נגישות
נגישות
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
אני זוכרת את היום בו מדף ספרי הבישול שלי התחדש בספר של פיליס גלזר "חגיגה צמחונית". הייתי סטודנטית שנה ראשונה, חזרתי גאה משבוע הספר בגן הפעמון וידעתי שאחרי ארוחות שניצל בקפיטריה של חינוך בהר הצופים הגיע הזמן לבישול בריא. פיליס גלזר הביאה למטבח הישראלי את הקטניות, הירקות והגרנולה, והיא הראשונה שהעיזה להגיד כי טופו זה לא רק בריא אלא יכול להיות גם טעים.

היום חוגג הספר חצי יובל ומבחינתי זו סיבה למסיבה. ב-SPICES" כלים וטעמים" גם חשבו שאירוע כזה ראוי לציון ולפיכך נבחרה האכסניה החדשה לבשלן החובב והמקצועי, בשיכון דן להשקת המהדורה החגיגית של הספר.

בישול צמחוני אינו מיועד רק לאלו שאינם אוכלים בשר. הבישול הצמחוני הוא בעצם אוסף של תוספות נפלאות שהולכות לצד כל מנה, מתאימות לכל אירוע (חלבי או בשרי) עם תוספת בעלת ערך תזונתי.
כשיצא הספר לאור, בעריכת רות סירקיס, הוא חולל מהפכה ושינה בין לילה את התדמית של הצמחונות מתזונה של זקנים, חולים ותמהונים לתזונה בריאה ומהנה לכולם. מאז עלה לראשונה על המדף גדלו עליו דורות של בשלנים, והוא כיכב בהתמדה ברשימות רבי המכר. בעקבות "חגיגה צמחונית" הפכה גלזר לכוהנת הגדולה של המזון הבריא בארץ; הגרנולה, עוגת הגזר ועוד שורה ארוכה של מזונות בריאים חבים לה את החדירה לצלחת של הישראלי.

היום אחרי כל כך הרבה שנים יש מתכונים שלא יצאו מהאופנה. גלזר מספרת כי עבודת ההכנה על הספר, היתה השיעור הכי טוב ללמוד על בוריים את כל מונחי הבישול בעברית. מרות סירקיס, הכוהנת הגדולה של ספרי הבישול למדה את אחד הדברים הכי חשובים על מתכונים: צריך לכתוב אותם כך שגם האדם הכי לא מנוסה יוכל להבין אותם.

פיליס גלזר ממשיכה לחדש ולהתעדכן וכיום היא משמשת כמרכזת תחום הבישול הבריא במתחם SPICES" כלים וטעמים" וכן מעבירה במרכז סדנאות בישול שונות, המתבססות על מתכונים בריאותיים שמופיעים ב"חגיגה צמחונית" ובספרה המאוחר יותר, "המטבח של פיליס".

חגיגה צמחונית - המחיר: 43 שקל (35 ₪ בשבוע הספר העברי)

" SPICESכלים וטעמים", קהילת סלוניקי 11 תל-אביב 69513, טל' 6475555-03 פקס 6475577-03
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
ברזיל בגמר
ברזיל בגמר
אירוע היסטורי
אירוע היסטורי
סמטת מזארין, פינת משכית
לא על הנוף לבדו
עשה עלייה
שתזכה לחיי מדף ארוכים
מהמטבח של אביבה אבידן: סירים לצד שירים
מנה של מסעדת ארט סטריט נתניה (צילום: באדיבות המקום)
ארוחה נוסטלגית במסעדת ארסטו
יודעת לפנק: לחם בשר