נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אני מודה, זו הפעם הראשונה שלי, ברמת הגולן פעם, ואפילו התארחתי ביקב בעבר, אלא זה הגולן וינטאג' הראשון שלי. לאחרים זה הרביעי במספר ואחרי החוויה שעברתי עלי רק להצטער שבשנים קודמות או שלא הייתי בסביבה או שלא הייתי מודעת. אבל אל דאגה, אחרי שעוברים חוויה קולינארית וייננית שכזו, רוצים לחזור שוב וחותמים קבע, אני כבר נרשמתי לוינטאג' הבא.

גולן וינטאג' המתקיים ביקבי רמת הגולן הינו מותג עילית בתרבות הקולינארית הישראלית הודות לחוויה הייחודית שהוא מציע: פסטיבל המשלב טעימות ובישול עם מיטב היינות של יקבי רמת הגולן תוך התוודעות לטעמים, צבעים וסגנונות בישול וירטואוזים של מיטב השפים מהארץ ומחו"ל. כל מתחם היקב הפך לחלק מההפקה. וההפקה כללה שני חלקים עיקריים, אוכל ויין, ובשפע.

40 שפים הוזמנו להתארח בוינטאג'. הם נטלו חלק בשני אירועים - הדגמות בישול וארוחת הגאלה. הדגמות הבישול נערכו בתוך אוהל גדול שנבנה במיוחד, עם טריבונות שהכילו כ-500 מקומות ישיבה. שני שפים בו זמנית ערכו הדגמה והתחלפו כל חצי שעה, היות וזה לא ממש מומלץ לבעלי קיבה רעבה, אז מתוך התחשבות בציבור הצופים חולקו מידי פעם טעימות מההדגמות לשמחתנו (ותודה לאייל לביא מפסטיס על העוף מדפונה הנפלא). את השפים העוסקים במלאכה ליוו הנסיכה הילה אלפרט והקיסר ירום הודו צחי בוקששתר יחד עם צוות צלמים שתיעדו וצילמו והקרינו על מסכי ענק שלא נחמיץ שום פרט.

במחצית היום הראשון גילינו שעודד קטש יודע לא רק לבשל ניצחונות אלא יודע להכין קוסקוס מ"אפס" וגם לעמוד ולנצח במשימה של בישול בהפתעה מול שלום בלייר מנהל היקב – הראשון הכין חזה עוף מצופה בפיצוחים (בהנחייתו בלבד – רק מילים בלי ידיים - של השף קולין גילון) והשני הטביל את העוף ביין כיאה לבעל יקב בסיועו הפדגוגי של בוקששתר. מגבלת הכשרות היתה לרועץ, כך שאגאתה פריסלה האיטלקייה המופלאה (ממסעדת אגאתה ורומאו שברומא) למדה עד מהרה להגיד מרגרינה במקום חמאה כשהכינה את אלף השכבות הפריכות שלה. במרתפי היקב נערכו טעימות מודרכות ואנשים מבושמים יצאו בסיום הטעימה או האור מלאי סוד ויין.

שיאו של היום הראשון היתה טעימה מודרכת של שלושה יינות חדשים של היקב בהנחיית היינן הראשי של היקב ויקטור שונפלד, שרדונה אודם 2002, מרלו מכרם אורטל 2001, וקברנה סוביניון מכרם אלרום 2001. היום השני גם הוא היה יום של הדגמות וירטואוזיות של שפים, כשאת שיאו יש לציין לזכותו של המוביל הקולינארי השף שלום קדוש מירושלים, היה על שפים צעירים (קובי בנדלק מ"ברקרולה" כפר סבא עם טריו טלה נפלא, וגיא בן שמחון מ"גוטה" ירושלים בפילה ברבוניה), ובטעימות מודרכות וסיורים קסומים ביקב אבל כולם חיכו לארוחת הגאלה המפוארת.

שלוש מסעדות הוקמו, בכל אחת מהן בישלו שני שפים מקומיים ואחז אורח. עם ישראל אהרוני ורפי כהן (רפאל) בישל השף פיליפ לג'נדר מפריס, חיים כהן וארז קומורובסקי בישלו יחד עם אגאתה ורומאו, ויורם ניצן (מול ים) ועזרא קדם (ארקדיה) בישלו יחד עם רוי ימאגוצ'י מהוואי. את הקינוח הכינו רביבה אפל (רביבה וסיליה) עם השף האורח איב טורייס מצרפת. העיצוב היה גרנדיוזי, האוכל פומפוזי והיין נשפך כמו מים, כשהמים היו כמובן מי עדן מקומיים אלא מה.

החוויה הייתה משכרת תרתי משמע, משהו של פעם בשנתיים כך אומרים, אז תרשמו ביומנים, הוינטאג' הבא באוקטובר, סוף הבציר 2006.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברזיל בגמר
ברזיל בגמר
אירוע היסטורי
אירוע היסטורי
סמטת מזארין, פינת משכית
לא על הנוף לבדו
עשה עלייה
שתזכה לחיי מדף ארוכים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר