נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
נתבקשתי לכתוב משהו ברוח חג האוהבים, כתבה שכולה פרפרים בבטן, עיניים מצועפות, חיוך דבילי ואמונה שהכל באמת טוב. אבל לא הצלחתי. אולי כי נתקלתי ביותר מידי גלמים שלא השילו קליפתם והפכו לבעלי כנף מרהיבים, אולי כי הטישואים הרבים שספגו דמעות מעיניים בוכיות יצרו הררים גבוהים של פסימיות והאמת הכואבת היא שלא הכל ממש טוב. אז החלטתי לכתוב על אוכל, על אנשים שאוהבים לבשל אותו, על כאלה שאוהבים לאכול ועל כל מה שביניהם.

כמעט כל ראיון עם שף כולל את השאלה מתי התחלת לבשל, מי הייתה (תמיד בלשון נקבה) ההשראה שלך. אצל חלקם זו האמא אחרים זו הסבתא, מרביתם החלו במטבח הביתי ובלי יוצא מן הכלל כולם רואים בכך סוג של אומנות. אני מסכימה. אוכל זה עניין של רגש, תחושה, הוא מביע את מה שהמבשל מרגיש באותו רגע, אחרת איך אתם מסבירים את העובדה שקיבלתם את המתכון מהאמא שלכם, עשיתם הכל לפי ההוראות ולשלכם יש טעם אחר?

השפים של היום לקחו את אומנותם צעד אחד קדימה, זה לא הבישול אלא גם קניית חומרי הגלם, התבלינים וסידור המנה על הצלחת. חלקם שוכחים שלבסוף המבחן האמיתי הוא הסועד ולכן יש עוד כאלה שכ"כ מאוהבים בעצמם ובאוכל שהם עושים, כמו לביאה על גוריה הם מגינים עליו בחירוף נפש ומסרבים בכל תוקף לשנות ולו כדי רמת הצלייה, או התוספת הנלווית ליצירה, אצל כאלה אני אוכלת אבל לא חוזרת. מוזר שעל הסועד לא עושים כתבה, סבב טלפוני העלה כמה ממצאים.

כולם אוהבים לאכול בחוץ – וככל שיאכלו ככה האוכל ירגשם פחות. גם הבליינים הגדולים יעדיפו כמעט תמיד אוכל בייתי, לא כזה שמריח מפלצנות עיצובית ואומנות עכשווית אלא קציצות עם פתיתים, שניצל עם פירה, עוף בתנור או כל מה שהוא חלק מהרפרטואר הביתי. המטבח של הבית (ברוח חג המשפחה ומבלי להפלות את האבות הנושאים מלאכה) הוא מקור השראה ומקור ההשוואה של כולנו, בחוץ אנחנו משכללים אותו ומעניקים לו ליטוש סופי. אבל כשאני חוזרת לשורשים, לסלע קיומי, לבסיס כור מחצבתי אני רוצה מרק אפונה סמיך מלא אהבה, תמימות שעושה לי טוב בבטן (גם בלי פרפרים) כזה כמו של אמא שלי.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברזיל בגמר
ברזיל בגמר
אירוע היסטורי
אירוע היסטורי
סמטת מזארין, פינת משכית
לא על הנוף לבדו
עשה עלייה
שתזכה לחיי מדף ארוכים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר