נגישות
נגישות

5 בראנצ'ים שווים בתל אביב

זה התחיל מארוחות בוקר, קפץ לשעות המאוחרות יותר של היום וקיבל את השם בראנץ', אך אחד השדרוגים החשובים שעברה הארוחה הזו במסעדות רבות הוא תוספת של מנה עיקרית. בדקנו חמישה בראנצ'ים מעולים בתל אביב שנותנים תמורה טובה למחיר

מסעדות בתל אביב חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 23/07/2015, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

אם תשאלו אנשים, חלק גדול מהם יאמרו לכם שהמילה בראנץ' מתקשרת אצלם אוטומטית למילה חופש. בראנץ' בא טוב כשאתם לא ממהרים. הוא מתאים ליום חופש או לשישי-שבת, הוא מפרגן לכם לקום מאוחר ולא נוזף בכם שאתם אוכלים יותר מדי. וכך עם הזמן תפס הבראנץ' תאוצה והוא משתדרג לרמות שלא היו מביישות ארוחות בוקר או ערב, אך שומר על הקסם של השעות המוקדמות יותר של היום, ומציע מנות קלילות ומפנקות ומנה עיקרית, שכבר הופכת את הבראנץ' להפקה שלמה.

הפעם הלכנו על אזור תל אביב והתמקדנו בחמישה בראנצ'ים שהושקעו בהם מחשבה, חומרי גלם טובים, מגוון גדול ועלות משתלמת לתמורה.

בלו סקיי
בקומה ה-15 של מלון קרלטון עם נוף מרהיב לים, מגיש מאיר אדוני במסעדה החלבית והכשרה שלו – בלו סקיי – את אחד הבראנצ'ים המעניינים והיצירתיים היום בתל אביב. תמורת 120 ₪ יפרשו על שולחנכם יותר מ-10 טאפאסים, סלטים, מטבלים ומאפים במילוי חוזר, מנה עיקרית לבחירה ושתייה קלה וחמה.

בין הטאפאסים שכבשו אותנו: כרוב מעושן בגריל פחמים במילוי אורז, לאבנה כבשים עגבניות וסומק, מסבחה חמה מטחינת הר ברכה, גרגרי חומוס, צ'ילי וסומק. מוס חצילים, גבינת עזים, שום, ויניגרט אגוזים וטרגון.

לעיקרית: אם בבדיקות הדם האחרונות שעשיתם רמת השומנים נמצאה תקינה, אל תוותרו על הפריקסה של אמא סימה (בתוספת 10 ₪) – קרואסון חמאה, טונה צרובה בגריל, אריסה, ביצה כבושה, תפוח אדמה ראטה, לימון כבוש, איולי ליים, שמן פפריקה וכמון.
Blue Sky, אליעזר פרי 10, תל אביב. 053-7104483
בראנץ' בבלו סקיי. צילום: שרית גופן
מלגו ומלבר
השפים מוטי טיטמון ואור מיכאלי לא מפחדים לתת את כל הנשמה לבראנצ'ים של שישי-שבת. ניכר שהושקעה כאן מחשבה מאחורי כל מנה, ובשילוב כל המנות לכדי ארוחה. קודם כל הלחם והחלות נאפים במקום, ואת לחם הבריוש שעושים כאן סביר להניח שתגיעו לקנות לכל שבת, גם בלי קשר לארוחה.

אז מה כולל הבראנץ'? מגש של מנות ראשונות וצבעוניות להפליא שכוללות מנות כמו סלט תמנונים, על קרם עגבניות שרי פיקנטי, סלט עשבים וגבינת שמנת – סלט מעולה, ומרקם התמנונים היה נעים ולא צמיגי. גם סלט הסלמון בכבישת סלק עם שמנת חמוצה – תרד וסלט מלפפונים-שמיר היה תענוג, וחוץ ממנו יש גם קרם שעועית בובס, שעועית בובס, שום, שמן זית וצ'ילי חריף; ראגו בשר טחון, עם ירקות שורש, עגבניות ופרחי כרובית; סלקים מזוגגים בחומץ פטל, סלק מנדולינה, שמן עירית, אגוזים קלויים וגרידת לימון וסלטים נוספים.

לעיקרית: הלכנו על מנת פירות הים (מולים, קלמארי, ראשים, שרימפס, כרישה, תפודים, מיסו וכוסברה) וכבד ברווז עם בצלים חרוכים ותערובת ירוקים על פירה. שתי מנות מומלצות, ואם אתם בעניין של דגים לכו על דג שלם בתנור או על הפילה מוסר על קרם כרובית.

מחיר למגש סלטים וראשונות: 69 ₪ לסועד; מחיר בראנץ' מלא כולל עיקרית - 109 ₪. מוגש בשישי ושבת.
מלגו ומלבר, שדרות רוטשילד 142, תל אביב. 053-7104602
סלט תמנונים במלגו ומלבר. צילום: אפיק גבאי 
האחים
שמם של האחים, יותם ואסף דוקטור, יצא למרחוק, ולא עבר זמן רב עד שהמקום הפך גדוש מפה לפה. הבראנץ' המפורסם של האחים מתבסס על בופה ללא הגבלה. על השולחן המרכזי: סלטים כמו אנטיפסטי, קרפצ'יו חציל עם פסטוקים, פטה המאירי, גרידת לימון וזעתר; פריקה עם נקטרינות מיובשות ותפוחים; עדשים עם סלרי; הרינג עם שמנת; גרבדלקס על קרם פרש ולימון כבוש; חלות של מאפיית ויזניץ' – שזה תענוג בפני עצמו; חביתת ירק עשירה; מאפה בצק עלים עם עגבניות; מילקי תוצרת בית, קוקטיילים שמחיריהם מתחילים ב-12 ₪ ומנות מתחלפות, כדי שיהיה לכם קצת ריגוש כשתחזרו לבראנץ' נוסף.

מוגש בכל שישי בין השעות 9:00-12:45. 75 ₪ לסועד, וזה כולל קפה ושתייה קלה או תה קר עם נענע (במילוי חוזר).
האחים, אבן גבירול 12, תל אביב. 053-9372497
בראנץ' האחים. צילום: סיון ברוך
פאפאס
פאפאס היא מסעדה איטלקית מתוקה ומיוחדת, ולפני כמה חודשים השיקו תפריט בראנץ' שמוגש בשישי ושבת. האווירה איטלקית וגם במנות יש טאץ' מארץ המגף. הארוחה בעצם מורכבת מתפריט קונטיננטלי של לחם ומאפים עם מטבלים וממרחים, סלט, גבינת פטה וזיתים ושתייה קרה וחמה (39 ₪), ואפשר להוסיף לו מנות כמו: קלצונה פרטיני – ממולא בבייקון, בצל מקורמל זוג חלמונים ומוצרלה (38 ₪), קלצונה טבעוני (36 ₪), שרימפס ואספרגוס - זוג ביצים עלומות עם רוטב חמאה ויין, על תפוחי אדמה (48 ₪), פריטטה זוקיני ונענע (26 ₪), אגס המינגווי - ביצים עלומות על סלמון כבוש במקום, עם רוטב הולנדז, על תפוחי אדמה (42 ₪) ועוד.

הקונטיננטלית בתוספת מנה כזו מספיקה בהחלט לזוג. מי שלא רוצה מנה גדולה יכול לקחת מהתוספות הקטנות (12-22 ₪).
פאפאס, הלל הזקן 12, תל אביב. 03-5107373
פאפא'ס. צילום: יחסי ציבור
טשרניחובסקי 6
הבראנץ' של טשרניחובסקי 6 לא מתיימר להיות ארוחת צהריים, אך הוא משדרג את ארוחת הבוקר עם כל מיני קטנו, ומתאים למי שאוהב את ארוחות הבוקר הקלאסיות, רק בשעה מאוחרת יותר ביום. בארוחה כלולים: סלטים, צלחת גבינות, צלחת נקניקים, מנת ביצים לפי בחירה, סלסלת לחמים, קפה או מיץ.

בין הסלטים המוגשים לשולחן: סלט ירוק קצוץ, סלט תפוחי אדמה ובצל, סלט אבוקדו, סלמון בכבישה עדינה וסלטים משתנים. בין מנות הביצים: ביצי עין בקרם פיקנטי של עגבניות, פלפלים ותרד; אומלט גאודה; שקשוקה ירוקים; בוקר פורטוגלי – 2 ביצים עם נתחי קוד מומלח, תפוח אדמה ובצל; או steak & egg.
85 ₪ לסועד. מוגש בשישי ושבת בין השעות 10:30-14:00.
"טשרניחובסקי 6", רחוב טשרניחובסקי 5, תל אביב. 03-6208729
טשרניחובסקי 6. צילום: דן פרץ

תמונה בראש העמוד ובעמוד הבית: בלו סקיי. צילום: שרית גופן

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
דרבי בר דגים: מסעדת הבית של חובבי הז'אנר
בוצ'רי דה ברילוצ'ה - עיירה ארגנטינאית בלב תל אביב
בית ויס התחדש: ברוכה הבאה פוזיטינו
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?