נגישות
נגישות

מסעדה בדקה: אווה סאפי עושה כבוד למטבח המרוקאי

מסעדת אווה סאפי מביאה את מרוקו לנווה צדק ומציעה תפריט מלא מטעמים מסורתיים בפרשנות מודרנית, מה שהופך אותה למיוחדת במינה בנוף התל אביבי

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 04/09/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

במשך ארבע שנים ארוכות שיפצו האחים שמעון ומיקו ברק (קומפורט 13), את המבנה העתיק שניצב בקצה של שכונת נווה צדק הציורית. לטובת הפרויקט הם גייסו את מעצב הפנים שחר וייס (שאחראי בין היתר לעיצוב של קומפורט 13, NOHO, casa de coco) ויחד הם הביאו לעולם את אחת המסעדות המיוחדות ביותר בעיר, הלא היא אווה סאפי.

אווה סאפי - לכל הפרטים
המסעדות הכשרות הטובות בתל אביב

באווה סאפי מגישים האחים ברק פרשנות מודרנית למנות שעליהן גדלו במטבח של אימא סוליקא בנתיבות. אז אמנם כמויות השמן צומצמו באופן דרסטי והשמן הפשוט הוחלף אחר כבוד בשמן זית מרוקאי משובח, אך למרות כל זה מגע הקסמים של סוליקא, מורגש בכל מנה ומנה. האוכל באווה סאפי, מוגש בליווי מוזיקה אלקטרונית עם נגיעות מרוקאיות, המהדהדת את מסיבות הטבע הפרועות שהפיקו אי אז, לפני שהפכו לאנשי לילה תל אביבים.

שנאכל משהו?

את הארוחה באווה סאפי, נמליץ לכם לפתוח עם לחם פרנה מרוקאי שנאפה במקום ומוגש עם צלחת חריפים, מטבוחה אותנטית מבית אימא ומיקס של זיתים מרוקאים משובחים. משם תוכלו להמשיך לשולחן עמוס בראשונות כמו קציצות דג, לחי עגל בבישול ארוך ופסטל דגים או לתת עדיפות למנות העיקריות שעושות הרבה כבוד למטבח המרוקאי כמו טאג'ין שקדי עגל, ספייריבס טלה בגלייז שזיפים וטאג'ין אוסובוקו טלה ושזיפים המוגש על קוסקוס ירקות וקונפי דלעת.

שולחן עמוס כל טוב. מסעדת אווה סאפי:

לצד המנות הבשריות מככבות בתפריט גם מספר מנות צמחוניות וטבעוניות כמו קציצות הירק המופלאות, טאג'ין הקוסקוס הצמחוני והצ'יפס המרוקאי שכבר מזמן הפך לאגדה. אם יישאר לכם מקום אחרי כל השפע הזה, תנו הצצה לתפריט הקינוחים שכולל ספינג', מלבי ושבקייה: שלוש מנות שכל אחת מהן בפני עצמה היא סיבה מספיק טובה לבקר במקום. בנוסף לתפריט הרגיל, ניתן להזמין גם אוכל מוכן לקחת הביתה וליהנות מנפלאות המטבח המרוקאי, גם אם יש לכם דרכון רומני לצורך העניין.

לא על האוכל לבדו

ההשקעה וההקפדה מורגשות לא רק בעיצוב האוריינטלי, בשירות ובאוכל, אלא גם בתפריט האלכוהול המרשים, הכולל מגוון עצום של בקבוקי וויסקי, טקילה, וודקה ורום ומבחר עשיר של קוקטיילים מצוינים. מעבר לכל אלה, תפריט היין של אווה סאפי כולל שלל יינות בכוסות ובבקבוקים מטובי היקבים בארץ, לרבות דלתון, צרעה, יתיר ורמת הגולן.

סיגרים של אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)אוכל מרוקאי מעודכן. סיגרים של אווה סאפי (צילום: באדיבות המקום)

אז מה זה בעצם "אווה סאפי"?

המשמעות של שם המקום בתרגום חופשי היא "עזוב אותי מהשטויות שלך", "די מספיק" או "תתקדם": תיאור מוצלח לרוח התכלסית ונטולת היומרות של המקום הצבעוני שמתמקד באוכל טוב, אווירה שמחה ומינימום גינונים מיותרים.

אווה סאפי, השחר 8, נווה צדק, תל אביב. 053-6112129

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?