נגישות
נגישות

מסעדות מומלצות בעיר התחתית בחיפה

העיר התחתית בחיפה התעוררה לחיים בשנים האחרונות. לצד מסעדות ותיקות, נפתחו מסעדות, פאבים ובתי קפה צעירים, המכניסים רוח רעננה לרחובות הנושקים לנמל. 8 מסעדות מומלצות באזור הכי קולינרי של חיפה

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
אלדד שחר
תאריך פרסום: 11/02/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בחיפה אמנם פועלות מסעדות רבות, אבל באזור העיר התחתית יש וייב קולינרי מעניין במיוחד. המקום עבר שיפוץ מאסיבי לאחרונה, ובאופן טבעי החידוש הוביל לפתיחה של מקומות אוכל ובילוי חדשים. הקרבה אל הים והמבנים המיוחדים מושכים מבקרים רבים שמגיעים לאכול בשעות הערב ובשבתות. לפניכם 8 מקומות ששווים ביקור. 

הנמל 24
הנמל 24 היא המסעדה שבמובן מסוים בישרה את הרנסנס שעובר בשנים האחרונות על העיר התחתית. היא נפתחה לפני קצת יותר מעשר שנים על ידי השף רן ראש ושותפו העסקי גיא אביטל, ומאז הספיקה למצב את עצמה כמסעדת שף מעולה. חלל המסעדה מעוצב כווילה טוסקנית ובנוסף לתפריט הרגיל, תמצאו במקום גם תפריט טבעוני למהדרין. אם יש מסעדה אחת ששווה נסיעה מיוחדת לחיפה, פחות או יותר מכל מקום בארץ, הרי שמדובר ב"הנמל 24".  

טעימות מהתפריט: מרק קרם בצלים מוקצף, שמן ריחן וקצפת כמהין (38 שקלים), פטה כבדים וברנדי, אגסים בזעפרן ובריוש פריך (48 שקלים), פילה בורי צלוי בשמן זית גלילי על ריזוטו גאודה וציר דגים, בקרם בצלים ועירית (122 שקלים), גריסיני רוזמרין לצד מטבל חציל מעושן ועגבנייה מרוסקת (14 שקלים). 
הנמל 24, הנמל 24, חיפה. 053-9442262
בורי באגסים של הנמל 24. תמונה באדיבות המסעדה
 הנמל 24, תמונה באדיבות המקום
מעיין הבירה 
מעיין היא הבירה היא לא רק המסעדה הוותיקה ביותר ברשימה זו, אלא אחת המסעדות הוותיקות ביותר בישראל. היא נפתחה ב-1950 על ידי מאיר נחום כבית חרושת לנקניקים ורק בשנת 1962, החלה לפעול כמסעדה. לאחר שמאיר נחום הלך לעולמו, תפס ראובן בנו את ההגאים וכיום הוא ממשיך את המסורת המפוארת של אחת המסעדות האהובות ביותר בחיפה. התפריט המרשים של מעיין הבירה כולל מגוון מנות מעושנות תוצרת בית, דגים כבושים, כבד קצוץ, תבשילים מזרח-אירופאיים ומובן שגם עשרות סוגי בירה מהחבית ובבקבוקים. לפני שאתם מתכננים ביקור במעיין הבירה, שימו לב לשעות הפתיחה וקחו בחשבון שבדרך כלל עדיף להזמין מקום. 

טעימות מהתפריט: סטייק לבן (500 גרם של צלע או צוואר – 80 שקלים), נקניקיות חריפות (40 שקלים), מעורבת (כבד, חצילים ואיקרה – 30 שקלים), ברבוניות (350 גרם – 80 שקלים). 
מעיין הבירה, נתנזון 4, חיפה. 053-9441226
 
רולא
רולא היא בין המסעדות המדוברות ביותר בחיפה, והאמת היא שאין בכך שום דבר מפתיע. השף מועין חלאבי פתח את רולא במרכז הכרמל לפני כשנתיים וחצי במרכז הכרמל ובשלב מסוים בחר לעבור לעיר התחתית המתפתחת. ברולא מגישים תפריט המבוסס על המטבח השאמי המסורתי, ללא פשרות או עיגול פינות. אזהרה קטנה: המקום ממכר באופן מיוחד. 

טעימות מהתפריט: חציל רימונים (חציל, רכז רימונים, טחינה, גרגירי רימון ונענע – 38 שקלים), סאודה (כבד עוף, שום, רכז רימונים וטחינה – 39 שקלים), מג'דרה (עדשים, בורגול ובצל מקורמל – 48 שקלים), מסח'ן (בצק, עוף מפורק, בצל, שמן זית וסומאק – 63 שקלים).  
רולא, הנמל 33, חיפה. 053-9370326
 רולא. תמונה באדיבות המקום
מורל טאפאס עולמי ויין 

לירז קריספין, השף של מסעדת מורל, צבר קילומטראז' מרשים במיוחד בעולם הקולינריה, לפני שהחליט לתקוע יתד בעיר התחתית של חיפה. לאחר שלמד במכון הקולינרי של מקסיקו, עבד במשך מספר שנים במסעדות מובילות בקליפורניה, בשנות ה-90 ובתחילת המילניום צבר ניסיון רב במטבחים של תל אביב, לאחר מכן כיהן בתור השף של המסעדה הצרפתית קלודין , משם המשיך למושב אבירים שבגליל ולבסוף נחת בחיפה. תפריט הטאפאס של מורל כולל מנות ממגוון מטבחים (הצרפתי, המקסיקני, האיטלקי, הבלקני ועוד) וכך גם תפריט היינות, המאגד בקבוקים מכל רחבי העולם.    

טעימות מהתפריט: סלט ארטישוק ועגבניות שרי (עגבניות שרי ועשבי תיבול, מוגש על לאבנה עם ארטישוק מטוגן – 39 שקלים), ניוקי ברוטב פרובנסל (עגבניות שרי, שום, זיתי קלמטה, בזיליקום ויין לבן – 39 שקלים), רצועות שייטל על הפלנצ'ה (ברוטב גבינה כחולה – 49 שקלים), דואט מיני המבורגר (בלחמניות בריוש עם קולסלאו – 48 שקלים). 
מורל טאפאס עולמי ויין, הנמל 33, חיפה. 053-9385095
 
ביסטרו וניה
ביסטרו וניה הוא קו התפר המושלם המחבר בין המסורת הימאית של העיר התחתית לבין הדם החדש הזורם בעורקי המתחם השוקק. התפריט של וניה ביסטרו מבוסס על מטבחי אגן הים התיכון, החל מהבישול המסורתי של דרום צרפת וכלה בבישול הפלשתיני. כמו כן מקפידים בוניה ביסטרו לעשות שימוש בחומרי גלם מקומיים, טריים ועונתיים. כשאתם יושבים במקום, תנו הצצה לתפריט האלכוהול המפתיע והזמינו לעצמכם איזה קוקטייל מדליק ומקורי.

טעימות מהתפריט: סלט עשבי תיבול (חסה סלנובה, בזיל ירוק וסגול, רצועות מלפפון, נענע, שומר, מקלות סלרי פרוסים, קולרבי, צנונית, שמן זית, לימון וקרוטונים – 42 שקלים), שניצל מוח ושדרה (מוח עגל וחוט שדרה מטוגנים, מונחים על ערימת פטרוזיליה, כוסברה, נענע ורבעי לימונים – 48 שקלים), פילה מוסר (פילה מוסר עם יוגורט, גזר לבן צלוי וליים – 84 שקלים). 
ביסטרו וניה, שער פלמר 1, חיפה. 053-7934191
 
צ'יז בר אוכל
CHEESE בר אוכל הוא הסניף השני של מסעדת CHEESE, הפועלת כבר לא מעט שנים במושב בית הלל. התפריט המוקפד והעשיר כולל מבחר מנות ראשונות מושקעות, מגוון פיצות מקוריות ויצירתיות, סלטים חמים וקרים ומנות עיקריות עם טוויסט מפתיע. את כל היינות המוגשים במקום ניתן להזמין בכוסות ובנוסף נמליץ לכם להתעניין בתפריט העסקיות השווה במיוחד, המוגש במקום בימים ראשון עד חמישי, בין השעות 17:00-12:00.

