נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
קרה ששאלתם את עצמכם מי נהנה יותר ביומולדת, בעל השמחה או החוגגים?
אני שאלתי את עצמי את זה יותר מפעם אחת, לא כחוגגת אלא כאורחת, ולא סתם ככזו,
אלא אורחת במסעדות. להחזיק מעמד בתחום הקולינארי זו לא מטלה פשוטה כלל ועיקר,
המיתון ואחיו הצעיר ביבי מצד אחד, שרון, בניו ועוד כמה אבויים מן הצד השני לא עושים חסד עם היומיום שלנו, כך שלא משנה כמה המסעדנים משתדלים, לפעמים זה לא ממש מצליח להם, וזה לא באשמתם.

אך מהצד השני, יש כאלה שעוברים שנה ועוד שנה, ובחגיגה הזו, הסועד הישראלי (אני ואתם) יוצאים ממש ברווח גדול.

קחו למשל את זוזוברה. שניה אחרי שנפתחה היא הפכה לאבן שואבת לאכלני נודלס כפייתיים. בזכות היצרתיות של אבי קונפורטי, מהירות ההגשה, הקונספט הקיבוצי שמסתבר שלא ממש אבד עליו הקלח העובדה שלא מעשנים במקום והתחושה שקיבלתם את התמורה הנאותה והמלאה עבור הכסף שלכם. זה שהשירות מקצועי (והיי טקי), מהיר ואיכותי הם בגדר בונוסים.

לאחר שהעיצוב זכה בפרסים בעולם, הגיע שעת החגיגה. הפלייסמנטים עם הילד המחייך הפכו צבעוניים וחמש מנות מיוחדות הושקו לרגל האירוע-
שתיים ראשונות: סלט בריאות, טופו ועשבי תיבול בויניגרט גרעיני שומשום אסיאתי ובייבי אגרול ויאטנמי עם עשבי תיבול טריים ורוטב ליים קל.
ושלוש עיקריות: צ'יקן רוק נתחי פרגית,שום, קשיו וכוסברה בגלייז קנה סוכר וצ'ילי, קובה סובה עם בקר וחמש סוגי בצלים בחומץ צ'ילי שחור וברווז מעולה בתבלינים אינדונזיים, בייבי בוק צ'ואי ואורז בצלים.

את הטעמים בתפריט חמשת השנים, מומלץ ללוות בבומביי שושו, קוקטייל יום ההולדת הנפלא המורכב ממיקס סוצ'ו ופירות אקזוטיים קפואים. החגיגה תימשך עד ליום שלישי 8.2.2005, אז הקדימו והגיעו. אם זו הפעם הראשונה שלכם, תדאגו שמישהו יזמין את ה"בנקוק היט" - נודלס עם עוף ברוטב צי'לי פיקנטי המוגש עם סלט מלפפונים רענן מלמעלה, שעבורי זו המנה שבשבילה שווה לחזור.

צעירה יותר, תוססת וחוגגת שנה היא הרסטו-בר סבסטיאן, אחיו ההרצלייני של קפה נואר, המשיקה תפריט מיוחד המציג את הטעמים שעשו את השנה.

המקום מעוצב בסגנון ביסטרו ובראסרי צרפתי, בחלל ממוקם בר מרווח המציע מגוון סוגי משקאות וקוקטיילים ייחודיים למקום, והישיבה מזכירה דיינרים שווים בארה"ב. התפריט החגיגי מורכב ממנות הדגל של סבסטיאן לצד מנות חדשות, והוא יוצע החל מה- 20 בינואר למשך חודש ימים, במקביל לתפריט הרגיל והמגוון של המסעדה.

בראשונות: קלמארי ממולא פירות ים וקרוטוני שום ברוטב חמאה ולימון, אבוקדו ממולא סביצ'ה שרימפס ברוטב יוגורט, ברזאולה - נתחי סינטה כבושה עם שמן זית ופרמזן ועוד.
בעקריות: קוסקוס ייחודי של פירות ים ברוטב חמאה שום ויין, סטייק אנטרקוט בציר בקר, יין שיאון אדום ופלפל מדגסקר וזו רק דוגמא שמדיעה על ההבטחה. ואם יומולדת אז תשאירו מקום לקינוח כי אין חגיגה בלי עוגה, ואם כבר אז למה לא איזה מרנג שוקולד לבן ברוטב פירות יער, חביב, או פאי בננות חם ברוטב קרמל וניל.

בנוסף, כל אורח של המסעדה, שנולד בחודש פברואר מוזמן לחגוג יומולדת עם "סבסטיאן" ולקבל במתנה חצי בקבוק יין ישראלי משובח (כדי להרים לחיים....) על כל ארוחה זוגית מלאה.

וכמו גילה של אישה, ככל שנוקפות השנים ישנה נטייה להצניע את סך השנים ולהתמקד בעיקר, אז חגיגות שמחות, וכמו שאמרתי, מי בשאמת מרוויח מיומולדת של מסעדות זה אנחנו.
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברזיל בגמר
ברזיל בגמר
אירוע היסטורי
אירוע היסטורי
סמטת מזארין, פינת משכית
לא על הנוף לבדו
עשה עלייה
שתזכה לחיי מדף ארוכים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר