נגישות
נגישות

חמשת הלייט נייט המומלצים בתל אביב

רעבים ממש מאוחר בלילה ונראה לכם שכל המסעדות סגורות? קבלו את הלייטנייט'ס התל אביבים שמכוונים בדיוק לקהל ולשעות האלו, עם תפריטים מגוונים ואפילו אווירה תואמת

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון בן דוד
שרון בן דוד
תאריך פרסום: 10/07/2014, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

כשהרעב תוקף בשעות נורמליות אין בעיה, יש מספיק מקומות שפתוחים וערוכים לתת מענה בכל סגנון וטווח מחירים אפשרי. אבל מה עושים כשנעשים רעבים באמצע הלילה? ולא, טוסט נקניק בכוך בקצה העיר הוא לא אופציה.

מטבח לילה
מסעדת הלייט נייט בהגדרתה, שמשלבת מטבח שף עם אווירת בר לילית. הבעלים גלעד היימן ודני בראליה, שמגיעים מתחום חיי לילה וניהול קולינרי, הנחיתו במטבח את השף בועז פלד (לשעבר צפון אברקסס והסלון), שהרכיב תפריט לילי קליל ומתוחכם. המנות מקוטלגות לפי חומרי גלם ומיועדות לחלוקה, ומתאימות לשעות הקטנות של הלילה תוך כדי או אחרי שתיית אלכוהול. באגף "שחייה לילית" כדאי בומביי ג'ין אנד טונה (48 ₪) - סשימי טונה אדומה עם קוביות ג'לי ג'ין אנד טוניק, טריק נחמד שמחבר בהצלחה בין אלכוהול לאוכל, וקונפי פלמידה על תבשיל פריקי וטחינת יוגורט (58 ₪). מחלקת "חיות לילה" מורכבת ממנות בשר שאפשר לאכול בלילה בלי להרגיש כבדים מדי אחר כך כגון נתח קצבים פרוס על צ'יפס (88 ₪) ופנצנלה עם עוף בבישול בוואקום, עגבניות שרי קרעי לחם וזיתי קלמטה (51 ₪). רשימת המנות האחרונות קצרה אך מספקת, במיוחד פאי קרם מרגריטה (39 ₪) - טארט קרם ליים וטקילה מעוטר בפלח ליים ומלח אטלנטי, טייק אוף מפתיע על הקוקטייל המקסיקני. בלב המקום נמצא מטבח פתוח שמאפשר לסועדים, במיוחד אלה שיושבים על הבר, לצפות בצוות עובד, תענוג לכל מי שאוהב לראות מה קורה לאוכל לפני שהוא מגיע לצלחת.
אלכוהול: בר עשיר וברמנים מיומנים שמתמחים בהתאמת אלכוהול להזמנה. כדאי לאפשר להם מרחב פעולה ולצפות להפתעות כמו קוקטייל על בסיס תמציות מתוצרת בית, כוס יין ב-5 שקלים בימי ראשון ועוד.
עוד משהו: בעוד כחודש ייפתח בצמוד למסעדה בר חדש שיתמקד באלכוהול ממותגים קטנים, חלקם ביתיים, ותפריט מתאים שיכלול נשנושים ומנות קטנות.
מתי: א'-ג', שבת 20:00-01:00, ד' 20:00-02:00, ה'-ו' 20:00-3:00
מטבח לילה, לילינבלום 43, תל אביב, 057-9418388

>> הזמינו שולחן במטבח לילי

מטבח לילה. צילום: שרית גופן
 
מוזס
רשת ההמבורגרים הוותיקה השיקה לפני מספר שבועות את Moses wild night, קונספט  לייט נייט בשיתוף עם מועדון החתול והכלב. החל מהשעה 23:00 התאורה בסניף מתעמעמת והפסקול נעשה מעניין יותר באדיבות הרזידנטים המובילים של המועדון וביניהם גיא מנצור, סער זנגלביץ' ואסי קוז'אק. התפריט מגוון ומתומחר באופן מתחשב. מנות ראשונות כגון מוזס פיש סטיקס - שניצלוני דג פריכים עם רוטב טרטר (20 ₪) או נאגטס עוף בקרמל תפוזי דם פיקנטי (25 ₪) יכולות לשמש כפתיח או כארוחה מלאה עבור מי שמעדיף לא "לתקוע" באמצע הלילה. לרעבים באמת מיועדת ארוחת החתול והכלב, דאבל צ'יז בורגר מושחת עם בייקון או חזה אווז + תוספת (59 ₪).
עוד משהו: תפריט קינוחים לייט נייט במחירים שווים כגון מיני קרם ברולה ברוטב פטל (16 ₪) וטראפלס קייק – עוגה עשירה של טהרת השוקולד ללא קמח (25 ₪). מיקסולוג מומחה רקח קוקטיילים משלימים כגון אורכיד קולינס - מחית פסיפלורה ביתית מנוערת עם ג'ין, תותים ולימון בסיומת תוססת. גם כאן נשמר מחיר אטרקטיבי, שלא לומר ממש ממש שווה: 24 ₪.
מתי: א'-שבת 23:00 עד שסוגרים
מוזס, הברזל 26 רמת החייל, רוטשילד 35, מוזס סטיישן דיזנגוף 293

החתול והכלב של מוזס. צילום: דן לב


קפה אירופה
בתחילת שדרות רוטשילד פועל בהצלחה כבר יותר משנתיים קפה אירופה, שמאכלס בניין שלם – רחבה חיצונית תוססת עם בר פינתי וקומה שנייה אלגנטית ושקטה יותר, המשקיפה על הרחוב. בחודש מרץ האחרון פינו הבעלים מעוז אלונים ואיתי הרגיל (הבסטה) את מקומם לשף שרון כהן (שילה), שלקח את העסק לידיים. המקום עבר שיפוץ וכך גם התפריט, שמתומחר בהגינות מ- 19 ₪ בקפיצות של 10 עד לרף 69 ₪. חלוקה זו עונה על כל הגדרת רעב, מנשנוש קל ליד אלכוהול כגון שיפוד קלמרי מקומי בגריל פחמים (29 ₪) ו"לחם, עגבנייה, חאמון" (39 ₪) ועד מנה יותר רצינית כמו תבשיל צוואר טלה, ארטישוק ועגבניות עם עלה פסטה. בכל המקרים חומרי הגלם לא פחות ממעולים, מה שכבר הפך לחתימת ידו של כהן.  
אלכוהול: תפריט יין מגוון וקוקטיילים בסגנונות שונים, מים תיכוני-מקומי קליל כגון ערק אפרסקים ונענע או סמאש אבטיח מאבטיחים מרוסקים, וודקה לימונית ושקדים לבנים, ועד בלאדי מרי קלאסי.
עוד משהו: במסגרת השיפוצים הוכנס בר שצופה על עמדת ההכנות. אמנם יש רבים כאלה בעיר אבל עדיין המקום הנכון לשבת בו אם אתם חובבי אוכל.
מתי: א'-שבת מ-19:00 עד לקוח אחרון
קפה אירופה, רוטשילד 9, תל אביב, 057-9443986

קפה אירופה. צילום: יח  

הפסאז'
כל מי שביקר אי פעם במועדון או הלך לראות הופעה יודע שבמקומות כאלה אוכל הוא עניין שולי. הפסאז', מתחם לילה עם שיק וינטג'י שנפתח בשיתוף פעולה בין בעלי הרדיו EPGB ובר הניילון, מארח אמנים מהשורה השנייה של המוזיקה הישראלית (לא שלמה ארצי ושלום חנוך אבל בהחלט רוקפור, רם אוריון, רותי נבון ועוד) ודי ג'ייז והרכבים מחו"ל. במקביל פועל במקום מטבח לא פראייר בכלל, שמגיש מנות קטנות – אבל לא קטנות מדי – ומדויקות ב-24 ₪ בלבד, למשל סלט עדשים שחורות עם עגבניות שרי, ביצה מדיום-רייר וטחינה או בורקס במילוי גאודה, גבינת עזים ותרד. מי שחתום על התפריט הוא דן ארווץ, שף שגדל אצל אייל שני וניהל את המטבח בצפון אברקסס, כך שעכשיו הכל ברור.
אלכוהול: כל מה שצריך כדי לסגור את פינת האלכוהול לפני ובמהלך הופעה, כולל בירות, יין לבן ואדום וקוקטיילים עממיים.
עוד משהו: כשמזמינים מקום חשוב להזמין ליד בר האלכוהול או לפחות בסביבה. ישיבה באזור המטבח/עמדת ההגשה עלולה להוביל לכך שתסיימו את הערב עם בגדים בריח טיגונים. 
מתי: א'-שבת לפי לוח ההופעות
הפסאז', אלנבי 94, תל אביב, 057-9380842

הפסאז'. צילום: יח

לה גאטרי
הסוד של חיות לילה תל אביביות, במיוחד כאלו שמכורות לפחמימות. בשני הסניפים של לה גאטרי ("הפינוק" בצרפתית) מביאים את הקרואסון – שגם ככה הוא מהטובים מסוגו – לשיאים חדשים. המאפה הפריך מיוצר לפי מתכון שהאחים עדי ורועי פישמן הביאו מצרפת ואליו אפשר לחבר גבינות ונקניקים מתוצרת חוץ מסוגים שונים שמוצגים בוויטרינה. מנת הדגל היא קרואסון דושף במילוי נקניק וגבינה לפי העדפה אישית + ביצה עלומה. לא הכי בריא ובטח לא כשר, אבל למי שמוכן לוותר על עקרונות גוף ונפש בשעות הלילה המאוחרות צפוי תענוג אמיתי. אופציה קצת יותר קונבנציונלית – קרואסון שוקולד, שגם יספק את התאווה למתוק.  
עוד משהו: את כל המרכיבים, כולל קרואסונים, אפשר לקנות ולהכין לבד בבית.
מתי: א'-ה' 07:00-04:00, שישי 17:00-16:00, שבת 10:00-04:00
לה גאטרי, בן יהודה 184, קינג ג'ורג' 97, תל אביב

לה גאטרי. צילום: שרון בן דוד






>> מסעדות פתוחות 24 שעות בתל אביב

אודות המחברת:
שרון בן דוד


תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: מטבח לילה. צילום: בועז לביא


 

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של שרון בן דוד

5 מסעדות בשר אחרות
מתחם שרונה
6 מסעדות חדשות בירושלים
הפתיחות - מסעדות חדשות בתל אביב
חמש מסעדות חדשות בתל אביב - יוני 2014
 4 ביולי 2014 - לא על ההמבורגר לבדו
חדשות מרץ מהצלחת-תל אביב
פסח טבעוני
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?