נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בימים הגשומים של החורף הישראלי יש כאלה שנהנים לנעול מגפיים ולצאת לדלג בין שלוליות, בעוד שאחרים מעדיפים דווקא להתכרבל מתחת לשמיכה עם ספל שוקו חם ואיזה ספר עב כרס. לעומת זאת, אנחנו מעדיפים לדלג בין מסעדות בתל אביב שמגישות תבשילי קדירה מעולים. כי האמת היא שאין שום דבר שמסמל עבורנו את החורף מתבשיל קדירה משובח, שבילה על הכיריים במשך כמה שעות טובות והגיע לכדי שלמות. אז לכבוד גנרל חורף שנמצא כבר ממש רגע לפני ההסתערות, הכנו לכם רשימה הכוללת שבע מסעדות תל אביביות מומלצות שיעזרו לכם לשמור על חום הגוף עם תבשילי קדירה טעימים, גם ולמעשה במיוחד, בימים הקרים ביותר. 

טש וטשה: חום גיאורגי
טש וטשה היא מסעדה גיאורגית שמחה וצוהלת, המציעה מבחר תבשילים מסורתיים עם טוויסט יצירתי. קברניטי המקום הם המוזיקאי מיקי מיראל טש טש וזוגתו, יפעת טללייבסקי מיראל. יחד הם יצרו מסעדה גיאורגית מודרנית שבה כל אחד מרגיש תוך רגע בבית. לפחות פעמיים בשבוע בשבוע מתקיימת בחלל האינטימי והאותנטי שבו פועלת טש וטשה חגיגה גיאורגית עליזה במיוחד הכוללת מופע מוזיקלי מסורתי. 

המנות המומלצות בגזרת תבשילי הקדירה הן סליאנקה (תבשיל אונטריב בבישול ארוך ברוטב עגבניות ואג'יקה עם רוטב צהוב – 72 שקלים), חאשלמה (תבשיל בשר לחי בבישול ארוך, ציר ירקות שורש, תפוח אדמה וערמונים – 92 שקלים) ולטבעונים שבכם - לכו על אג'פסנדלי טבעוני (קוביות טופו בתבשיל חצילים, עגבניות, גזר ועשבי תיבול, מוגש עם אורז צהוב – 62 שקלים). 
טש וטשה, בית אשל 31, תל אביב. 053-4274825 
טש וטשה. חשלאמה

סלימי: תבשילים פרסיים
מסעדת סלימי מגישה אוכל פרסי ביתי מסורתי. המסעדה נושקת לשוק לוינסקי ופתוחה אך ורק בשעות הצהריים (עד 17:00). התור בסלימי בדרך כלל ארוך, אבל עם זאת, התבשילים הפרסיים של סלימי ללא ספק שווים את הזמן שלכם. המנות במקום נדיבות במיוחד, השירות חייכני ביותר ומעבר לכל זה - מגישים במקום את הגונדי הטוב ביותר בעיר. 

ההמלצה שלנו היא ללכת על תבשיל אורז וסלק עם בשר העונה לשם "עש" (35 שקלים) ומוגש במקום בימי שישי בלבד, ובשאר השבוע לתת עדיפות לתבשיל חורשט סבזי: תבשיל חמצמץ בעל צבע ירקרק הכולל שעועית אדומה ובשר שריר המבושלים עם לימון יבש, סלרי, נענע ופטרוזיליה (40 שקלים). 
סלימי, נחלת בנימין 80, תל אביב. 053-9438998

מולי בלומס: להשתכר ולהתקרנף 
אין כמעט תל אביב אחד שלא שתה לשוכרה במולי בלומס, בעודו צופה בהופעה של מוזיקה אירית מקפיצה ומשמחת. אבל חוץ מהופעות חיות, גינס נהדרת ומבחר מרשים של וויסקי אירי, מגישים במקום גם קדירה אירית נהדרת. הקדירה מוגשת על פירה (חלבי) ומלבד בשר והרבה ירקות שורש, כוללת כמובן גם הרבה מאוד גינס. 

מנות חורפיות נוספות המוגשות במקום הן למשל שפרדס פאי (51 שקלים) ומנת נקניקיות הטלה (63 שקלים בסניף שרונה, 59 שקלים בסניף הירקון) המוגשת על פירה ורוטב גינס עם חרדל וכרוב כבוש. 
מולי בלומס הירקון, מנדלי מוכר ספרים 2, תל אביב. 053-9375242
מולי בלומס שרונה, אליעזר קפלן 24, תל אביב. 053-9372410
 
ביר גארטן 1040: כיף בנמל  
ביר גארטן 1040 היא מסעדה צעירה יחסית, שהספיקה תוך זמן קצר להפוך לאחת האהובות ביותר באזור נמל תל אביב. במקום מוגשים סנדוויצ'ים מושקעים, נשנושים חביבים ומספר נקניקיות גרמניות אותנטיות מבית היוצר של אלן טלמור, אך מבחינתנו גולת הכותרת של התפריט היא נזיד הבקר בבירה (65 שקלים): תבשיל כתף בקר בבירת ויינשטפן, המוגש עם פירה חלומי. קברניטי המקום ממליצים ללוות את הנזיד עם בירת לאגר חזקה בסגנון דאבל בוק בשם Korbinian (59/32/24 שקלים לשליש, חצי וליטר שלם) אז מי אנחנו שנתווכח?
ביר גארטן 1040, התערוכה 3, תל אביב. 053-5494912

קינטו: החיים הטובים
קינטו היא מסעדה גיאורגית המגישה לסועדים חוויה תרבותית שלמה. מאחורי המסעדה הפופולארית והאהובה עומד אחד מעמודי התווך של הקהילה הגיאורגית בישראל, הזמר ואיש הטלוויזיה - מוריס ג'נזווילי. המונח "קינטו" בשפה הגיאורגית, מתייחס לאדם שעובד קשה כל היום אבל יודע ליהנות מהחיים הטובים, להתענג על כוס צ'צ'ה, לרקוד עם חברים ולהתפנק עם תבשילים מסורתיים. 

כשאתם מגיעים למקום, אל תוותרו על קדירת בשר על פולנטה צהובה העונה לשם "ח'ליאה וג'ומי" (62 שקלים), אם כי גם תבשיל הכבש והירקות המוגש במקום בהחלט שווה טעימה (צ'אקפולי – 80 שקלים). בנוסף מגישים בקינטו תבשילים טעימים גם כמנה ראשונה, כשבין היתר נמליץ לכם לדגום את תבשיל השעועית האדומה בעשבי תיבול (לוביו – 42 שקלים) המוגש חם או קר. 
קינטו, יחזקאל קויפמן 6. 053-5495310
קינטו

מא פאו
מסעדת מא פאו שבנחלת בנימין מציעה תפריט הכולל מגוון רחב של מנות הודיות קלאסיות ומנות עם טוויסט מפתיע. להשלמת האווירה האותנטית מוקרנים על מסך ענק מיטב להיטי הודו, כשברקע מתנגנת מוזיקה הודית. 

ההמלצות שלנו לימים הקרים והגשומים כוללות את התבשילים הבאים: פאו בהאג'י (נזיד תפוחי אדמה, כרוב לבן ובצל – 22 שקלים), טיקה מסאלה (תבשיל נתחי חזה עוף ברוטב עגבניות וחמאה – 52 שקלים) וטאלי צמחוני (תבשילי ירקות, קטניות, אורז, מטבל יוגורט, רוטב ד'אל עדשים, סלט ירקות ורוט'י – 44 שקלים). התפריט ידידותי במיוחד לטבעונים ולצמחונים כאחד.  
מא פאו, נחלת בנימין 59, תל אביב. 053-4274881
מא פאו

ביירן
ביירן היא מסעדה נוספת שמביאה לנו אל השולחן את נפלאות המטבח הגרמני והאוסטרי. האווירה במקום תכניס אתכם לעניינים, ואין סיכוי שתסיימו את הערב בלי בירה בצד.

לצד מבחר מעניין של נקניקיות, שניצל לבן וכדורי בשר גרמניים המוגשים עם קטשופ קארי וסלט תפוחי אדמה, מגישים במקום גם תבשיל גולאש צמחוני מצוין (78 שקלים). כמו כן, נמליץ לכם שלא לעזוב את המקום לפני שתזמינו לפחות אחד מהקינוחים שמככבים בתפריט כמו קייזרשמן (30 שקלים), שטרודל וינאי קלאסי (34 שקלים) או מוס היער השחור (32 שקלים).   
ביירן, פרישמן 22, תל אביב. 053-7101224

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
סעודת מלכים במסעדת מוסקט
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?