טעימות מהתפריט: פטה כבדים (כבדי עוף וברווז, חמאה, שוקולד, וויסקי, תפוחי עץ ופיסטוק חלבי, מוגש לצד ריבת בצל וטוסט בריוש – 47 שקלים), פפרדלה שרימפס ובייקון (פסטה טרייה עם שרימפס וקוביות בייקון ברוטב שמנת, גבינה כחולה וסלסת עגבניות – 76 שקלים), פיצה סיציליאנית (רוטב עגבניות, ארטישוק, צלפים, פרמז'ן ומוצרלה טרייה, עלי רוקט ושמן כמהין – 54 שקלים). 
צ'יז בר אוכל, הנמל 21, חיפה. 053-4274559
 
צ'אנג בה
מסעדת צ'אנג בה הביאה לחיפה את בשורת אוכל הרחוב התאילנדי האותנטי. האותנטיות באה לידי ביטוי לא רק במנות עצמן ובחומרי הגלם המיובאים מבנגקוק, אלא גם בעיצוב הייחודי של המסעדה ואפילו בבירות ובקינוחים. האווירה בצ'אנג בה תמיד שמחה ותוססת, השירות תמיד מתוקתק והאוכל תמיד משובח. 

טעימות מהתפריט: קוטייאו (מרק עם אטריות אורז, קציצות עוף, נבטים, באק-צ'וי, גזר, בוטנים, שום מטוגן וכוסברה – 30 שקלים), טום יאם (מרק צח, חריף וחמוץ עם שרימפס, קלמארי, דג, מולים (בעונה), עגבניות שרי, בצל לבן, גבעולי סלרי, פטריות, גלנגל, כפיר ליים, רוטב דגים, לימון ופלפל שאטה – 92 שקלים), פלה טוט (דג שלם מטוגן ומעליו בצלי שאלוט מטוגנים, מוגש לצד אורז ומטבל פיקנטי – 89 שקלים). 
צ'אנג בה, הנמל 23, חיפה. 053-9375559
 צ'אנג בה. תמונה באדיבות המקום
ליבירה
ליבירה החלה את דרכה כמבשלת בירה זעירה שפעלה ברחוב הנאמנים. כיום היא ממוקמת ברחוב הנמל ויכולה להכיל ולהאכיל ללא קושי כ-200 סועדים בו זמנית. במטבח של המקום תמצאו את השף היצירתי רועי אברהם, שמגיש תפריט הכולל מגוון רחב של מנות שהולכות טוב עם בירה. המבשלה עצמה ממוקמת כיום בקיבוץ גניגר ומייצרת חמישה סוגי בירות: סטאוט מעושן, ביטר אייל, אייל בלגי, דאבל פילס וברית חיטה. כמו כן מדי חודש מארחים בליבירה בקבוקים שהגיעו ממבשלה איכותית אחרת. 

טעימות מהתפריט: כנפיים מטוגנות (בקרמל הדרים חריף – 36 שקלים), לחמניית בירה (וחמאת אנשובי – 14 שקלים), כריך פטריות (פטריות מוקפצות, ירקות טריים וקלויים וצ'ימיצ'ורי – 44 שקלים), יאנה בורגר (עם קממבר, בייקון ורוטב ברביקיו פירות יער – 68 שקלים), קרם ברולה סטאוט (28 שקלים). 
ליבירה, הנמל 26, חיפה. 053-9380940

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
דלידה בפלורנטין: טעמים, אווירה ו'מועבט'
הקובה של מומו
תבשילי הקדירה הכי טובים במסעדות בתל אביב
ארוחה במסעדת צ'יינה ביי
יאניביצ'י עושים קולינריה משובחת
מסעדות מומלצות בקיסריה
מסעדות מומלצות בפתח תקווה
סעודת מלכים במסעדת מוסקט
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי