נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

הקובה פנים רבות לה, אך בין אם מדובר במטפוניה (קובה אדומה), נבלוסיה (קובה מטוגנת), סופרה (קובה צהובה) או חילאווה (קובה קישואים) -  קובה היא בין המנות האהובות ביותר על הישראלי המצוי. הרכבנו עבורכם רשימה של שבעה מקומות הפועלים באזורים שונים ברחבי הארץ, שמגישים מנות קובה מיוחדות במינן, ששוות ללא ספק ביקור מיוחד.

מאמא מיה: המסעדות האיטלקיות הטובות ביותר
מסעדות דגים מומלצות ברחבי הארץ

קובה גוטה – טירת הכרמל 
קובה גוטה נפתחה לקראת סוף 2016 במרכז המסחרי של טירת הכרמל ופחות או יותר מהיום שבו נפתחו הדלתות, הלקוחות הנלהבים לא הפסיקו לזרום פנימה בהמוניהם. השף והבעלים, שלומי עקיבא, פתח את המקום המקסים שלו מתוך געגועים למטעמים מבית סבתא. המקום המקסים שהקים מעוצב באווירת שנות ה-60 ומקפיד על תמחור הוגן ועממי ואיכות ללא פשרות.

טעימות מהתפריט: קובה סלק (3 יחידות קובה מלאות בשר משובח בליווי מרק סלק אדום – 32 שקלים), קובה חמוסטה (3 יחידות קובה מלאות בשר משובח בליווי מרק חמוסטה חמצמץ ועשיר במיוחד העשוי מעלי סלרי, עלי מנגולד וכרישה שקלים – 32 שקלים), קובה טבעוני/צמחוני (3 יחידות קובה מלאות עדשים, אגוזי מלך ועשבי תיבול טחונים בליווי מרק לבחירה: סלק, דלעת, במיה או חמוסטה – 34 שקלים). 
קובה גוטה, ז'בוטינסקי 50, טירת הכרמל. 053-5495270
קובה גוטה

קובה גוטה
בא לי קובה – חולון 

בא לי קובה, היא מסעדה ביתית שמגישה כריכים בהרכבה אישית (אל תחמיצו את הסנדוויץ' הטוניסאי), מגוון פסטלים ומבחר מאכלים ותבשילים ביתיים כמו מרק שעועית תימני, תבשיל במיה, תבשיל קציצות בקר, מרק ירקות בסגנון מרוקאי, מבחר סוגי ממולאים ועוד. את המטעמים של בא לי קובה, ניתן לאכול במקום אך ניתן גם להזמין הביתה במשלוח ובנוסף ישנה אפשרות להזמין קייטרינג לכל אירוע. בסוד נגלה שניתן להשיג במסעדה את הספר שכתבה אימה של רחלי, בעלת המקום: "צרור מתכונים ממטבחה של רותי", הכולל מבחר מתכונים עיראקיים וטריפוליטאים נהדרים. מומלץ בחום!

טעימות מהתפריט: אוכל מוכן במשקל (המחירים מצוינים עבור 1 ק"ג) - מרק קובה (סלק/חמוסטה/במיה/דלעת – 70 שקלים), עוף בגריל (39 שקלים), חריימה (97 שקלים), ארוחת קובה בישיבה במקום (ארבע יחידות קובה מכל הסוגים עם אורז או חמש יחידות קובה ללא אורז - 38 שקלים). 
בא לי קובה, קוגל 29, חולון. 053-9376561

הקובה של שולמית – מבשרת ציון 
הקובה של שולמית, הוא עסק קטן שמתמחה בייצור ושיווק של כל סוגי הקובה, לרבות קובה חמו (על בסיס ג'ריש וסולת), קובה אדום וקובה חמוסטה. שולמית אלי מפעילה את העסק מביתה שבמבשרת ציון ומכינה את כל המנות במו ידיה. את הקובה היא מוכרת במצב קפוא אך בהזמנה של שבוע מראש ניתן גם להזמין מנות מוכנות לאירועים בהיקפים גדולים.

טעימות מהתפריט: קובה אדום (20 יחידות - 80 שקלים), קובה חמוסטה (20 יחידות - 90 שקלים), קובה חמו (14 שקלים ליחידה). 
הקובה של שולמית, הבוסתנים 38, מבשרת ציון. 053-9378648

רוטנברג – גשר
רוטנברג היא אולי לא המקום הראשון שקופץ לראש כשמדברים על מנת הקובה הטובה בישראל. למרות זאת בחרנו להכניס לרשימה את המסעדה המצליחה שנפתחה לראשונה ב-2001 ולאחר מכן נפתחה מחדש לאחר כמה שנים של דלתות סגורות, ב-2006. זאת כיוון שבין מנות כמו קלמארי סגול, סינטה מותססת ודג ים כבוש, מסתתרת לה מנה מושלמת של קובה נייא שבהחלט מצדיקה ביקור במקום. זכרו זאת בפעם הבאה שתגיעו לאזור.

טעימות מהתפריט: קובה נייא (בשר עגל חי-בריא (חוות גמלא) קצוץ נא, סלסה ורדה ביתית, מיונז פלפל מותסס, שיפון – 42 שקלים), מוזלי מלוח (ירקות קלויים, עלי נענע, שקדים קלויים, יוגורט קשיו – 61 שקלים), פילה מוסר (בקראסט עשבי תבלין, פירה דלועים, יוגורט עיזים, לימון – 96 שקלים). 
רוטנברג, גשר. 053-9443272
להזמנת מקום ברוטנברג

הקובה של מומו – חיפה 
את מסעדת הקובה של מומו, יתכן מאוד שאתם מכירים כי כבר זכיתם לשבת במקום. אבל יש גם סיכוי לא רע שיצא לכם להתוודע למסעדה הביתית בתכנית הטלוויזיה "מהפכה במטבח", ששמה אותה על המפה ולא פחות חשוב מכך, על המסלול הבטוח להצלחה. בקובה של מומו, ניתן לאכול במקום אך ניתן גם להזמין משלוחים וכן ליהנות משירותי קייטרינג לכל אירוע.

טעימות מהתפריט: מרק קובה (מרק סלק אדום, מרק דלעת או מרק במיה הכולל שתי יחידות קובה סולת במילוי בקר. מגיע בתוספת אורז לבן ובליווי מבחר סלטי הבית – 29 שקלים), סלט חזה עוף (חסה, עלי בייבי, עגבנייה, מלפפון, בצל, גזר, תירס, קרוטונים, פלחי טונה וביצה קשה עם רוטב אלף האיים – 35 שקלים), פילה מושט מטוגן (35 שקלים).
הקובה של מומו, פלימן משה 8, קניון קסטרא, חיפה. 053-9376911
הקובה של מומו

הקובה של מומו

עזורה – תל אביב וירושלים
מסעדת עזורה הירושלמית נפתחה בשנת 1952 וברבות השנים הפכה למוסד קולינרי המוכר בכל רחבי הארץ. הסניף התל אביבי של המסעדה הירושלמית המיתולוגית נפתח בשנת 2015 ותוך זמן קצר היה זה ברור שהתפוח נשאר על העץ. השלוחה התל אביבית גדולה יותר מהמסעדה המקורית, כך שאתם יכולים לשכוח מהתור הירושלמי המפורסם. כמו כן הסניף התל אביבי מספק שירותי קייטרינג של תפריט טעימות מרתק וייחודי, צמחוני או בשרי, בעלות של 100 שקלים לאדם (מינימום הזמנה עבור חמישה סועדים).

טעימות מהתפריט: קובה חמו בשרי (מרק פיקנטי עם גרגירי חומוס – 50 שקלים), קובה דלעת בשרי (דלעת, סלרי ומנגולד במרק אדום חמוץ מתוק – 45 שקלים), קובה מטפוניה בשרי (קישואים, סלרי ומנגולד במרק אדום חמוץ מתוק – 45 שקלים). 
 עזורה, מקווה ישראל 1, תל אביב. 053-9373224. עזורה, האשכול 4, ירושלים. 053-9438450

דיאנא – נצרת
לפני יותר משלושה עשורים פתח השף דוחול ספאדי את מסעדת דיאנא בנצרת וכבר מיומה הראשון היה זה ברור שמדובר בפנינה קולינרית נדירה. התפריט של דיאנא כולל מגוון מנות ומאכלים ערבים ביתיים מסורתיים עליהם גדל ספאדי, המבוססים על חומרי גלם מקומיים, עונתיים וטריים בלבד. הכוונה היא בין היתר לסלטי עולש, במיה, תרד טורקי וחובזה, המשתנים בהתאם לעונה, מבחר מנות טלה ומובן שגם חומוס שאין שני לו.

טעימות מהתפריט: קובה (מוגשת עם יוגורט עיזים – 8 שקלים ליחידה), קובה ניה (105 שקלים), מעורב טלה (שיפוד קבב, צלע ושיפוד שישליק – 95 שקלים).
דיאנא, פאולוס השישי 51, נצרת. 053-9441630 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
קובה גוטה בטירת כרמל
073-7274433
הקובה של מומו בחיפה
053-9376911
דיאנא בנצרת
הזמנת שולחן
053-9441630

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
סעודת מלכים במסעדת מוסקט
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח