נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עם ישראל אוהב אוכל איטלקי, זו עובדה. פסטות ופיצות עושות לנו את זה, וגם שמות הקינוחים האיטלקיים כבר שגורים בפינו. בארץ יש אינספור מסעדות איטלקיות, קלאסיות פחות או יותר, אך כולן מדברות באותה השפה, ופונות לקהל סועדים מאוד רחב. הפעם בדקנו 7 מסעדות מצוינות מחיפה ועד אילת, ודגמנו את התפריטים והמחירים.  

גוסטו – תל אביב
מסעדת גוסטו נפתחה בשנת 2009 בשדרות חן פינת פרישמן, והצליחה די במהירות למצב את עצמה כאחת האיטלקיות המשפיעות ביותר בעיר. רבים מכנים אותה "איטליה בכיכר רבין". קלאסיקות איטלקיות מוגשות כאן על הצלחת, עם דגש רב על חומרי גלם איכותיים ואותנטיים. המקום ידוע בפיצות המיוחדות שלו, ובשילובי התוספות המקוריים.

דגימה מהתפריט: סמולינה (ריבועי סולת אפויים ברוטב חמאה, פטרוזיליה, יין לבן, עגבניות שרי ואגוזים); סקלופיני עוף (חזה עוף ברוטב חמאה, שום קונפי, עגבניות מיובשות, פטרוזיליה ופלחי תפוחי אדמה פריכים); פיצה פנצ'טה פטריות (בייקון איטלקי, פטריות שמפיניון, פורטבלו וגבינת פטה); פיצה צ'וריסו (צ׳וריסו עגל, בצל סגול, גמבה וצ׳ילי טרי) ועוד.

טווחי מחירים: 14 שקלים ללחם הבית; 64 שקלים לרביולי ריקוטה ופקאן; 32 שקלים לפטריות אליו אוליו; 59 שקלים לפיצת בצל מקורמל; 38 שקלים לאינבולטיני חצילים. עסקיות בימים א'-ה' בין השעות 12:00-17:00.  happy hour בין השעות 17:00-19:00 ומ-22:00 עד הסגירה (בימי חול בישיבה במסעדה). יש 1+1 על פיצות. בהזמנת כל סוגי הפיצה מקבלים פיצה קלאסית אישית מתנה. כמו כן, 25% הנחה על בירה ויין ו-50% הנחה על שאר סוגי האלכוהול.
גוסטו, פרישמן 90 פינת שדרות ח"ן 59, תל אביב. 053-9367725
מסעדת גוסטו
פרנצ'סקה – ראשון לציון 
פרנצ'סקה היא בית אוכל איטלקי הממוקם על חוף הים המטופח של ראשון לציון. העיצוב של פרנצ'סקה מאופיין במשחקי צבעים מהפנטים ותאורה יוצאת דופן ביופייה. במקום מוגש תפריט שלם ללא גלוטן, תפריט בוקר אטרקטיבי (מוגש בין 9:30 ל-12:00) ומבחר עסקיות צהריים המוגשות בימים ראשון עד חמישי, החל מהשעה 12:00 ועד השעה 18:00, ובימי שישי בין 12:00 ל-17:00.

דגימה מהתפריט: על התפריט של פרנצ'סקה חתום השף דניס חסין, המשלב בחכמה בין מנות איטלקיות קלאסיות לבין מנות מקוריות. התפריט של פרנצ'סקה כולל מנות כמו פילה בקר שארולה, פיצה בולונז, ניוקי קרבונרה, ריזוטו פירות ים עם זעפרן, סקלופיני בקרמל פטריות ועוד.  

טווחי מחירים: 42 שקלים לקריספי שמפיניון, 66 שקלים לניוקי פסטו, 129 שקלים ל-300 גרם אנטרקוט. עסקיות - 65-99 שקלים.
פרנצ'סקה, טיילת חוף הים, ראשון לציון. 053-9441354

מסעדת פרנצ'סקה

>> ואלה הן 10 האיטלקיות שמובילות את הטבלה לפי הצבעות ודירוג גולשי רסט

פיורי – קיבוץ יקום 
לא מעט גבות הורמו כשהשף המפורסם אבי ביטון ממסעדת אדורה החליט לעזוב את מסעדת הבית שלו ולפתוח בשותפות סניף של פסטה פיורי, הממוקם בקיבוץ יקום. מדובר במסעדה נגישה ביותר, כאשר המנה היקרה ביותר בתפריט לא עולה יותר מ- 70 שקלים. כל הפסטות מוכנות במקום בעבודת יד וביד אמן. 

דגימה מהתפריט: הפיצות של פיורי מעוררות השראה וכוללות שילובים כמו כמו פיצה זוקיני, אפונה, פקורינו ומוצרלה. מהפסטות - רביולי ארטישוק וברוסקטת אוסובוקו מפורק עם מח עצם, ירקות שורש ופטרוזיליה. 

טווחי מחירים: 28 שקלים למנה ראשונה, 44-58 שקלים לפיצות עם תוספות מקוריות כמו לדוגמה תפוחי אדמה, גבינת גאודה ובצלים מטוגנים ו-35-42 שקלים לפסטות מושלמות. 
פיורי, מרכז מסחרי יקום (בתחנת הדלק). 053-9379116
פיורי, המרכז המסחרי קיבוץ יקום
רפאלו – חיפה
ספריית עץ עמוסה בחומרי גלם שיובאו למסעדה מאיטליה, כוורת יינות מרשימה במיוחד ושירות פשוט מושלם, הם סימני ההיכר עמם מזוהה רפאלו החיפאית היא אבן שואבת לחובבי המטבח האיטלקי באזור הצפון. כל הפסטות מיוצרות במקום במטבח מצוחצח עם קירות זכוכית, המאפשרים לסועדים להתרשם מהמיומנות הגבוהה של הטבחים. 

דגימה מהתפריט: פיצת אגסים, מחית כמהין וגבינה כחולה; דניס ניוקי ופטריות יער; פפרדלה עוף וארטישוק; לינגוויני קרבונרה ומבחר קינוחים אותנטיים כגון: קנולי במילוי קרם אמרנה, קרם קרמל ואפוגטו. 

טווחי מחירים: 19 שקלים לפוקצ'ינה המוגשת בליווי קרם חצילים וסלסת עגבניות טריות; 49 שקלים לברוסקטת סרדינים; 69 שקלים לקנלוני עגל; 129 שקלים לפילה בקר על ניוקי פטריות. 
רפאלו, פלימן 8 (מרכז קסטרא), חיפה. 053-8093571
 רפאלו, חיפה
מנואלה – זיכרון יעקב
מנואלה היא מסעדה איטלקית משפחתית בסגנון טרטוריה, הממוקמת במרכז המדרחוב המפורסם של זיכרון יעקב. המסעדה, שנפתחה בשנת 2010 ומאז הספיקה למצב את עצמה כאחת האיטלקיות המובילות בצפון, ממוקמת במבנה לשימור עם חצר פנימית נעימה ורחבת ידיים. 

דגימה מהתפריט: על התפריט אחראי השף נדב שרז, שרכש את ההשכלה הקולינרית שלו באיטליה ודואג לבקר בה לעתים קרובות על מנת להתעדכן במגמות הקולינריות החדשות ביותר. התפריט כולל מנות מגרות דוגמת רביולי זנב שור ברוטב יין אדום ופרמז'ן; ריזוטו פטריות פורצ'יני, שמפיניון, אפונה, חמאה ופרמז'ן; ניוקי סינטה (תוצרת בית), פטוצ'יני זוקיני ועוד.

טווחי מחירים: 36 שקלים למרק היום, 64 שקלים לקלצונה בשר, 88 שקלים לריזוטו ארטישוק וגבינת בושה.
מנואלה, רחוב המייסדים 49, זכרון יעקב. 053-9443793
 מסעדת מנואלה
לוצ'נה – ירושלים
לוצ'נה היא מסעדה איטלקית חלבית הממוקמת בבית משפחת קלארק, אחד מהמבנים המרתקים ביותר בכל ירושלים, הן מבחינה ארכיטקטונית והן מבחינה היסטורית. העיצוב המודרני של המקום משלב בין החוץ לפנים וממזג בין עבר להווה באופן עוצר נשימה. המשמעות של המילה לוצ'נה באיטלקית היא שמחה ואור, וכל מי שסעד במקום יוכל להעיד על כך שהמסעדה בהחלט מצדיקה את השם שניתן לה. 

דגימה מהתפריט: מאחורי התפריט עומד השף אבירם דותן, המביא עמו ניסיון של יותר מעשור בתחום. בין היתר כולל התפריט מנות כמו פפרדלה ארטישוק בחמאה לימונית; טורטליני סלק וגבינת צאן; פוקאצ'ה קפרזה; ריזוטו ירקות שורש, ביצה רכה ופרמז'ן ועוד. כל הפסטות המוגשות בלוצ'נה מיוצרות במקום, וכנ"ל לגבי הקינוחים.

טווחי מחירים: 36 שקלים למרק היום, 74 שקלים ללזניה ביתית, 78 שקלים לריזוטו דגים ושורשים. 
לוצ'נה, שדרות ממילא 8, ירושלים. 053-9419222

מסעדת לוצ'נה בממילא ירושלים

לה קוצ'ינה – אילת
מסעדת לה קוצ'ינה מעוצבת כבית איטלקי מסורתי, המחולק לחדר אורחים, מרפסת, חצר, סלון ומטבח. ניכר כי המלצרים נבחרים בפינצטה ועוברים הכשרה מקצועית. לה קוצ'ינה היא גם אחת הוותיקות שבמסעדות אילת וללא ספק אחת הפופולאריות שבהן. 

דגימה מהתפריט: התפריט של לה קוצ'ינה עושה הרבה כבוד למטבח הטוסקני, כשבין היתר ניתן למצוא בו מנות כמו לדוגמה ניוקי רומנה (ניוקי סולת מוקרם ברוטב שמנת ופרמז'ן), סלט פירות ים, מבחר פיצות, פסטות, מנות דגים, מנות בשריות וקינוחים. 

טווחי מחירים: 18 שקלים לפוקאצ'ה טרייה, 86 שקלים לריזוטו פטריות (צמחוני), 138 שקלים לפילטו גורגונזולה (מדליוני פילה בקר ברוטב גורגונזולה מוגשים עם תפו"א צעירים וטימין).
לה קוצ'ינה, טיילת רויאל, החוף הצפוני, אילת. 053-9442736
לה קוצ'ינה, אילת

תמונה חיצונית: מסעדת פרנצ'סקה

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח