נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

בייקר'ס
אם חשבתם לרגע שאזור שינקין הוא פאסה לפחות מבחינה קולינרית, חשבו שוב. בחלל מול הגינה שפעם אכלס חומוסייה נפתחה מאפיית בוטיק שמזכירה את פריז בטעם, בריח ובאווירה. מאחורי המיזם עומדים שירי ואלכס לביד, אופים עם תעודות ובעלי הצלחה מוכחת בסניף הראשון של בייקר'ס ברמת חן. עבור הסניף הנוכחי הם גייסו את ליאור גליקמן, איש עסקים וחבר שחיפש להתחבר לעסק בתחום האפייה (וגם מבין בעיצוב והיה מעורב), ופרק ב' של בייקר'ס יצא לדרך. מאחורי ויטרינת זכוכית מסודרים מאפים יפהפיים שהגיעו היישר מהתנור שבמטבח: קרואסוני חמאה ושקדים, יהלום פירות – מאפה שמרים במילוי קרם פטיסייר ופירות טריים, בריושים, פוקאצ'ות, מקלות גבינה ולחמי שאור. מה שלא תעשו אל תוותרו על פלייה שוקולד – מאפה שמרים במילוי שוקולד בלגי, שהמילים פריך ונימוח לא מתחילות אפילו לתאר אותו. מוצרי מדף נוספים מיוצרים במקום, רק לקחת וללכת – מרציפן, עוגיות מתוקות ומלוחות, קרקרים ועוד. תפריט ארוחות בוקר כולל מנות כמו קרואסון מחיטה מלאה עם ביצה עלומה או פרנצ׳ טוסט מבריוש קלוי (24-24 ₪), כריכים (25-39 ₪) ומנות ילדים כגון כריך מלחם קמח מלא עם ממרח שוקולד ובננות. בקרוב יצטרפו תפריט צהריים ומוצרי פטיסרי. המקום הכי כיפי בכל בית הקפה הוא על כיסאות בר גבוהים שפונים לגינת שינקין, שפתאום נראית חמודה ואורבנית מתמיד.  
בייקר'ס
יצחק נפחא 3 (פינת שינקין), תל אביב, 057-9365778
שעות פעילות: א'-ה' 22:00-7:00, שישי 19:00-7:00, שבת 22:00-10:00

בייקר'ס. צילום: יח

אל ג'מילה
ממישוש הדופק של ענף המסעדות מסתמן שהמטבח הערבי/גלילי/פלסטיני/לבנוני הוא השחור החדש. אחת האחראיות לכך היא אל ג'מילה, מסעדה חדשה בשוק הפשפשים שבראשה עומד השף סאלח כורדי, שמשפחתו הגיעה לארץ לפני יותר מ-700 שנה והתמקמה בכפר דייגים שלימים הפך לנמל יפו. מנשות המשפחה הוא למד את סודות המטבח המקומי שמתבסס על דגה טרייה, פירות ים וחומרי גלם ממטעי ההדרים שהקיפו את יפו.
התפריט של אל ג'מילה נותן את מלוא הכבוד למטבח המיוחד של יפו ותמצאו בו מגוון מנות שמאירות צדדים פחות מוכרים של המטבח המקומי ועושות שימוש בדגה טרייה, שפע של פירות ים, פירות הדר, עשבים טריים וחומרי גלם נוספים. כך אפשר למצוא בתפריט קובה ים (40 ₪) מבורגול במילוי עשבי תיבול ודניס, לברק שלם קבור במלח ואפוי בטאבון (88 ₪) סלט פאטוש (44 ₪) ושישברק (42 ₪) – כיסוני בצק במילוי כבש ברוטב יוגורט חם. באמצע השבוע בשעות 12:00-17:00 מוגש תפריט עסקי הכולל שתייה קלה וחמה במחיר העיקרית.
אל ג'מילה
עולי ציון 4, יפו, 057-936735
שעות פעילות: א'- ה' 1:00-12:00, ו' 9:00 -1:00, שבת 1:00-12:00

>> להזמנת שולחן באל ג'מילה

אל ג'מילה. צילום: בן יוסטראל ג'מילה. צילום: דרור כץ

קפה קסטל
תל אביבים ותיקים יותר או פחות מתייחסים לקסטל כאל נקודת ציון מיתולוגית, כמעט כמו העלייה בדרך לירושלים. על חורבות משרד הכרטיסים ז"ל קם קפה אורבני שהשמש והרחבה שבכיכר מתאימות לו כציור על ההפוך של הבוקר. מה שהיה בוטקה צפוף וחנוק הפך למן קיוסק פתוח עם כיסאות בר ושולחנות קפה כמעט כמו בפריז. השף ניר כרמלי (לשעבר סרגוס, ראפא'ס) בנה תפריט קליל לישיבה במקום עם מנות כמו כריכי צ'יקן סיזר עם לבבות חסה ופרמז'ן או קורנדביף (34 ₪), פוקאצ'ת האם אנד צ'יז (23 ₪) וסלט טבולה בכוס (21 ₪). עם הקפה או המיץ אפשר לנשנש קרואסונים, מאפינס, מקרונים ומאפים והכל מוצג וארוז בצורה אסתטית ממותגת ונעימה לעין.
קפה קסטל
אבן גבירול 153, תל אביב, 03-5543255
שעות פעילות א' – ה' 23:00-7:00, ו' 18:00-7:00, שבת 23:00-8:00

קפה קסטל. צילום: בועז לביא

המטבח
מסעדת המטבח במרכז שוסטר שברמת אביב ג' סיימה הרצה ופותחת את שעריה לפעילות סדירה. השפית מירב שפילמן עבדה שנים רבות בארה"ב, חזרה לארץ ושימשה שפית ראשית בקונסוליה האמריקאית ושפית של השגריר הבריטי. את מסעדת המטבח היא הקימה יחד עם עודד בר, ירושלמי לשעבר ואיש עם ניסיון בכל הקשור לדיג. התפריט, כמתבקש ממישהי עם עבר בין לאומי, כולל מנות פיוז'ן עם השראות ממטבחים שונים כמו ברלין (58 ₪) - סלמון מעושן מונח על פולנטה עם ביצי בנדיקט, רוטב הולנדייז ותרד מוקפץ, ברצלונה (53 ₪) - פריטטה קטלונית של ירקות גינה, טימין וגבינת פרמז'ן עם זיתים מתובלים וסלט אישי, וחלום אוזבקי (40 ₪) -  גבינת עיזים וחלומי מטוגנות על עגבניות צרובות וצימוקים אוזבקיים. כשר. 
המטבח
אבא אחימאיר 29, תל אביב, 057-9368883
שעות פעילות:  א'-ה' 23:00 - 8:00,  ו' 8:00-15:00

המטבח. צילום: יח

ביסטרו מצדה
בטיילת הרברט סמואל בתל אביב הושק מחדש ביסטרו מצדה שעבר מתיחת פנים ועדכון בעלות של 2.5 מיליון ₪. הביסטרו ממוקם בלב גן לונדון, נקודה אסטרטגית שמשקיפה על כל הסביבה, ועוצב מחדש על ידי האדריכל דן טרוים (ז'אז'ו וינו, אונזה). במסעדה יש בסך הכל 220 מקומות מהם 160 בחוץ ו-60 בפנים (לא כולל חדר פרטי שמיועד ל-35 איש ומשקיף לטיילת ולחוף). השף שוקי פרג' שמלווה את המקום כבר 10 שנים הרכיב תפריט ישראלי עכשווי שכולל דגים טריים, פסטות, מנות בשר ועוד. בבקרים מוגשת ארוחת בוקר עד השעה 12:00 ומאז ועד 17:00 מוגש תפריט עסקי.  
ביסטרו מצדה
הירקון 83, תל אביב, 03-5103353
שעות פעילות: א'-שבת ללא הפסקה

ביסטרו מצדה. צילום: דרור כץ

מיט מרקט
שוק הכרמל, מקום שכבר מוכר כמתחם קולינריה וגם בילוי, מקבל חיזוק על ידי מיט מרקט - שילוב של קצביה ומסעדת בשר. בחזית המיזם עומד השף ירון קסטנבוים מקייטרינג פוד ארט שמגובה בשותפים נוספים, והמטרה המוצהרת היא לספק בשר באיכות גבוהה ובמחיר נמוך יחסית למוסדות דומים. הנתחים מגיעים מעדרים שמגודלים בלעדית עבור המקום ומיושנים בשלושה חדרי יישון מקצועיים. בשלב ב' נפתח במקום מטבח עם גריל, והלקוחות מזומנים לרכוש איזה נתח שירצו בכל משקל שהוא ולקבל אותו אחרי כמה דקות במידת עשייה מדויקת. התמחור כמעט זהה למחיר הנתח לקנייה הביתה וליד מקבלים תוספת תפוח אדמה וסלט ירקות. אפשרות אחרת היא להזמין מתוך תפריט קיים, למשל קבב, צוואר טלה בבישול ארוך ושווארמה מיוחדת. המחירים סבירים ועומדים על עשרות בודדות של שקלים ושיטת ההושבה היא לפי כל הקודם זוכה בלי אפשרות להזמין מקום.
מיט מרקט
יום טוב 3-5, שוק הרכמל, תל אביב, 03-5173086 
שעות פעילות: א'-ה' 10:00-17:00, ו' 7:30-16:30

>> לכל המסעדות בתל אביב
>> 10 המסעדות המומלצות בתל אביב

אודות המחברת: שרון בן דוד


תמונה בראש העמוד: בייקר'ס. צילום: יח"צ
תמונה בעמוד הבית: המטבח. צילום: יח"צ
 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
פסח טבעוני
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?