נגישות
נגישות

הקיץ הוא פירות

אז למה אתם מחכים, קדימה לכו לשוק העמיסו מכל טוב, צננו ואכלו חלק, שמרו חלק אחר, ואם הפירות שבמקרר שלכם עושים פרצוף תשוש.. הכניסו לסיר עם לימון וסוכר, עשו מהם קומפוט שמרו במקרר והנה עוד דרך לצנן את הקיץ.

מסעדה ביום חדשות מהצלחת
בת חן כהן
תאריך פרסום: 09/10/2005, 16:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
כשחושבים על פירות הקיץ, קופצים לראש באופן אסוציאטיבי וכמעט אוטומטי ענבים, אבטיח, משמשים, שזיפים ואפרסקים. הם קרים, רק יצאו מהמקרר וכבר מתגבשים עליהם אגלי מים ולמרות שאת חלקם אפשר למצוא בימינו בשווקים במשך כל ימי השנה, בקיץ הם זמינים יותר, זולים (לא מספיק), מתוקים ומאוד מרווים.

מדהים איך מטמפרטורות כל כך גבוהות יכול לצאת משהו טוב. השאלה מה יקרה בספטמבר, שהעלים ינשרו לאיטם מהעצים, הטמפרטורות תרדנה וניכנס כולנו למגננה מפני הקור. זה הזמן לקחת קצת מכל השפע הקיצי הזה ולעשות את הבלתי הגיוני, להכין ריבה. נשמע בנאלי, קצת סבתאי ועושה מאוד חם במטבח, אבל כשתגיע (במהרה בימינו אמן) השבת החורפית הראשונה תקומו עפופי שינה כשבן/בת זוגכם הכין עבורכם ארוחת בוקר מפנקת ליד הקפה המהביל והטוסטים הפריכים, מיץ התפוזים הטרי (סחוט לא פריגת) תמצאו מזכרת מהקיץ ההוא שהלך לו כבר.

ריבות נשמרות מצוין אפילו ללא קירור, וזאת בתנאי שמפסטרים את הצנצנות וממלאים את הריבה עד למעלה. לאחר הפתיחה יש לשמור בקירור כמובן. ריבות זו מתנה נפלאה למי שבאמת אוהבים ויודע להעריך את השעות של הבחישה מעל סירים מהבילים. המבחר מדהים, ריבת משמש היא בעיני חלום, שזיפים מזכירים לי את הפובידל של סבתא, חשבתם על השילוב של אפרסקים לבנים עם טיפת ברנדי ובניחוח וניל? ואל תשכחו את כל "הברים" (עם סגול ודגש ב-ב) למיניהם, למרות שמרוב שהם עושים נעים בבטן, הם נאכלים כבר בדרך הביתה.

ולמי שלא בעניין ריבות, אפשר להקים מפעל זעיר לליקרים. אבא שלי היה מכין פעם בכמה שנים בבקבוק זכוכית גדול מימדים ליקר שסק, המעט המעט שעוד נותר נמזג בחרדת קודש ונלגם רק באירועים מיוחדים. הדובדבנים של רמת הגולן יהפכו במעט השקעה לוישניאק ראוי. ולמי שממש רוצה להשקיע, שיישמר תאנים...ממש ללקק את האצבעות.

אגב את האבטיח אכלו כמות שהוא עם בולגרית על הסכין, או עם מרטיני וודקה (כמויות ואיך עושים בקשו מהברמן השכונתי שלכם או מזה של הברסרי באבן גבירול).

אז למה אתם מחכים, קדימה לכו לשוק העמיסו מכל טוב, צננו ואכלו חלק, שמרו חלק אחר, ואם הפירות שבמקרר שלכם עושים פרצוף תשוש.. הכניסו לסיר עם לימון וסוכר, עשו מהם קומפוט שמרו במקרר והנה עוד דרך לצנן את הקיץ. אני הולכת לבצור ענבים כי הסככה שלי קורסת מכובד הפרי. שיהיה קיץ נפלא, מתוק ועסיסי.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברזיל בגמר
ברזיל בגמר
אירוע היסטורי
אירוע היסטורי
סמטת מזארין, פינת משכית
לא על הנוף לבדו
עשה עלייה
שתזכה לחיי מדף ארוכים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר