נגישות
נגישות

עסקית בארטישוק

כחלק מהאמנות הישראלית, לא נפקד מקומו של האוכל. מסעדת ארטישוק, בניצוחו של השף רונן דברת בלוך, היא התשובה לכך. בשישי בצהרים, לאחר סיור מאלף במוזיאון, התיישבנו לארוחת צהרים עסקית, קלילה ונעימה.

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
אורן גירון
אורן גירון
תאריך פרסום: 09/10/2005, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
יש בתים בתל אביב, שיופיים נסתר. יש בהם בנייה מדויקת, מושקעת ובעלת נוכחות. במיוחד באזור דרום-מרכז העיר, כמעט כל בניין שני הוא כזה. לצערי לא כולם משופצים ויופיים כבוי, אך אלו שעברו טיפול יסודי, בולטים היטב בשטח.

כזהו הבניין הנמצא ברחוב מונטיפיורי 36 בתל אביב, הנקרא "זמן לאמנות"- מרכז לאמנות ישראלית.המרכז מאחסן בתוכו מסעדה, שנרחיב עליה מאוחר יותר ומוזיאון עכשווי לאומנות ישראלית, בה תומך המוסד.במוזיאון מוצגות תערוכות (הנוכחית "מחורבותייך אביך" המתארת את החורבן בתרבות הישראלית במאתיים השנים האחרונות) של אומנויות ישראליות מתחומים שונים ושל אומנים שונים. אילנה ויורם וקשלק, המייסדים והבעלים, לקחו על עצמם פרוייקט רחב ממדים בהשקעתו ובניהולו וזה נראה נפלא.

כחלק מהאמנות הישראלית, לא נפקד מקומו של האוכל. מסעדת ארטישוק, בניצוחו של השף רונן דברת בלוך, היא התשובה לכך.בשישי בצהרים, לאחר סיור מאלף במוזיאון, התיישבנו לארוחת צהרים עסקית, קלילה ונעימה.

בתפריט מופיעות מבחר של מנות ראשונות, שנראות מגרות ושמחנו לראות שכולן מוגשות לשולחן בפנכות קטנות ומשובחות: סלט חצילי בלאדי ביוגורט כבשים התגלה כרענן וטוב, פוקצ'ה ריחנית עם פטריות, רוזמרין ושמן זית, סלט נהדר של שורשים בויניגרט למון גראס, סביצ'ה דניס טרי עם טאץ' נפלא, רוסטביף אנטריקוט מדמם וטוב, סלט ירוקים עם גורגונזולה ריחנית וקלמארי בירקות גינה פריכים. הכל היה באמת טעים ומוקפד. שתי כוסות אפריטיף שהוגשו לפני האוכל, ליוו את המנות באופן מושלם: מוחיטו (להיט הברים התל אביבי העכשווי) וקוסמופוליטן (שעדנתו חזרה מאז סדרת "סקס והעיר").

לעיקריות שמענו בעצת המלצרית והזמנו את מנת הדגל של המקום: קונפי שוק אווז במרמלדת בצל, שזה המקום לומר שקונפי טוב דורש המון הכנות מקדימות ומשך בישול ארוך שבעתיים בכדי להגיע לכלל שלמות: וכאן הוא היה כזה. רך, נימוח ומלא טעמים. לצדו הונחה תלולית של ריבת בצל דשנה ופרוסות תפ"א אפויות. ריזוטו קלמארי בקרם שום היה כהלכה גם הוא. האורז בושל לדרגה הנכונה (ממש כמו בפסטה "אל דנטה") וניחוחות השום המתקתקים שליוו את כל העסק היו מושלמים.

קינוח אחד של פרפה תפוז וטראפלס שוקולד מרוכז ושני אספרסו ראויים, היוו סיום נהדר לארוחה עסקית מושקעת וארוכה.

הארוחות העסקיות ב"ארטישוק" מוגשות לאורך כל השבוע בין השעות 12:00-16:00.
בימים א'-ה' מחירן 70 ש"ח ובסופי שבוע 90 ש"ח.

לאחרונה פצחו אנשי המקום במיזם ימי ראשון חדשני שנקרא "הסולן האמן והשף" שמשלב קונצרט קליל של ערב, סיור בתערוכה וארוחת ערב עסקית ושווה במחיר של 160 ש"ח לסועד.

בית הקפה הנמצא בפאתי הבניין, פועל בשעות 7:30-20:00 ומגיש כריכים, עוגות ומשקאות.

כן ירבו מקומות שופעי תרבות, מוצגת ונאכלת, כמו "זמן לאמנות".

"ארטישוק"
רח' מונטיפיורי 36
תל אביב
03-5667770
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER

כתבות נוספות של אורן גירון

פורס הטורטים
פאגו פאגו באילת
צמחי תבלין
לה סנטרל ברוטשילד
אמנות הבישול עם ג'ולייה צ'יילד
עסקית ב-KIZO
אוכל בתערוכה
חותכן ג'וליאן <BR>
  (Julienne Cutter)
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר