נגישות
נגישות

צוהריים בטאיפיי: שניים סינים עם עסקית גדולה

גם במיקום החדש שלה ברחוב יפה נוף, מסעדת טאיפיי האסיאתית ממשיכה לשמור על סטנדרט ולהגיש את אחת העסקיות הטובות והמשתלמות בחיפה

עסקיות חדשות מהצלחת
עודד פשטצקי
תאריך פרסום: 22/07/2018, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אקדים ואכתוב שבתפריט של מסעדת טאיפיי לא מוזכרת המילה עסקית. במקומה מציעים לסועדים להזמין "דיל צהריים", שמוגש (בדומה לארוחה עסקית) בימים ראשון עד שישי בין השעות 17:00-12:30. ומה כולל הדיל של טאיפיי? שילוב מנות במחיר מוזל (בדיוק כמו עסקית) וליתר דיוק: מרק, אגרול, סלט כרוב, תוספת, מנה עיקרית וקינוח.

טאיפיי - לכל הפרטים
לעוד 10 מסעדות מומלצות בחיפה
13 מסעדות אסיאתיות שווה ברחבי הארץ

אני אתן לכם לעבור על זה שוב ואבהיר שלא מדובר בטעות - בטאיפיי מציעים ארבעה סוגים של "דיל צהריים" הכוללים מרק מעולה, אגרול שמנמן (אך לא ספוג בשמן), סלט כרוב משובח, תוספת אורז (מאודה או מטוגן עם ביצים), מנה עיקרית וקינוח. במילים פשוטות: נמצאה העסקית השווה ביותר בחיפה.

מהעיר התחתית לפסגת הכרמל

קרוב לעשר שנים פעלה מסעדת טאיפיי במושבה הגרמנית, עד שלפני כחצי שנה בעלי המבנה שבו פעלה בחרו לפתוח במקום מסעדה חדשה. לטל ויום וואנג, שעלו מסין ב-1979, היה ברור שיפתחו את המסעדה שלהם מחדש והמיקום שנבחר הוא רחוב יפה נוף 108. רבים מכם מכירים ודאי את הכתובת, שכן מסעדת טוקאי גלי ים, שנסגרה באוקטובר אשתקד, פעלה בה במשך קרוב לשני עשורים. אז כדי לבדוק מה הרילוקיישן עשה לאחת המסעדות החביבות עליי בעיר, אספתי ביום רביעי האחרון את אלדד (חברי הרעב תמיד), לארוחת צהריים בפסגת הכרמל.

מסעדת טאיפיי החדשה (צילום: באדיבות המקום)מיקום חדש, עתיד חדש. מסעדת טאיפיי (צילום: באדיבות המקום)

בכניסה לטאיפיי הכרמליסטית, הסועד הוותיק עשוי לחוש בלבול מסוים. כי למעט מספר קישוטים חדשים, העיצוב המקורי של מסעדת טוקאי גלי ים נותר על כנו ואפילו שי סוויסה, שהיה הבעלים של טוקאי גלי ים, מתפקד בטאיפיי החדשה בעמדת המנהל. לעומת זאת התפריטים נותרו כפי שהיו בטאיפיי וגם כאן, האחים וואנג ממשיכים לעשות את הקסמים שלהם במטבח, בדיוק כמו שעשו בטאיפיי המקורית. לשמחתי העצומה, גם דיל הצהריים נותר ללא שינוי.

כמה זה עולה לנו?

מחירי הדילים של טאיפיי נעים בין 99-72 שקלים ונבדלים זה מזה בעיקר בסוג המנה העיקרית: תמורת 72 שקלים תוכלו להזמין מנת טופו או עוף, תמורת 76 שקלים תוכלו להזמין מנת בקר ובקטגוריית המחיר של 94 שקלים ממתינות לכם כל מנות פירות הים. אם תרצו לשדרג את המנות הבסיסיות עם צ'או מיין, נודלס או פאד תאי, תצטרכו להיפרד מחמישה שקלים נוספים.

את המרק בוחרים הסועדים ממגוון של חמישה מרקים (ביצים, תירס, וונטון, חמוץ-חריף וירקות) אך בתוספת של שישה שקלים, ניתן להזמין גם מרק טום קא עם קוקוס (עם עוף או שרימפס), מרק פטריות שיטאקי, מרק טום יאם (עם עוף או שרימפס) או מרק פירות ים.

הדיל היוקרתי ביותר, שעולה 99 שקלים ועונה לשם "דיל V.I.P", כולל מנת מרק (ממנעד רחב במיוחד של מרקים), אגרול ויאטנמי (במקום אגרול סיני) וסלט סיני (במקום סלט כרוב) לראשונה, עיקרית ממבחר מנות השרימפס והמיוחדים ולקינוח, מנה ענקית של פירות מטוגנים עם גלידה (במקום גלידה או פירות מטוגנים בלבד). וכבר אמרו חכמינו: לפנק, לפנק, לפנק.

שולחן בטאיפיי (צילום: באדיבות המקום)מוכנים לאכול. שולחן בטאיפיי (צילום: באדיבות המקום)

Value for money זה כאן!

