נגישות
נגישות

לחשוב בשניים

בעוד אחרים עסוקים בהערצת עגל הזהב, האלוהים שלך (בן הזוג האחר כמובן) מעריץ את האדמה שעליה את דורכת, כי קודש היא, הוא מקריב לך קורבנות, עורך לכבודך משתה, משקה אותך ביין ומושך את גופך בשמן, ממש כפי שהיו עושים כשבית המקדש היה קיים.

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
בת חן כהן
תאריך פרסום: 09/10/2005, 15:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
ביום רביעי זה חג האהבה היהודי, ט"ו באב, מה עושים? ידיעה זו העירה אותי משנתי וכפתה עלי הרהורים מעמיקים בשאלות של דת ומדינה, יהדות ואהבה (ובחיבור הסמוי שלהן).

האינסטינקט הבסיסי שלי שידר לי גלי איפוק, שלא לומר סירוס קל עד בינוני, ואז כמו ארכימדס באמבטיה, ניוטון והתפוח ומארי-אן טואנט והעוגות (ואני שמעירים אותי משינה) הגיעה לי ההארה: זה בדיוק אותו דבר, דת ואהבה, ובהשלמה להיות יהודי וזה כמו להיות מאוהב. כמו כל דת גם האהבה חוצה גבולות ונכנסת ללבבות, יוצרת קהילה עם ברק משותף בעיניים, הגורמת למאמיניה להשתטות, לשיר שירים באמבטיה ולהתמוגג משבת אחים גם יחד.

להיות יהודי זה קשה, כך גם להיות מאוהב, יש תחושה של נרדפות ע"י אלה שלא, אשר מוריקים מקנאה כי לך יש מנוי זוגי לקאנטרי, ועל זה שיש פריבילגיות בארוחה זוגית, חדר זוגי ומשכנתא. בעוד אחרים עסוקים בהערצת עגל הזהב, האלוהים שלך (בן הזוג האחר כמובן) מעריץ את האדמה שעליה את דורכת, כי קודש היא, הוא מקריב לך קורבנות, עורך לכבודך משתה, משקה אותך ביין ומושך את גופך בשמן, ממש כפי שהיו עושים כשבית המקדש היה קיים.

אז נכון שאפשר להיות אוהבים, נאהבים ומאוהבים ורחוקים מדת ומדינה כמרחק מזרח ומערב, אבל תודו שאלמלא הפרחים ששלחתם או קיבלתם, הארוחה לאור נרות שאליה ייקחו אתכם הערב, והחיבוק שאומר הכל, דווקא עכשיו בקיץ הישראלי היינו כאחד העמים, אבל לנו נפל המזל לחגוג פעמיים, ואם בפעם הבאה מעירים אותי בכזו הצהרה כמו מה עושים, אני מיד עונה, מה זאת אומרת, עושים אהבה.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברזיל בגמר
ברזיל בגמר
אירוע היסטורי
אירוע היסטורי
סמטת מזארין, פינת משכית
לא על הנוף לבדו
עשה עלייה
שתזכה לחיי מדף ארוכים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר