נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כבר בשביל הגישה המוביל למסעדת בנחלה בנהריה יש משהו שגורם לך להרגיש בבית ולרצות להישאר.  אולי אלו עצי הפקאן, אולי הדשא הרחב והמטופח בכניסה ועליו מתקני המשחקים לילדים, ואולי זה האווירה והאוכל.

תכירו את הפרידמנים
המסעדה כבר נמצאת מעל 10 שנים בנחלה של משפחת פרידמן בנהריה. הלול ומטע הפקאנים הוסבו למסעדה כפרית באותו הסגנון בו נתקלים בטיולים המשפחתיים באירופה. משפחה שלמה מריצה מסעדה, לכל אחד מבני המשפחה תפקיד משלו בתפעול המקום, ותמיד מישהו מבני המשפחה נמצא במקום.  
10 שנים שהמסעדה עובדת במרץ ועוד בפריפריה. בחירה נכונה של מקום וטיפוחו, התאמה למשפחות עם ילדים, השקעה בפרטים הקטנים (כלי אוכל, תחזוקה, נקיון), מוזיקה נכונה שמותאמת לשעות השונות ולאווירה - ומעל הכל אוכל איכותי ומדויק.

בנחלה מציגה תפריט מגוון אשר מתאים למבוגרים וגם לילדים. מכיוון שנהריה הייתה ידועה בעבר כעיר "קיט ונופש" על שפת הים התיכון, החלטנו להיצמד למנות הדגים. כמו כן, כיוון שבמרחק לא רב מנהריה שוכנות חוות גידול הפטריות הגדולות בישראל, החלטנו לשלב מנות פטריות בבחירתינו. 
דגים טריים במסעדת בנחלה

יין פראי
לארוחה הגעתי עם ידידי אלכס, שבצעירותו עבד במסעדות דגים ויודע להעריך אוכל איכותי. מכיוון שהאווירה שבתה אותנו, החלטנו להתחיל ביין, אלכס בחר יין לבן גוורצטרמינר בניחוח הדרי ואני בחרתי ביין אדום, רוסו, של יקב לוריא הגלילי, יין המבוסס על זנים ממרכז  איטליה (סנג'ובזה וברברה) ובעל גוף עמוק וטעם מעט פראי.

טוסקנה בעיקריות
כיוון שהחלטנו להתמקד במקומי, בחרנו לראשונות מנות מבוססות פטריות. הזמנתי את פטריות הפורטבלו הממולאות בגבינות ועשבי תבלין ברוטב רוזה, מנה המובססת על פטריות טריות ועשבי תיבול ובהמשך ליין מזכירה את חבל טוסקנה ואוכל איטלקי כפרי מסורתי. אלכס הזמין את קוביות דג הסלמון עטוף בשומשום בליווי בצל טטאקי. הסלמון היה עשוי היטב והשומשום והבצל היפני הוסיפו טוויסט וחיזוק לעדינותו של הסלמון, בהחלט שילוב מרכיבים טוב ומרענן.

חצר מקסימה עם מתקנים לילדים. בנחלה

לעיקריות הזמנו את מנת דג הברמונדי. הברמונדי הוא "עולה חדש" מאוסטרליה (לעתים נקרא בטעות לוקוס אוסטרלי), ומגודל בבריכות דגים  בדרום הארץ. הבשר שלו לבן ומוצק והוא מקור מצוין ל-B6 ומגנזיום. המנה מגיעה בליווי ניוקי פטריות ברוטב שמנת, ציר דגים ועגבניות מיובשות. את הניקוי מכינים במקום והדבר ניכר מיד. הכופתה עשויה היטב ומשתדכת לרוטב השמנת וציר הדגים (שגם הוא נעשה במקום). הדג עצמו היה עשוי היטב, צריבה מהירה ולאחר מכן בתנור; ללא ספק מנה מצוינת וכמיהה לכך שהברמונדי יופיע יותר ויותר במנות הדגה במסעדות.

קצת מתוק לסיום
אנחנו חוזרים שוב לנושא האווירה. קשה שלא לסיים ארוחה בבנחלה ללא קינוח וקפה, כי המקום מזמין לשבת ולהישאר. החלטנו ללכת על קינוח קליל ומרענן של עוגת גבינה אפויה ולידה סורבה תות. את כל הקינוחים בבנחלה מכינים במקום. העוגה אכן הייתה רעננה ועסיסית ולצד המקיאטו היוותה סיומת מושלמת לארוחה.
כל הקינוחים בעבודת יד. מסעדת בנחלה

מתאים למשפחות
מסעדת בנחלה היא מקום מושלם עבור משפחות. התפריט מגוון ומתאים לילדים, עבורם יש חצר גדולה ובטוחה ובה משחקים רבים, כך שלאחר שהם מסיימים את ארוחתם הם יכולים לשחק בעוד המבוגרים ימשיכו להנות מהאוכל. בשעות הערב המקום מושלם גם עבור זוגות וחברים. האווירה הכפרית במקום מושלמת לחגיגות. ובמידה ואתם מהמטיילים ומתכננים טיול לאזור הגליל המערבי, בנחלה הוא המקום המתאים לעצירה לאכילה והתרעננות. אם אתם קבוצה גדולה – כדאי להזמין מקום מראש.

חשבון בבקשה
כוס יין לבן גוורצטרמינר: 32  שקלים
כוס יין אדום רוסו:  34 שקלים 
פטריות פורטבלו ממולאות: 42 שקלים
קוביות דג סלמון עטוף: 45 שקלים
2 מנות של פילה דג ברמונדי: 210 שקלים
עוגת גבינה אפויה קלאסית: 42 שקלים
מקיאטו  ארוך: 10 שקלים
סה"כ: 415 שקלים לזוג כולל יין וקינוח

בנחלה, יצחק שדה 17, נהריה. 053-9443538

* הכותב היה אורח המקום

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
הנמל 24 חיפה (צילום: באדיבות המקום)
ברוסטקה ב-HFA (צילום: באדיבות המקום)
מסעדת גולדן קורל מול הים (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה על הים במסעדת אבו כריסטו עכו (צילום: באדיבות המקום)
דג קרודו במסעדת רפאלו חיפה (צילום: באדיבות המקום)
פיצות בביגה פסטה בר קיסריה (צלם: גלעד הר שלג)
מרתף היין העתיק בזכרון יעקב (צילום: באדיבות המקום)
פלטת סלטים במסעדת רותס (צילום: באדיבות המקום)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי