נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

לומינה
"משחקי השף", הריאליטי המצליח שכבש את המסכים בחורף האחרון, כבר מחמם מנועים לעונה הבאה אבל השף מאיר אדוני לא מסתפק רק בפריים טיים. בימים אלה ממש הוא פותח את לומינה, ביסטרו ישראלי מודרני בשרי כשר במלון קרלטון תל-אביב. בכך למעשה מתרחב שיתוף הפעולה בין אדוני וקבוצת כתית למלון, אחרי מסעדת בלוסקיי החלבית-כשרה שנפתחה בקיץ שעבר בקומת הגג.
כמו בלוסקיי גם לומינה ממוקמת מול רצועת החוף המרהיבה של תל אביב. התפריט מגוון ולא מחייב, כזה שמתאים לנשנוש לצד כוס יין אל מול השקיעה ועד ארוחת ערב מלאה, ומחולק לקטגוריות באופן שכבר הכרנו במזללה. כרגיל אצל אדוני, המנות מציגות אינטרפרטציה אישית שלו לבראסרי ישראלי. התפריט מדלג בין מנות ממטבחים יהודיים כמו לשון כבושה וסלקים אורגניים (63 ₪) וסלט קורקבנים (47 ₪) דרך מנות דגל תל אביביות עכשוויות דוגמת טרטר ים תיכוני (79 ₪) ועד מנות בראסרי קלאסיות כגון פיש אנד צ'יפס (81 ₪) והמבורגר על בסיס אנטריקוט קצוץ, איולי חרדל וקוניאק (87 ₪). במקביל ניתן למצוא בתפריט נציגויות למטבחי עולם שונים כמו סופלאקי יווני, טורנדו רוסיני צרפתי, סביצ'ה מקסיקני ועוף מרקש, וכמובן את הקובנה המפורסמת. בשלב זה המסעדה פועלת במתכונת הרצה השבוע ופתוחה משש בערב. בתום תקופת ההרצה תפתח המסעדה גם לעסקיות צהריים.
לומינה
מלון קרלטון, אליעזר פרי 10, תל אביב, 053-7933435

פורטו בנמל. צילום: גלית דויטש

פורטו בנמל
טרטוריה חדשה שנפתחה בנמל תל אביב פונה לסועדים שמחפשים מקום לארוחה נינוחה מול הים וגם לקהל שמחפש חוויית חוף קלילה וגם. לראשונים מיועד החלל הפנימי, שתי קומות הכוללות כ-50  מקומות ישיבה ומעוצבות כסיפון אונייה בשילוב מוטיבים איטלקיים.  בחלק החיצוני יש כ- 130  מקומות ישיבה על ספות וכורסאות נוחות עם נוף ישיר לים.
על התפריט חתום השף אילן חפץ, בעל ניסיון רב בתחום המסעדות האיטלקיות, שעושה הכל אין-האוס על בסיס חומרי גלם טריים, אותנטיים ואיכותיים, כולל פיצות (46- 59 ₪)  ופוקאצ'ות (19 ₪) בתנור אבן ובצק פסטה. בין המנות ניתן למצוא אנלוטי פורצ'יני (42 ₪), אנטיפסטי (39 ₪) ופסטות במגוון רטבים (44-78 ₪) לצד עיקריות כגון אסקלופ עוף (68 ₪) ופילה בורי (94 ₪). בשישי ושבת מוגש תפריט בוקר בסגנון איטלקי עם פריטטות, ביצים עלומות ומאפי בוקר, וילדים זוכים להתייחסות מיוחדת עם תפריט מותאם ובו פיצה או שניצלונים וספגטי טרי (תוספת מבוקשת במקום צ'יפס מטוגן) כמנה עיקרית, קינוח ושתייה (39 ₪). בימים א'-ה' בשעות 12:00 – 17:00 מוגש תפריט עסקי.
פורטו בנמל 
האנגר 21, נמל תל אביב, 057-9367323
שעות פעילות: א' – ה' 12:00 – חצות, ו' – שבת 09:30 – חצות

פורטו בנמל. צילום: גלית דויטש


אינדיגו בר
מלון הבוטיק indigo tel aviv שבמתחם הבורסה חונך בימים אלו על גג המלון את אינדיגו בר, בר ומסעדת טאפאס. המתחם משתרע על פני 350 מ"ר ובנוי משני מפלסים הכוללים שני ברים, מסעדה עם 50 מקומות ישיבה, ספות רביצה מעוצבות וכסאות לאונג'. במרכז העלילה עומדת בריכת שחייה מרהיבה שחוצה את קו הבניין, מסתיימת בקיר זכוכית שקוף ומתמזגת עם הנוף האורבני של תל אביב. את המטבח מוביל השף קובי עבד שבנה מנות קיציות כגון קרפצ'יו פלפלים, זעתר טרי וגבינת המאירי (39 ₪), קרפצ'יו לוקוס, צ'ילי, ליים ושמן כתית (48 ₪) ופלמידה טורקית שמוגשת עם סלט עגבניות תמר ואנשובי (42 ₪) בראשונו; ופילה לברק עם ירקות צלויים בחמאה ויין לבן (69 ₪) ומחבת דגי ים מטוגנים בקראסט תבלינים (79 ₪) בעיקריות. בר אלכוהול מגוון מציע קוקטיילים קיציים ובימי רביעי וחמישי מתארח במקום די.ג'יי שאחראי לאווירת צ'ילאאוט מרגיעה.
אינדיגו בר
רח' אהליאב 5, קומה 10, מתחם הבורסה, רמת גן, 03-9300033
שעות פעילות: א'-ה' מ- 19:00 עד אחרון הסועדים

אינדיגו בר. צילום: יקי צימרמן

קפה לואיז
רשת הבריאות-צמחונות-טבעונות רשת קפה לואיז לא עוצרת באף צבע וממשיכה לגדול. חצי השנה האחרונה נפתחו חמישה סניפים (צומת בני דרור, קריית ביאליק, בנימינה, רח' סוקולוב ברמת השרון ושדרות רוטשילד בתל אביב) ולאחרונה נפתח סניף ברמת אביב. בית הקפה החדש ממוקם ברח' אופנהיימר ויש בו כ- 100 מקומות ישיבה בפנים ובחוץ. בתפריט שהרכיב אוהד קורי שף הרשת אפשר למצוא את החשודים הרגילים שמבוססים על קטניות ודגנים מונבטים, אצות, ירקות טריים ועוד חומרי גלם בעלי ערך תזונתי גבוה שעוברים אידוי או אפייה, ללא טיגון עמוק, שומן מהחי וחומרים משמרים לכבוד הקיץ נוספו מנות חדשות כגון סלט הפתעות מכוסמת ירוקה עלי חסה ופירות וסקיני פסטה ברוטב קוקוס, קארי אדום ופיטריות שיטאקה – מנה טבעונית ללא גלוטן וללא סוכר, המשאירה תחושת שובע לאורך זמן. בגזרת המנות האחרונות נוסף קינוח עינוגים - קן קדאיף מתוק וגלידת בננה בשילוב פירות קיץ עם שברי מרנג ואגוזי לוז, ואגף המשקאות התחדש עם משקאות מרעננים (אייסים) כגון אייס תלמה ולואיז – חליטת פירות הדר, צ'ילי, קינמון, מיץ תפוזים ומיץ גזר.
קפה לואיז 
אופנהיימר 11, תל אביב, 03-6447497

קפה לואיז. אנטולי מיכאלו

Porto
לשף אייל מרון ממסעדת טשרניחובסקי 6 בתל אביב יש סיפור אהבה רציני עם פורטוגל והיינות שלה. כל כך רציני שהוא החליט לפתוח את Porto, בר יין שמציע יינות מפורטוגל באיכות גבוהה ובערך גבוה של תמורה/מחיר, לצד יינות ממדינות עולם נוספות ומיקבי בוטיק ישראליים. בתפריט האוכל, שהרי בלעדיו אי אפשר, מככבות מנות טאפאס פורטוגליות  שנקראות "פטישקוש" כמו גומז דה סה - סלט תפוח אדמה ודג קוד מומלח, ביצים קשות וזיתים שחורים (48 ₪) ו-Arroz De Pato שהוא אורז בציר ברווז עם נתחי ברווז צלוי ונקניקים (78 ₪). ניתן לרכוש במקום יינות הביתה או ליהנות מהם במקום בתוספת דמי חליצה בסך 20 ₪. 
Porto
טשרניחובסקי 6, תל אביב, 053-7934168
שעות פעילות: א'-ה' 16:00-חצות, ו' 10:00 - 17:00

porto. צילום: יסמין ברדה
>> לאינדקס מסעדות בתל אביב
>> מסעדות מומלצות בתל אביב

אודות המחברת: שרון בן דוד


תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: לומינה. צילום: דן פרץ

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
פסח טבעוני
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?