את החריפות יוגשו לצידן ירקות ירוקים וספרייט מתנה על כל פיצה. בין הפיצות שיכין מילר: מרגריטה מסאמן (48 שקלים),  פיצה קארי ירוק (52 שקלים), פיצה לאב גאי (54 שקלים), ועוד. אין צורך בהזמנת מקום מראש.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון