נגישות
נגישות

גורמה כשר על הגג של ירושלים: רופטופ בתפריט חדש

השף קובי בכר רענן לאחרונה את התפריט של מסעדת רופטופ בממילא, ונתן פרשנות חורפית, ירושלמית ומחממת למנות ולחוויה. הלכנו לבדוק את הטעמים באחת המסעדות עם הנוף היפה בארץ

מסעדות בירושלים חדשות מהצלחת
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 06/01/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סלט שעועית לימה מהתפריט החדש ברופטופ (צילום: איליה מלניקוב) מנות עונתיות שמתכתבות עם העיר. סלט שעועית לימה ברופטופ (צילום: איליה מלניקוב)

מסעדת Rooftop של מלון ממילא בירושלים היא לא מסעדת מלון שגרתית. הקהל לא מורכב רק מלקוחות המלון המתפקדים כקהל שבוי והאוכל רחוק מלהיות סטנדרטי או מונוטוני כפי שרווח לא אחת בעולם המלונאות. לפחות פעמיים בשנה, לפעמים מידי עונה, מרכיב השף קובי בכר (שעבד במסעדת מול ים במשך עשור כיד ימינו של השף יורם ניצן אחרי שהתמחה במסעדות עטורות כוכבי מישלן בחו"ל), תפריט חדש ועונתי וכמובן בהשגחת רבנות ירושלים. מתחילת ינואר מגישים במסעדה עם הנוף המרגש לעיר העתיקה את תפריט החורף שרקח בכר, תוך שילוב טעמים ים תיכוניים וירושלמים (מה שאומר הרבה ירקות שורש, אגוזים, פריקה, זיתים, חצילים, טחינה ועוד) לצד טכניקות הכנה קלאסיות מהמטבח הצרפתי. כל זה מוגש לצד יינות ישראליים בלבד מאוסף המלון, שבו יותר מ-120 יינות שונים מיקבים מגוונים בכל הארץ.

אז מה אוכלים מול הנוף הדרמטי הזה? מנות ראשונות כמו מח עצם צלוי בטאבון, סלסה עשבי תיבול, אגוזי ברזיל, שקדים, שום, רוטב קברנה ולחם כוסמין קלוי (70 שקלים); סלמון קונפי בקראסט של גרעיני דלעת וחמנייה, סלט חם של דגנים מונבטים ואיולי לימון כבוש (72 שקלים); סלט שעועית לימה בוויניגרט שאלוט וחומץ יין אדום, ירקות חורף, מיני עלים רעננים ומעין "גבינת" פטה מושחמת עשויה משקדים (54 שקלים).  בגזרת העיקריות מוגשות מנות של צלעות טלה בגריל פחמים לצד תבשיל פריקה, קרם ארוגולה, לימון כבוש, ירקות חרוכים פיסטוק חלבי ושקדים (186 שקלים); פילה בר ים בשרני צרוב נח במרק חיטה סמיך עם פטריות וירקות שורש, קרפצ'יו שמפניון כמהין ורוקט (170 שקלים); עוף אורגני עם קרם דלועים, זוקיני צלוי, בצל ירוק שרוף, פקאן מסוכר ואבקת אורז ארומטית (94 שקלים); ניוקי עם ארטישוק, עגבניות, זיתי קלמטה, חציל קונפי וטחינה של בצלים שרופים (92 שקלים); צלעות טלה עם תבשיל דגנים, ארטישוק קונפי, צ'אטני משמשים, קרם ארוגולה וציר טלה (186 שקלים); חזה אווז מבושל בטכניקת סוויד וצרוב בגריל בליווי אספרגוס, בצל ירוק ובוקצ'וי עם קרמל מייפל ופתיתים של שוקולד ולרונה (134 שקלים) ועוד.

פילה בר ים במסעדת רופטופ (צילום: איליה מלניקוב) סטייל צרפתי לנוף העיר העתיקה. פילה בר ים מתוך התפריט החדש ברופטופ (צילום: איליה מלניקוב)

גם בתפריט הקינוחים בחר הצוות הקולינרי שמנהיג בכר קינוחים בגוון חורפי ומקומי, בהם פאי לימון עם קרם ליים, עוגיית לואיזה, דפי נענע פריכים ומרנג מושחם (45 שקלים); מלבי של עוגית וניל והל, סלסה של פירות העונה, גלידת היביסקוס, צנוברים מקורמלים וקציפת ורדים (45 שקלים).

את תפריט היינות של הרופטופ הרכיב הסומלייה ומנהל תחום יין במלון ממילא אפי כוץ. בין שלל היקבים שמופיעים בתפריט: יקב טוליפ, רקנאטי, כישור, מטר, עמק יזרעאל, נטופה, יתיר ועוד עשרות אחרים. אם אתם יותר בעניין של קוקטיילים, אז בבר של המלון (הכשר אף הוא) בשם המירור בר השיקו תפריט קוקטיילים עדכני ועונתי שנועד לחורף הירושלמי הקר. הקוקטיילים מבוססים על תבלינים מחממים. בין הקוקטיילים שמגישים בבר ובמסעדת רופטופ דרך הבשמים - ג'ין, רום מתובל בזעפרן, עלי בזיליקום, תפוחי גראן סמית', תה לואיזה ולימון (52 שקלים); קוקטייל דאקירי סלרי עם רום לבן, סירופ סלרי, טימין ומיץ ליים טרי (48 שקלים) וקוקטיילים נוספים מחממי לב ונפש.

והשירות? מוקפד עד הפרט הכי קטן עם כל הגינונים. בהחלט מקום לקחת אליו אורחים חשובים או לחגוג אירוע מרגש. בכר מוביל צוות של 60 טבחים ועוד כ-200 אנשי שירות נוספים ואחראי על כל נושא מזון ומשקאות של המלון, לרבות ארוחות הבוקר העשירות המפורסמות של המלון (יש אפילו בראנץ' בשישי ב-70 שקלים לאדם בלבד, שפתוח לאורחים מבחוץ), תפריט טרקלין העסקים, תפריט הספא, המירור בר ושתי מסעדות מלון - רופטופ ומסעדת Happy fish, המציעה תפריט חלבי המבוסס על דגה טרייה ועונתית.
מסעדת רופטופ - מלון ממילא, ירושלים, 053-6130223

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
רופטופ בירושלים
053-6130223

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
מסעדת מונא – פריז בירושלים
סטיקיית צדקיהו – לפעמים האוכל הוא רק תירוץ
בראסרי עין כרם – הבילוי המושלם