נגישות
נגישות

פסטיבל פרו באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות

פסח הסתיים, האביב התחיל באופן רשמי, ואפילו שעות האור כבר מספיק ארוכות כדי שנצא לאכול יותר בחוץ. ההתעוררות בהחלט מורגשת במסעדות, והדברים שמחכים לכם... טוב – למה לגלות? תיכנסו לראות

המלצות קולינריות חדשות מהצלחת
שרון שגב
תאריך פרסום: 19/04/2017, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

פרו מגיעה אל מסעדת אוליב ליף 
השף פדרו לואי גימט מגיע למסעדת אוליב ליף שבמלון שרתון תל אביב לפסטיבל קולינריה ותיירות מפו. בין התאריכים 25.4-28.4 יכין גימט מנות פרואניות בארוחות הצהריים והערב שבמסעדת הדגל של המלון – אוליב ליף. המנות יוכנו בשיתוף פעולה עם שף המלון, בועז דרור. התפריטים שיוגשו מבוססים על מוצרים פרואנים טריים ומסורתיים, ומציעים מנות פרואניות אותנטיות כמו:LUCUMA MOUSSE ,CAUSA , LOMO SALTADO, CEVICHE.

כמו כן, במסגרת הפסטיבל תתקיים סדנת בישול במלון ב-26.4 בין השעות 14:00-17:00במחיר של 150 שקלים.  כרטיסים ניתן לרכוש בטלפון: 050-6670725 בין השעות 09:00-21:00 או בדוא"ל Sarah.Tolochinsky@sheraton.com
אוליב ליף, מלון שרתון תל אביב. 053-9439010
השף גימט מפרו  מגיע אל אוליב ליף

ביילסאן – חדשה בעכו
עכו ממשיכה להתפתח קולינרית. הפעם זה קורה ברחובה הראשי של העיר, על חורבותיו של בנק משנות ה-40. בבניין יפהפה שעבר שימור, נפתחה לה מסעדת "ביילסאן", שמציעה טעמי פיוז'ן לצד טעמי שף מהמטבח הערבי, ובעיקר אווירה של אלף לילה ולילה בזכות עיצוב מיוחד שמתכתב עם אופי הבניין.

הבעלים הינו יוסף טנטורי, רק בן 23 בן למשפחת טנטורי הענפה שחיה בעכו כבר 70 שנה, שהלך אחרי אביו, עיסא טנטורי, בעל מסעדת כף החומוס הידועה ובעלת המוניטין של 27 שנים בעיר העתיקה. התפריט בהחלט מגוון ואפשר למצוא בו ארוחות בוקר, סלטים קרים וחמים, מנות ביניים מיוחדות, פסטות בעבודת יד, ומנות עיקריות של בשרים, דגים ופירות ים.
ביילסאן, רח' בן עמי 19, עכו. 053-9367048

לילות ערב בשלו ביער
השף עומר עילוואן, הכוכב העולה של המטבח הערבי, מגיע לבשל ארוחה חד פעמית ביחד עם רוני גליקו, במסעדת שלו ביער.

הארוחה תכלול מנת פתיחה, שלוש מנות ראשונות, מנת ביניים, שתי מנות עיקריות לבחירה ושני קינוחים לבחירה. 
יום חמישי, 27.4.17, 20:00. ההרשמה כבר נפתחה, עלות ארוחה זוגית במכירה מוקדמת: 420 שקלים
שלו ביער, שיכון אלה 2, קריית טבעון. 053-9444052

טוקופיה חוגגת 18 שנה
טוקופיה, מסעדת השף הכשרה בנס ציונה, שמובילה את מצעד הטופ10 בתחומה, חוגגת 18 שנים של אוכל משובח. בשנת 1999 פתחו קובי דלל ואביו אדוארד (ז״ל) את המסעדה כמסעדת בשרים אותנטית בניהולה של אירית, אשתו של קובי. המסעדה עוצבה בסגנון כפרי, והתפריט קרץ לדרום אמריקה.

בשנת 2006, כשלקובי ולאירית כבר היו 2 ילדים, החליטו מטעמי משפחתיות שהם הופכים את המסעדה לכשרה ויצאו בקמפיין ״כשר - כי גם השף רוצה לנוח״ , שהצליח מעל ומעבר, והביא קהל סועדים נאמן, לצד קהל חדש שמגיע כל הזמן. 
את מקומה של השמנת לצד נתחי הבשר המשובחים תפסו תחליפים ראויים ואיכותיים. קובי עבד במרץ על מתכונים כשרים שיהוו תחליף ראוי לקינוחים החלביים, והצליח להגיע לתוצאה מצויינות במגבלות הכשרות. 

המנות בטוקופיה משתנות ומעוצבות בהתאם לטרנדים. בשנת 2011 המסעדה שופצה מחדש ועוצבה בסגנון יוקרתי וסולידי. המסעדה כשרה בהשגחת הרבנות נס ציונה. טוקופיה (על שם כפר בצ׳ילה) ממוקמת באזור תעשייה בנס ציונה וזוקפת לזכותה יתרון ענק - למסעדה יש חנייה בשפע. כמו כן, ישנו חדר פרטי צמוד שמשמש לאירועים ולכנסים עד 40 סועדים. בטוקופיה ניתן לערוך אירועים עד 120 סועדים וליהנות מתפריטי אירועים מגוונים.

עסקית צהריים ב-98 שקלים מוגשת עד  השעה 17:00, בימים א׳-ו׳, ויש גם עסקיות ערב החל מהשעה 17:00 ועד אחרון הלקוחות בימים א-ה ובמוצ״ש. 
טוקופיה, המזמרה 11, נס ציונה. 053-9442872
 טוקופיה. צילום: אתר המסעדה

גלילות חצל ממולאות בביילסאן. צילום: יפית בשבקין

איטליה הקטנה בעיר התחתית בחיפה
מסעדת טרטוריה ונציאנה החדשה שנפתחה בימים אלו בעיר התחתית חיפה, מביאה טעמים איטלקיים כפריים אותנטיים ומזמינה את הסועד לחוויה גסטרונומית איטלקית, מבלי להחתים דרכון. התפריט ממוקד ומתבסס על מנות מאזורים שונים באיטליה. רוב חומרי הגלם, לרבות הגבינות, הנקניקים, והפסטות, מגיעים מאיטליה. הלחמים, הרטבים, הממרחים, והקינוחים מתוצרתו של השף נעאמנה.

התפריט מתחלק לשניים: תפריט בוקר/צהריים הכולל: ארוחות בוקר איטלקיות, פסטות טריות (עם המלצת השף נעאמנה שהוא גם סומלייה ובוגר לימודי יין באיטליה, ליין איטלקי שהתאים במיוחד לכול מנת פסטה), מנות ספיישל מתחלפות לצהריים, וכן תפריט מיוחד לשעות הערב. בארוחת הבוקר יוגשו שני סוגי ארוחת בוקר - חלבית ובשרית.
טרטוריה ונציאנה. שער פלמר 2, חיפה. 053-7101801
טרטוריה ונציאנה. צילום: אפיק גבאי

אומה סושי בר בזיכרון יעקב
אומה סושי בר, בר מסעדה שכונתי טרנדי ומעוצב, שנפתח במושבה זיכרון יעקב, מגיש סושי מצוין המבוסס על רכיבים טריים, אותו מכינים לעיני הסועדים. תפריטי האלכוהול והקוקטיילים מושקעים וייחודיים, על הבר או במרפסת.

אומה נמצאת בתוך מבנה לשימור, במרחק פסיעה מהמדרחוב הראשי. מלבד סושי, מציעה המסעדה תפריט חלבי גדול עם מנות צמחוניות וטבעוניות, מנות בר לנשנוש, קינוחים מושקעים ועוד. יש גם עסקית צהריים במחיר המנה העיקרית – ראשונה, עיקרית ושתייה קלה. בימים א'-ה', בין השעות 17:00-19:00 hour happy - רול סושי שני בחצי מחיר. 
אומה סושי בר, הנדיב 2, זיכרון יעקב. 04-6292969
אומה סושי בר. צילום: אלונה להב

הבר הסודי של תל אביב
בימים אלו מצטרף לסצנת האירוח של תל אביב קוקטייל בר אינטימי וסודי בשם Butler (משרת אישי). הבר, מיזם חדש של קבוצת 'מאנקי ביזנס', שאחראית גם לברי הקוקטיילים 223 ו-BELLBOY, מציע חוויה עדכנית, שגם מושפעת מתרבות הבילוי והשתייה שאפיינה את אנגליה של סוף המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20. בבאטלר יש רק 12 מקומות ישיבה, כמו במוסדות שתיה אירופאים ותיקים.

Butler נחשף דרך דלת סתרים, שממוקמת בירכתי הבר BELLBOY שבמלון ברדיצ'בסקי בתל אביב. ארון קיר ובו מדפים רבים מכסה את כל אורכו של הבר ומכיל מגוון בקבוקי אלכוהול, ספרי קוקטיילים מתחילת המאה ה-20, חפצי חן וכלי הגשה שנרכשו מכל העולם.

תפריט המשקאות והקוקטיילים הוא תולדה של מחקר מעמיק ומקיף בכל תקופת הקוקטיילים הקלאסיים, החל מהמאה ה-19 וכלה בתחילתה של המאה ה20, שערך הבעלים אריאל לייזגולד. לייזגולד התחקה וחקר ספרים וטקסטים נוספים. בהשראת המקורות, יצר לייזגולד תפריט קוקטיילים ייחודי ויוצא דופן המציע עשרים ושלושה קוקטיילים. את הקוקטיילים מלווה תפריט מצומצם ברוח ה- Afternoon tea האנגלי. 

שעות פתיחה: ראשון- שבת החל משעה  20:00 ועד אחרון האורחים. 
Butler, ברדיצ'בסקי 14 תל אביב.

BUTLER. צילום: אנטולי מיכאלו

יקב רקנאטי ומאנטה ריי בהשקה אביבית
מסעדת מאנטה ריי חברה ליקב רקנאטי להפקתו של יין לבן מבלנד חד פעמי שנוצר במיוחד עבורה ע"י הייננים גיל שצברג וקובי ארביב. שם היין: "חוש ביופי", יין רענן ופריך, בעל עושר טעמים וחמיצות מאוזנת, שמותיר אחריו עננה של בושם פרחים לבנים עם שחר, ניחוח אפרסקים ושזיפים לבנים מהמטע.

לרגל ההשקה רקח השף רונן סקינזיס מנות מיוחדות כמו סביצ'ה של לוקוס במלח ולימון; סשימי טונה על תמרהינדי עם פרחי אמנון ותמר; נתחים של לוקוס מפולט, קרם בטטה סגולה, שבבי שאלוט, לימון כבוש ובזיליקום ועוד.
מאנטה ריי, יחזקאל קויפמן 7, סמוך לדולפינריום, תל אביב. 053-4247717
פילה פרידה ויין רקנאטי במאנטה ריי

סמואל הבלקנית מצטרפת אל דרום תל אביב
בפינה הציורית של רחוב פרנקל עם רחוב העלייה נמצא מוסד שטייטל שפעל שם במשך שנים רבות והפך לחלק מההיסטוריה של דרום תל אביב, אבל הקירות, הרצפה, התקרה ובעיקר האוכל, האלכוהול והאווירה התחדשו במסעדה חדשה של השף שמואל בן בסט – מסעדת סמואל.

מסעדת סמואל החדשה מגישה תפריט שכולו ממטבחי הבלקן. החל ממנות מאזה קטנות כמו קיופולו - סלט פלפלים וחצילים שרופים (24 שקלים), צזיקי (26 שקלים) וסוג'וק – נקניק טוקי (28 שקלים), דרך מנות בינוניות כמו פפריצס קון קזו (28 שקלים) - מנה מהמטבח הספרדי יהודי של פלפל קלוי ממולא בגבינת פטה, מצופה בציפוי פריך על רוטב עגבניות פיקנטי, מוסקה חצילים ובשר(48 שקלים) ועוד. בעיקריות: סופלקי פרגיות (48/58 שקלים) או סופלקי כבש (66/79 שקלים) מוגש על פיתה עם ירקות על הגריל וצזיקי ,אסאדו על גבץ' בולגרי (74 שקלים) ועוד. 

תפריט האלכוהול של סמואל גדול ומענין, המקום  מעוצב ומובטחת אווירה שמחה כמו בבלקן.
סמואל, ידידיה פרנקל 64, תל אביב.

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
עכשיו אילת. איפה הארוחות הכי משתלמות?
שיראטויה: יפנית אמיתית בתל אביב
מסעדות חדשות בתל אביב
פסטיבל סרי לנקה באוליב ליף ועוד חדשות קולינריות
ארבעה בראנצ'ים שווים באזור המרכז
לא חייבים בבית: אוכלים בחוץ בחוה"מ פסח
ארוחת החלומות בסנטה רוזה
אוקינאווה בלבונטין נפתחה ועוד חדשות קולינריות
ביסטרו 56: הנאה מאוכל, נוף קסום ואווירה קסומה
איפה אוכלים בחול המועד פסח 2024? מסעדות כשרות ומומלצות
מסעדת השף M37 - המסעדה שלא תרצו לפספס
פורטו – מטבח ים תיכוני: אווירה נעימה ואוכל משובח