אלדד פתח את הארוחה עם מרק תירס ואני בחרתי ללכת על מרק תאילנדי טום ים עם עוף ופטריות. הטום ים הדיף ניחוחות משכרים של למון גראס וכוסברה (שגרמו לי בפעם המי יודע כמה להבטיח לעצמי שהשנה אחזור לתאילנד) והפגין עושר בלתי נתפס של טעמים ומרקמים. המרק של אלדד לעומת זאת, נעלם מהר מכדי שאוכל לטעום ממנו ולו לגימה אבל לפי הצקצוקים והרעשים, היה טעים ומשביע רצון במיוחד. האגרולים הקריספיים של טאיפיי וסלט הכרוב החמוץ-מתוק השלימו פתיחה מצוינת ותוך פחות מחמש דקות, נחתו על שולחננו פלטות החימום המסורתיות. אלדד בחר לעיקרית בעוף עם פקאן סיני, בזמן שאני התמסרתי למנת בקר עם פלפלים ושעועית סינית כהה. את המנה של אלדד ליוותה קערה של אורז מאודה ואת שלי, קערת אורז מטוגן עם ביצים.

שתי המנות היו נדיבות ועשירות בטעמים, כשבצלחת שלי התבלט במיוחד הניגוד בין הפציחות של הפלפלים, שבילו זמן קצר בלבד במחבת, לבין הרכות של רצועות הבקר, שפשוט נמסו למגע המזלג. אלדד התרכז במנה שלו באופן יוצא דופן והעלים בשיטתיות את פרחי הברוקולי, את רצועות המלפפון הדקיקות, את עיגולי הגזר ופרוסות הבצל עד שנותר בצלחת רק רוטב בהיר בניחוח עדין של ג'ינג'ר טרי. בשלב הזה, הוא יצק את האורז המאודה על הרוטב, נתן לו לספוח את הטעמים וחיסל אותו בתאווה גדולה, כאילו שהיה המנה הראשונה בארוחה. לקינוח אני הזמנתי גלידה, אלדד הזמין צלחת פירות מטוגנים ושנינו הצלחנו לקחת בדיוק ביס אחד לפני שהרמנו ידיים.

מנה בטאיפיי (צילום: באדיבות המקום)מנות נדיבות ועשירות בטעמים. מנה בטאיפיי (צילום: באדיבות המקום)

דיל קרוקודיל – גם במשלוחים

בסיום הארוחה אמרנו לשי שלא פשוט לחזור למשרד אחרי חוויה שכזו. בתגובה הוא עדכן אותנו שהדילים לא מסתיימים בתפריט המוגש במקום ושלמעשה יש דיל משלוחים לא פחות שווה, אז האמת היא שאין סיבה שנצא בכלל מהמשרד. מתברר שגם הדילים המוצעים במשלוחים כוללים מרק, אגרול, סלט כרוב, תוספת אורז ומנה עיקרית אך בהזמנה של שני דילים, ניתן ליהנות מהנחה של 50% על הדיל השלישי. ותאמינו או לא, אבל בהזמנה של שלושה דילים במחיר מלא, ניתן לקבל דיל רביעי בחינם.

לפני שנפרדנו לשלום, שאלנו את שי מדוע בחרו קברניטי המקום שלא להוסיף תפריט סושי לתפריט הרגיל (כנהוג במחוזותינו) ושי השיב שבטאיפיי יודעים במה הם טובים ושהיה להם ברור כי רמת הסושי, טובה ככל שתהיה, לא תוכל להשתוות לרמת האוכל הסיני המסורתי המוגש במקום. אהבנו את התשובה הכנה, הבטחנו שנחזור בקרוב ושמחנו על העובדה שיש עוד מקומות בחיפה, שתמיד יגרמו לנו להרגיש בבית.

מנה במסעדת טאיפיי (צילום: באדיבות המקום)תרגישו בבית. מנה במסעדת טאיפיי (צילום: באדיבות המקום)

חשבון בבקשה:
דיל צהריים (עוף) – 72 שקלים
דיל צהריים (בקר) – 76 שקלים
שדרוג למרק טום ים – 6 שקלים
סך הכול – 154 שקלים

טאיפיי - יפה נוף 108, חיפה. טלפון: 053-9428613

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
מוקפץ אסיאתי עם חלומי בקפה הבימה (צילום: גלעד הר שלג)
מנה במסעדת אלמרסא עכו (צילום: באדיבות המקום)
נוף במסעדת ביאנקיני (צילום: איתמר גרינברג)
מטיילים בתיאבון: מסעדות מומלצות על כביש 90
שפים מספרים: על הפער בין המטבח הביתי למקצועי
מה מסתתר במטבחים הביתיים של השפים הגדולים?
מהאדנית לצלחת: הכול על פרחי מאכל
נעים להכיר: האנשים שהונצחו במנות מפורסמות
ג'מס כובשת את הארץ – הבירה המנצחת במודיעין
בירה ואוכל טוב – החזון הציוני של ג'מס כפר סבא
אדלינה - כשהמטבח הספרדי פגש את הגליל המערבי
איפה אוכלים בשר שבושל בבטן האדמה? בטוסקנה הישראלית