נגישות
נגישות

מתחם שרונה

לרשימת מתחמי הבילוי בתל אביב, ותיקים וחדשים כאחד, נוסף אח קטן, חדש מהניילונים – מתחם שרונה. המושבה לשעבר, שנהנית ממיקום מרכזי סמוך לקריה ולמרכז עזריאלי, שופצה ושומרה, ומעצם הגדרתה כאזור בילוי הוקמו מקומות אוכל מסוגים שונים, ממסעדות שף וברים ועד גלידריה ופיצריות. טעים להכיר

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון בן דוד
שרון בן דוד
תאריך פרסום: 30/09/2014, 14:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

קפיטרי (קפלן 24), סניף ראשון ברשת מזון מהיר חדשה ואחד המקומות הראשונים שנפתחו במתחם, מתהדר בקונספט פאסט גורמה בריאותי ושואב השראה מרשת פרט א מנז'ה. כריכים, טורטיות, פוקאצ'ות וסלטים מוצגים במקררי ויטרינה אסתטיים והלקוחות מוזמנים לקחת, לשלם ולאכול במקום או במשרד. המחירים מתאימים לקונספט ועל כן נגישים, למשל פוקצ'ה חיטה מלאה ועוף ב-28 ₪, סלט אטריות אורז וטופו ב-18 ₪ וקפה הפוך ב-9 ₪. 

בקצה השני של הסקאלה עומדת קלארו (דוד אלעזר 30 פינת הארבעה 23), שממוקמת במה שהיה פעם מרתף סודי להרכבת מטוסים. רן שמואלי, שף ותיק שזו המסעדה הראשונה שלו, בחר ב-Med Kitchen – שילוב של ים תיכוני וקריצה לסגנון בישול משוחרר ושמח שמעודד אכילה בצוותא. לכן חלק ניכר מהמנות, ראשונות ועיקריות, מגיעות בגדלים מיוחדים ל-4 או 6 סועדים ומוגשות למרכז השולחן. השימוש בחומרי גלם טריים ועונתיים בא לידי ביטוי בירק חודשי עונתי שיככב במטבח. לחודש הפתיחה נבחר ארטישוק שמוגש בסלט לבבות ארטישוק (48 ₪), פפרדלה ארטישוק ותרד בר (55 ₪) ותבשיל מוח עגל ופולנטה (75 ₪). באגף האלכוהול כדאי לשים לב לקוקטיילים מקוריים על בסיס פירות וירקות טריים כגון מרטיני סלק ומרגריטה על בסיס עשבי תיבול.
 
>> לאינדקס מסעדות במתחם שרונה

קלארו. צילום: איליה מלניקובקלארו. צילום: ארז חרודי

פרסונה מוכרת נוספת שתקעה יתד בשרונה היא השף קונדיטור אורן בקר. וילהלמינה (אלוף דוד אלעזר 24) שלו משתרעת על פני שלוש קומות בבית מסוף המאה ה-19. שתיים מתוכן מוקדשות למסעדת Wilhelmina By Oren Becker ומרתף שהוא בוטיק קפה-קונדיטוריה. בתפריט המסעדה משתף בקר פעולה עם בצלאל מור יוסף, שף שהתמחה בקליפורניה ובישל עבור כוכבי קולנוע. יחד יצרו השניים מנות שהן מחווה לשרונה ולדמויות שמאחוריה, שבכל אחת מהן יש משהו מעולם הקונדיטוריה כגון סביצ'ה וילהלמינה – סביצ'ה לוקוס ועגבניות ירוקות על פנקוטה שורשים וכתר פרמז'ן, ומדליוני למלה על שם וילהלמינה הנ"ל עם פילה בקר ורוטב מרלו ושוקולד. בית הקפה בחוץ מוצל וסמוך לגן שעשועים מגודר, מקום אידיאלי לבילוי עם ילדים. 

וילהלמינה. צילום: אפיק גבאי

בית אוכל שיתאים לילדים אבל לא רק הוא פיאצה רוסטיקו (קפלן 22), קונספט חדש מבית קבוצת רוסטיקו שמשלב פיצרייה ומסעדה. בגינה חיצונית הפונה לפארק שרונה פזורים מקומות ישיבה לסועדים בהשראת מסעדות הכיכר הקלאסיות שברומא, ובתוך המבנה ממוקמת פיצרייה טו גו המצוידת בתנורי אבן. הפיצה שמוגשת כאן היא הכי אותנטית שיש לפי מתכון של רשת פיצות מאיטליה, ובהתאם נמכרת במשקל. הטעמים מכניסים משמעות חדשה למונח פיצה, למשל תפוח אדמה, מוצרלה, שמן זית ופטרוזיליה ואפילו פיצות מתוקות עם נוטלה וריקוטה או עם תפוחים וסמבוקה. בטרטוריה מוצעות גרסאות רעננות למנות קלאסיות ומנות מוכרות מהמטבח של רוסטיקו. מחירים: ראשונות 30-45 ₪, עיקריות, פסטות ופיצות: 45-75 ₪, דגים ובשר 100-120 ₪. 

פיאצה רוסטיקו. צילום: בן יוסטרפיאצה רוסטיקו. צילום: בן יוסטר
  
Jajo Vino Wine Bar (דוד אלעזר 27) אח לבר היין Jajo  מנווה צדק, ממוקם במרתף טמפלרי ששופץ והפך לחלל מהסוג שמצפים למצוא בניו יורק. המנות קטנות-בינוניות ונועדו להיות ליווי לאלכוהול, מה שמדגיש את קונספט בר היין: ניסואז סרדינים כבושים (46 שקלים), קרפצ'יו סינטה בלאדי מרי (48 ₪), מוסר ברוטב נורמנדי וניוקי (76 ₪) ומנת שרקוטרי עם איולי חרדל וצלפים (69 ₪). Branja, המקום החדש של הראל בלו (הבעלים של סיטארה מסי אנד סאן), ניחן גם הוא באותה אווירה סקסית, הפעם בסגנון ספרדי. קומת הקרקע מוקדשת למסעדה עם בר שף ארוך ומטבח פתוח, כל הדברים שצריך כדי לעורר תיאבון. שף קבוצת סיטארה אופיר וידבסקי הרכיב תפריט שרובו ספרדי עם מעט השפעות ים תיכוניות כגון פאן טומאט (15 ₪), אספרגוס בגריל ברוטב חמאת כמהין וביצה עלומה (44 ₪), קלמרי על הפלנצ'ה (56 ₪) וקרם קטלן עם טוויל קדאיף (42 ₪). הקומה השנייה מיועדת לבילוי ערב בסגנון לאונג' בר עם שולחנות נמוכים, תאורה מעומעמת ועמדת די ג'יי מקצועית.

ז'ז'ו וינו. צילום: יח

אם חשבתם שבשרונה הכל גורמה וסקסי, אז זהו שלא. כמה מקומות פאסט פוד - מעוצבים אמנם - נותנים מענה לחיילים ולעוברי אורח. בורגר 110 (אליעזר קפלן 34) מבית אגאדיר מציג את הדור הבא של הפאסט פוד: הזמנה שמוכנה תוך 110 שניות והמבורגרים במשקל 110 גרם כיחיד, כפול או טריפל. מסכי ענק דיגיטליים מאפשרים לעקוב בכל רגע נתון אחר מצב ההזמנה, ואפליקציה ייחודית מאפשרת להזמין מהדרך ולקבל את המשלוח למכונית בדיוק ברגע ההגעה. בסניף רשת וניליה (אברהם אלברט מנדלר 10) נמצאים כל החשודים המיידיים, כולל גלידת תה ירוק ביזארית ונפלאה.

בורגר 110. צילום: יח
 
ליטל איטלי. צילום: אפק גבאי

Little Italy (קפלן 20( מרכז תחת קורת גג אחת מוצרים מאיטליה, דוכן גלידות, סלי פיקניק לארוחה תחת העצים, דוכני פיצה ופסטה וכמובן יין. בקומה העליונה כדאי לשים לב ל-Carnebierra, "בשר ובירה", חלל שכולו שולחנות ארוכים שמיועדים לטעימות של נתחי בשר ובירה או יין. בין לבין נפתחו או בשלבי הרצה אקיקו סושי בר (דוד אלעזר 6) ופיצה עגבניה. היד עוד נטויה אז צפו להפתעות.

אודות המחברת: שרון בן דוד

 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
פסח טבעוני
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?