נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

טופולופומפו
טופולופומפו, המסעדה החדשה של השף אבי קונפורטי (צפרה, זוזוברה) ושותפותיו ענת לאופר ויעל אורנשטיין-אורי יצרה סערה בענף בראש ובראשונה בגלל הסכום האסטרונומי שהושקע בהקמתה, למעלה מ-12 מיליון ₪. ההון הרב הופנה בראש ובראשונה לעיצוב מוקפד, הכולל אזור סעודה רב מפלסי, גלריה המשמשת כחדר פרטי, שולחנות אש מיוחדים ואפילו מדי מלצרים חתומים על ידי מעצבי אופנה. התפריט הוא פרשנות אישית של קונפורטי למטבחים אסייתיים עם שמות עתירי דמיון שרק צוות מלצרים קשוב ומתודרך מסוגל לפרש. המנות מיועדות לחלוקה כדי לשחזר מדורת שבט קדמונית, ואת הטאצ' המעודכן נותנים כלי אכילה מעוצבים ביבוא וקוקטיילים מקוריים. המחירים יקרים מאוד: מ-50 ₪ בממוצע למנת פתיחה ועד סאאם טליה, מנת הדגל הכוללת נתח טלה או חזיר צלוי המוגש עם לחמניות מאודות (260 ₪ לקילו חזיר ו-360 ₪ לקילו טלה). עם זאת אפשר בהחלט לשבת על הבר לקוקטייל ומנה-שתיים קטנות ולהעביר כך ערב בלי נזק כבד מדי לכיס, ובאווירה שמזכירה את המסעדות הכי טרנדיות בלונדון וניו יורק.
הסוללים 14, תל אביב, 03-691-0691
שעות פעילות: א'-שבת 19:00 עד חצות

>> ספר לעוד גולשים מה חשבת על טופולופומפו

Rafa's Eatery
השם ראפה נאמן, הבעלים של חנות הסקס והבר "סקס בוטיק", מוכר בעיקר לבלייני לילה ומתקשר פחות לצד ה"מהוגן" של ענף הקולינריה. אבל לראפה קרה מה שקורה לכולנו והוא התבגר, התחתן, הביא ילדים לעולם והפסיק להיות ערפד לילי. השינוי לווה בהחלטה לצאת ממשבצת הברים ולפתוח מסעדה מסוג שלו עצמו היה נעים להתארח בה. ראפה'ס איטרי, "מקום האוכל של ראפה" בעברית, נמצא בצפון דיזנגוף ומציע חוויית בילוי נעימה ומאופקת החל מהצהריים ועד השעות הלא כל כך קטנות של הלילה. התפריט מתמקד במנות קטנות-בינוניות כמקובל היום, ושואב השראה ממטבחי איטליה וספרד בעיקר: סלט סיזר (28 ₪), ארנצ'יני מוצרלה ורוטב עגבניות (34 ₪), מולים ברוטב רום ושמנת (56 ₪) ועוד. פן אחר שלו מציג מנות ביסטרו-דיינר כמו המבורגר שמגיע כשני בייבי בורגר עם בצל מקורמל וירקות (36 ₪) ותבשיל לחי בקר וירקות שורש (62 ₪) בלתי נמנע. אלכוהול הוא כמובן חלק בלתי נפרד מהחוויה, וקיר עמוס בקבוקים פונה לכל טעם, כיס ושעה ביממה. 
דיזנגוף 276, תל אביב, 03-5591999
שעות פעילות: א'-ד' 18:00-חצות, ה' 18:00-חצות, ו'-שבת 01:00-12:00

>> לצפייה בתפריט של ראפה'ס איטרי

ראפה'ס איטרי. תבשיל לחי בקר וירקות שורש. צילום: בועז לביא

גרקו
אם מזדמן לכם לעבור בערב במרכז המסחרי של אזורי חן, אל תתפלאו אם תשמעו מוזיקה יוונית בוקעת מתוך משהו שנראה כמו טברנה, כולל כפיים וקריאות יאסו. זהו המיזם החדש של צביקי עשת, הבעלים של גרינברג ביסטרו הסמוך ויוונולוג מושבע שהחליט להביא קצת מאתונה לתל אביב. עיצוב בגווני תכלת-לבן אופייניים משחזר את רוח המקור, והתפריט כולל את כל החשודים המיידיים כגון צזיקי (26 ₪), עלי גפן ממולאים ויוגורט (28 ₪), מוסקה מצוינת (62 ₪) וכמובן סובלאקי וגירוס (48-56 ₪), הגרסה היוונית לשישליק ושווארמה. על המטבח מנצח השף אליאב גולדנברג, גם כן מגרינברג ביסטרו (ולשעבר שף רשת ג'ויה האיטלקייה), ואת תרומתו לתפריט אפשר לראות במנות בעלות אופי מודרני יותר כמו קפטן מיכאליס פסטה (78 ₪) – פסטה מוברשת בדיו עם פירורי דג, אוזו, ציר דגים ושמיר. מה שלא תעשו, אל תוותרו לעצמכם על קנקן צ'יפורו, גראפה יוונית מקורית מתחברת מצוין לאוכל. 
א.צ.גרינברג 25, תל אביב, 03-7411022 
שעות פעילות: א'-ה' 16:00 – חצות, ו'-שבת  14:00-חצות

גרקו. אוקטופוס בגריל על קרם פאבה, בצל מדורה ופלפל חריף. צילום: אנטולי מיכאלוגרקו. מאזטים. צילום: אנטולי מיכאלו

Feeli
אוכל רחוב הוא ללא ספק השחור החדש בפיתה, לאפה, טורטייה וכל קונספט אחר, ובלבד שיהיה נגיש, טעים וזול. ב-Feeli הגו ראיון מבריק -  פילי לחם בצורת כוס גבוהה שנאפה בתנור מיוחד מתוך מטרה להכיל מילויים בסגנונות שונים. אם כל זה לא מספיק, התפריט מתחלף ארבע פעמים ביום: בוקר, צהריים, ערב ולילה. כך לדוגמה פילי מקושקשת מעושנת, פריטטה ירקות, או פירות טריים עם קרם מסקרפונה בבוקר; חזה עוף בקארי ירוק, שווארמה הודו עם טחינה או מנה צמחונית של טופו וירקות על הפלנצ'ה בצהריים; פאד-קפאו בשר טחון על הפלנצ'ה או אסאדו עם פלפלים ורוטב ברביקיו בערב; ובלילה מנות מתפריט הערב בפילי קטן יותר ובמחירים מוזלים. ואגב מחירים, גם ככה לא צריך לריב עם מנהל הבנק כדי לאכול כאן, והמחירים נעים בטווח 19-36 ₪. בארוחת פילי מקבלים בנוסף למנה תה קר אפרסק או ירוק במילוי חופשי בתוספת של 6 ₪, וטובורג מהחבית נמכרת ב- 10 ₪ בלבד. אז מה הפילי שלכם עכשיו?
נחלת בנימין 59 תל אביב, 03-6443144
שעות פעילות: א'- ו' 08:00-01:00

>> היו הראשונים לספר לגולשים איך היה ה- feeli שלכם

feeli. פילי רוסטביף חרדל ודבש. צילום: בן יוסטר

תמונה בראש העמוד: טופולופומפו. צילום: עמית גירון
תמונה בעמוד הבית: ראפה'ס איטרי. צילום: בועז לביא

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?