נגישות
נגישות

חם מהשטח: מסעדות חדשות שחובה להכיר

הלהיט של גיא גמזו, שווארמה טבעונית שמצדיקה את העמידה בתור ובר חדש של קבוצת אימפריאל, הם רק חלק מהמקומות המרעננים שהצטרפו בחודשים האחרונים לזירת המסעדות ששווה לבדוק. תתכוננו לפתח תיאבון

חדשות האוכל חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 11/10/2018, 12:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קוקטיילים בושוויק (צילום: אפיק גבאי) שחקן חדש לחובבי האלכוהול המשובח. קוקטיילים בבושוויק תל אביב (צילום: אפיק גבאי)

לא הרבה מסעדות חדשות נפתחו כאן בשבועות האחרונים ומעטות אף יותר הן כאלו ששוות אזכור. בכתבה שלפניכם איגדנו תשע מהן, שסומנו עוד לפני הפתיחה כהבטחה גדולה. מתחשק לכם לסעוד במקום לא מוכר אבל לא בא לכם להמר? בכל אחת מהמסעדות ברשימה, ממתינה לכם חוויה קולינרית מנצחת.

אחת ולתמיד: מסעדות החובה של תל אביב
ארוחות בוקר מומלצות בירושלים
המסעדות הכשרות הטובות בארץ
מסעדות דגים מומלצות ברחבי הארץ


NUNUNU
NUNUNU היא הבייבי החדשה של השף גיא גמזו (אריא), שהצליח לגרום לעיר שלמה להתמכר ללחמניות החלב המופלאות שלו. את ההשראה ללחמניות (הצרובות בחמאה מזוקקת לפני ההגשה) קיבל גמזו מדולי, סבתה האמריקאית של אשתו וניתן להגדיר אותן כהכלאה מבורכת בין חלה מתוקה לבריוש צרפתי. לצד הלחמניות בתפריט הקבוע ובכלל זה לחמניית אמסטרדם (שמנת של פעם, בצל מוחמץ ודג הרינג שלם), לחמניית מאק & צ'יז (גלגלי פסטה ורוטב צ'דר) ולחמניית שיקגו סטייל (נקניקיית עוף עם רליש, כרוב כבוש וחרדל אמריקאי), יוגשו במקום מעת לעת גם ספיישלים מדליקים כמו לחמניית קרבונרה. כמו כן בנוסף ללחמניות כולל התפריט גם צ'יפס, כדורי גבינה, סלט קולסלאו, טבעות בצל וסלט עלים ולקינוח מגישים במקום לחמניית צ'יז קייק (פילדלפיה קרים צ'יז עם רוטב אוכמניות חמצמץ). התמחור ב-NUNUNU הוגן ביותר (28 שקלים ללחמניית שיקגו סטייל, 48 שקלים ללחמניית שרימפס) ואם תזמינו שתייה קלה, תיהנו מריפיל חופשי לאורך כל הארוחה.
NUNUNU - הרצל 16, תל אביב  053-6111997

לחמניית מק אנד צ'יז של נונונו (צילום: גל זהבי) ההתמכרות החדשה שלכם. מק & צ'יז בנונונו (צילום: גל זהבי)

קפה אסיה
לא מעט פיות נפערו לרווחה ולא מעט גבות הורמו כשמסעדת לבן, שפעלה במשך תריסר שנים בסינמטק הירושלמי, סגרה את שעריה ביום בהיר אחר. החדשות הטובות הן שבמקומה נפתחה (תוך שמונה ימים בלבד), אסיאתית חדשה, שטורפת את הקלפים ומביאה משב רוח מרענן לקולינריה המקומית. מאחורי התפריט הייחודי עומד השף משה בדישי (מינה טומיי), שחילק את המנות לארבע קטגוריות: אדים (מנות מאודות), טאם טאם (כל מה שנכתש ומעורבב), קאב קם (מנות קטנות) ומנות ווק וקארי. המנות מגיעות בחמש דרגות חריפות ומבוססות בעיקר על מטבחי תאילנד ווייטנאם, עם נגיעות קמבודיות וקוריאניות. כמצופה ממסעדה שמגיעה מהאנשים שהביאו לנו את מסעדת אדום, גם בקפה אסיה, הושקעה תשומת לב רבה בבניית תפריט האלכוהול, שכולל למשל לא פחות מ-16 יינות לבנים. בנוסף כולל תפריט האלכוהול חמישה קוקטיילים ייחודיים, שרובם נוצרו בהשראת קוקטיילים מהמזרח הרחוק כמו ג'ייד און דה ביץ', הכולל וודקה, מיץ גויאבה, ליים וג'לי תה ירוק המיוצר במקום. קפה אסיה היא האסיאתית הלא כשרה הראשונה בבירה ומי ייתן ורבות נוספות יפציעו בעקבותיה.
קפה אסיה - דרך חברון 11, ירושלים 02-6737393

סולטנה
על שווארמת פטריות הפורטובלו של סולטנה, עמל השף הראל זכאים במשך כמה חודשים טובים. התוצאה: מנה עסיסית וטעימה מאין כמוה, שאפילו קרניבורים מושבעים עשויים להתמכר אליה. בסולטנה, השווארמה היא כמובן השחקנית הראשית. אך בנוסף מגישים במקום קבבים לא רעים בכלל (מתערובת ירקות, פתיתי סויה ועשבי תיבול), סיגרים פציחים ומענגים שמוגשים עם עגבניות מרוסקות וישמח אתכם לגלות שבסולטנה מגישים גם את מנת הצ'יפס האגדית של זכאים.
השווארמה של סולטנה מגיעה בצלחת, בפיתה או בלאפה וכשהיא מתובלת במעט עמבה, טחינה ועשבי תיבול טריים קצוצים, היא טעימה בדיוק כמו הדבר האמיתי (ויש שיאמרו שאף הרבה יותר). המקום נפתח בתחילת אוגוסט ומאז הפתיחה, התורים רק הולכים ומתארכים. האמת היא שמספיק ביס אחד במנה המופלאה הזו כדי להבין את סוד הקסם.
סולטנה - אבן גבירול 52, תל אביב

רוזנברג
רוזנברג היא המסעדה המיוחדת ביותר ברשימה ולו בשל העובדה שמאחוריה עומדים זוג יזמים יחסית אנונימים: אבי רוזנברג ומנור דנה. רוזנברג הוא הבעלים של חברה לחיפויי חוץ ועסק שפועל בענף הבנייה ובמשך תקופה מסוימת היה גם הבעלים של חברה לייבוא פטריות. לפני כשני עשורים הוא פגש את אביו של מנור דנה, בקורס ניהול מסעדות ולמרות שתמיד חלם על מסעדה משלו, סיפורי המסעדנים להם סיפק סחורה הרתיעו אותו מלעשות את הצעד. דנה לעומת זאת, בוגר בית הספר לבישול בישולים, שעבד בלא מעט מטבחים ב-29 שנותיו (רביבה וסיליה, מיט בר, ג'ירף), לא הסכים לוותר על הפנטזיה. בשלב מסוים הוא הצליח לשכנע את רוזנברג להקים מסעדה ובכך להגשים את החלום הישן. את התפריט של רוזנברג, המבוסס על מנות חלוקה שמגיעות מהמטבח הערבי-ישראלי, בנה השף היצירתי בני דרקסלר (יפו-תל אביב, דוד ויוסף, סנטרו קפה). בין היתר תמצאו בו מנות כמו בייגל עם רסק עגבניות שרופות ושמן זית, טרטר דג על לאבנה עם פיסטוקים, פרגית על חומוס מסאבחה וטרטר בקר עם מח עצם ובייגל שרוף. עוד נגלה לכם שנכון להיום רוזנברג היא המסעדה היחידה בהרצליה שמפעילה גריל פחמים אמיתי.
רוזנברג - משכית 32, הרצליה  053-9384443

מנה במסעדת רוזנברג הרצליה (צילום: אמיר מנחם) אוכל יצירתי בגובה העיניים. טרטר בקר ברוזנברג (צילום: אמיר מנחם)

הדקל 3
בר האוכל החדש והאינטימי מבית קבוצת מחניודה מצטרף למחניודהטלביה והסדנא, ליודל'ה ובר יין ולמסעדות האירופאיות של הקבוצה, בלונדון ופריז, שלא מפסיקות לקצור תשבוחות. את המקום המסקרן מובילים השף אורן אסידו, המנצח הגדול בעונה השלישית של משחקי השף והשף אסף סרי, שעבד בשנים האחרונות ביודל'ה ובמחניודה. המקום מכיל 30 מקומות ישיבה בלבד, המנות היצירתיות מוכנות לעיני הסועדים וכלי ההגשה מגיעים מבית היוצר של מעצב העל טום דיקנסון, אחד השותפים ב-Coal Office (הלונדונית החדשה של הקבוצה). בתפריט המוקפד של הדקל תמצאו מנות כמו אויסטר ג'ילרדו עם טבסקו וליים, מחבת של צדפות ושרימפס על קרם תירס עם פנקו בייקון ומנצ'גו, פילה בקר עם ראגו שקדי עגל על קרם ארטישוק ירושלמי וכבד אווז עם ריבת אגוזים וטוסטונים. את האווירה המשלהבת והסקסית, שנדיר למצוא בבירה, משלימות להבות האש שעולות מהצלחות והתמונות של הצלם רון קדמי, התלויות על הקירות.
הדקל - הדקל 3, ירושלים

בושוויק
בושוויק הוא פרי שיתוף פעולה בין בעלי קבוצת המלונות אטלס לחבורת הברמנים שהביאה לנו את האימפריאל (דרור אלטרוביץ', גלעד לבנת ובר שירה). בדומה לאחיו הגדולים, אימפריאל רד ואימפריאל, שפועלים במלון כרמים ובמלון אימפריאל (בהתאמה), גם בושוויק פועל במלון בוטיק מהמם ביופיו, העונה לשם פבריק. ודאי לא יפתיע אתכם לקרוא שבבושוויק ניתנת תשומת לב מיוחדת לקוקטיילים ושבתפריט האלכוהול אפשר למצוא פנינים של ממש כמו Rhubarbars Striesand (וודקה, רוברב, טוניק וזרעי צ'יה) ו-Myrtle Avenue (ג'ין בומביי ספייר, ליקר סן ג'רמיין, אבטיח, הדס ויוזו). על תפריט האוכל הופקדה השפית המוכשרת אביבית פריאל (קוקבוק קפה, אוזריה), שמגישה לסועדים מנות כמו נתחי שייטל עם מסבחה לימה, בצל צלוי, שעועית ירוקה ועשבים, ברד פודינג מלוח של תרד וקייל עם גבינת עיזים ונאגטס עוף בבלילת בירה גינס עם איולי סרירצ'ה. בביקור הקרוב שלכם במקום, נמליץ לכם להזמין את ההמבורגר הביתי, שמגיע עם צ'יפס כמהין ופרמזן.
בושוויק - נחלת בנימין 28, תל אביב  053-9349847

 אוכל שכיף עם אלכוהול. ברד פודינג מלוח בבושוויק (צילום: אפיק גבאי)

OPA
OPA התל אביבית היא הדבר המשמח ביותר שקרה לכל מי שסבל מגעגועים חמורים למגע הקסמים של השפית פורצת הדרך, שיראל ברגר. ברגר, בוגרת ה-CIA (Culinary Institute of America), הייתה השפית של מיס קפלן המיתולוגית, שלנצח תיזכר בזכות נקניקיות הגזר המושלמות שהוגשו בה. בשנים האחרונות היא הספיקה גם להפעיל קייטרינג בשם Art of Vegetables, לבשל בפרנץ' 57 ולהגיע לרבע הגמר בתחרות השף הצעיר של סן פלגרינו. ב-OPA היא תעבוד לצד יעל גל (מיני קלאב, שפגאט), שתנהל את המקום עם אחותה התאומה של שיראל, שרונה ברגר. במקום החדש יש 30 מקומות ישיבה בלבד, מה שמבטיח אווירה חמה ואינטימית במיוחד. חומרי הגלם יגיעו למקום מחווה אורגנית שעונה לשם "למשמרת", מהגינה שבגג המבנה בו פועלת המסעדה ובנוסף ייאספו על ידי לקט מיומן, חומרי גלם לא שגרתיים היישר מהטבע.
OPA - החלוצים 8, תל אביב

אלנביס
כבר היינו בטוחים שתל אביב לא תוכל להכיל עוד מסעדה שמבוססת על מנות בשר פשוטות המוגשות בפיתה. אבל בדיוק אז הגיע ניר בזק (אולד פאשן, דון חוליו, ג'וני היל) והוכיח שהתאווה של התל אביבים לבצק ספוג שומן, פשוט לא יודעת שובע וספק אם תדע בקרוב. באלנביס, שנפתחה בסמיכות מפתיעה לג'סמינו, הוא מציע תפריט מהודק הכולל ארבע מנות בלבד: נקניקיות מרגז, שיפודי כבד, שיפודי פרגית וקבב. את המנות ניתן להזמין בפיתה או בצלחת ולצד המנה מוגשים ירקות צלויים וטחינה מעולה. בניגוד למקום השכן, על הקיר של אלנביס, תלויה תעודת כשרות. דבר נוסף המבדיל בין המקומות הוא העובדה שבאלנביס יש גם מקומות ישיבה בפנים. ומה לגבי הטעם? בואו לבקר ודווחו לנו בתגובות. אנחנו כבר מכורים. 
אלנביס - אלנבי 101, תל אביב

איגרא רמא
את הרשימה המכובדת בחרנו לחתום עם החדשה של ענר בן רפאל פורמן ותמיר מיכאלי, המוכרים לכם בזכות מונאר, ההודית הצמחונית שבקרוב תחגוג שנתיים של פעילות. איגרא רמא, שנפתחה בחלל שבו פעל לפניה בר הקוקטיילים פרנץ' 57, היא מסעדה שכולה שיר הלל לתוצרת המקומית: החל מתפריט היינות וכלה במנת הראמן הים-תיכוני. המשמעות היא שאם חשקה נפשכם במנת אורז או בתוספת פרמזן, יהיה עליכם להזמין מקום במסעדה אחרת. השפית בפועל היא הדס פרנקל (בר יין) ומהמטבח ההומה שלה היא מוציאה מנות ייחודיות כמו רפרפת פריקי או למשל עוגה מטוגנת של קמח חומוס (שבושל בחלב וחמאה) המוגשת על מרק קר של שומשום ושקדים וסלסת עגבניות ועשבים. התפריט של איגרא רמא צפוי להשתנות על בסיס יומיומי, בהתאם לתוצרת הטרייה שתעשה את דרכה למקום לאורך השבוע. אמנם נצטרך להמתין מעט זמן עד שהמקום יגבש את הקול האישי שלו אך כבר עכשיו, שבועות ספורים אחרי הפתיחה, איגרא רמא מסתמנת כאחת המסעדות המפתיעות והשוות ביותר בעיר.
איגרא רמא - ברנר 2, תל אביב

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
נונונו בתל אביב
053-6111997
איגרא רמא בתל אביב
053-9368556
BUSHWICH בתל אביב
053-9349847
מסעדת רוזנברג בהרצליה
053-9384443

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
קפה עוטף באהבה – הפרויקט למען מפוני העוטף
העונה ה-11 של מאסטר שף סוגרת נבחרת והבוחשת מלרלרת
ארוחת ליל סדר במסעדה 2024 – סעודות פסח הכי שוות!
אוכל מוכן לפסח 2024 – על האוכל הכי מומלץ בלי מאמץ