נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

 אוכל אלגנטי. ארינג'י פטריות במסעדת OPA החדשה (צילום: באדיבות יח"צ)

מסעדת Opa החדשה בשוק לוינסקי היא הפתעה גמורה, בכל פרמטר. ראשית מדובר בחלל מעוצב, בהיר, מודרני ומינימליסטי שבכלל מזכיר חללים של Fine diningבקופנהגן או בניו יורק. שונה כל כך מיתר החמארות ומסעדות השוק והפועלים של לוינסקי. שנית התפריט מורכב משש-שמונה מנות בלבד, כולן עונתיות משתנות, אז אל תיקשרו יותר מידי למנה מסוימת כי בחלוף העונה היא תיעלם מהתפריט. שלישית, המנות מורכבות בעיקר מירקות, פירות ומעט אגוזים בשלל צורות עשייה ומיצוי. בלי בשר, בלי דגים, בלי מוצרי חלב ובלי דגנים וקטניות (יש מנת לחם ופה ושם פירורי לחם במנות) רביעית, Opa היא גם מסעדת שוק במובן מסוים, וגם ממש לא מסעדת שוק. אבל כל הפרמטרים שמניתי יוצרים חוויה ייחודית (וטבעונית) וזה בסוף מה שמשנה.

אופא - לכל הפרטים

מסעדות חדשות שכדאי להכיר

מתחם אוכל חדש מעורר את הוד השרון

מחפשים מסעדות טבעוניות?

אופא (Opa, כינוי לסבא בגרמנית), מסעדה בת כ-35 מושבים בלבד סביב שולחנות וברים, היא הבייבי החדש של השפית שיראל ברגר, המוכרת ממיס קפלן הטבעונית שהצליחה, יחד עם אורי שביט, לאחד שורות בקרב הבלתי נגמר שבין טבעונים לבין אוכלי בשר. אחרי שמיס קפלן נסגרה, נדדה שיראל בעולם ושאבה השראה מהמטבחים הקרובים לליבה – הטבעוני, האורגני וה-Farm to table. היא חקרה את עונות השנה ואת פרי האדמה בכל אחת ואחת מהן. כרגע רוב התוצרת החקלאית של המסעדה מגיעה מחווה במושב משמרת בשרון, ששיראל מעידה כי "הם מגדלים את הירקות הכי טובים שטעמתי אי פעם". לדבריה, אם אין להם מגוון רב להציע לה באותו יום או באותו שבוע, היא מעדיפה לדלל את התפריט ולא להתפשר. את המיקום בחרה כדי להיות קרובה לדוכני האגוזים של השוק, כשלפני כן ראתה עשרות חללים אחרים ברחבי העיר ולא נוצר החיבור.

החלל של מסעדת OPA (צילום: באדיבות יח"צ) חלל מעוצב ומנימליסטי. מסעדת OPA (צילום: באדיבות יח"צ)

ולעניין החוויה – כל מנה נראית כמו יצירת אמנות, מצלחת הקרמיקה שנעשתה בעבודת יד בידי אמנית מקומית ועד לאחרון העלעלים. בין המנות שעלו על שולחננו בערב של אמצע אוקטובר היו מנת שזיף מותסס המוגש בליווי ריבת חרדל שחור, ג'ינג'ר כבוש, קרם בצל לבן ושמיר (42 שקלים); גויאבה בחלב מקדמיה מותסס, פירורי לחם מחמצת ועלי בטל המגיעים מהמזרח הרחוק (44 שקלים); ארינג'י – פטריות יער צרובות, קרם שיטאקי ומרווה וצ'יפס טפיוקה קריספי (67 שקלים); דלעת צלויה וטרייה המוגשת בליווי ריבת דלעת מעושנת בעץ מייפל, חלפיניו ולימון (62 שקלים); וחציל מאודה ובשרני על קרם צנוברים מעושן, שרי תמר, אורוגולה וצלפים (58 שקלים). את הכל ליווה לחם קריספי שעזר לנגב את הרטבים בכל מנה. לקינוח יש כרגע מבחר של שלוש מנות, שתיים על בסיס פירות טריים ומיובשים (פטל ותאנים בהתאמה) והשלישית שוקולד נא. הכל נעשה כאן, עד אחרון הרטבים ואחרונת ההתססות. ומה עם נקניקיית הגזר המיתולוגית אתם שואלים? ובכן יש סיכוי גדול שהיא תפציע לקראת הקיץ הבא כשיפתחו את הגג של המבנה לאירוח. תחזיקו אצבעות.

קינוח תאנים במסעדת OPA (צילום: באדיבות יח"צ) דיוק של בית מרקחת. קינוח תאנים במסעדת OPA (צילום: באדיבות המקום)

האווירה כאמור אלגנטית ומוקפדת, כמו המנות והיינות. המטבח שקוף ופתוח כך שהסועדים יכולים לצפות במלאכת הרכבת המנות, וזה כמו לצפות באמנית בפעולה. כל פיסה מונחת בדיוק של בית מרקחת והמראה מחייב צילום ופרסום באינסטגרם. הטעמים מאוזנים ומדויקים, הודות לטכניקות בישול ייחודיות, וברובם מפתיעים כי מי חשב להתסיס גויאבה עם חלב מקדמיה בחייו? ככלל, יש כאן דגש גדול על מרקמים ומינונים. בחודש הקרוב התפריט צפוי להשתנות לגמרי, בהתאם לזמינות חומרי הגלם בעונתם. דבר אחד בטוח - האסתטיקה תלווה גם את הירקות והפירות של הסתיו והחורף. לכו לנסות.
אופא - החלוצים 8, תל אביב, 053-9380926, פתוח מידי יום מ-18:00

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
אופא בתל אביב
053-9380926

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
חג ״לפני המצות״ שמח!
נויפלד מציג: שישי לווינסקאי
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים