נגישות
נגישות

אוכלים בטוח: כך מתמודדות המסעדות עם הקורונה

הקורונה מכניסה את כולנו לכוננות וכמובן גם עולם המסעדנות נערך בהתאם. על הירידה בהיקף הישיבה במסעדות והאנשים שמעדיפים ללכת על בטוח ולהזמין משלוח עד הבית. כל הפרטים

חדשות האוכל המסעדות של rest
יוליה פריליק ניב
תאריך פרסום: 10/03/2020, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדה ריקה (צילום: Shutterstock) עמדות לחיטוי ידיים לאורחים. מסעדה ריקה (צילום: Shutterstock)

לא באנו להפחיד, את זה תמצאו בשפע בפלטפורמות אחרות. מצד שני, אנחנו מבינים שענף המסעדנות – כמו יתר הענפים במשק – עובר טלטלה בעקבות וירוס הקורונה. בימים כאלו, כשעשרות אלפי ישראלים נמצאים בבידוד והיתר חוששים להידבק, אין מנוס מירידה כזו או אחרת גם בהיקף הישיבה במסעדות, לצד סועדים אחרים ולצד עובדים.

הפאניקה כבר מורגשת כי מספיק פרסום של לו"ז של חולה או נשא קורונה שישב במסעדה כלשהי (כמו התייר האיטלקי שסעד במסעדת אנימאר למשל או הסועדים במסעדת פיש בראשון לציון וכך הלאה) – והופ, אנשים עלולים לוותר על ישיבה במסעדות. כן, אפילו במה שמכונה הבועה התל אביבית. אך לא הכול שחור כי דווקא למסעדות, לרובן בכל מקרה, יש אפשרות לתגבר את מערך המשלוחים ולהעניק מענה טוב למי שנמצא בבית – מבחירה או מכורח.

אלורה עד הבית: המלצות משלוח שוות
יוקו סושי בר: חגיגת רולים בסלון

הכי חשוב להרגיש בטוח
באתר המשלוחים של - rest www.mishlohim.co.il רואים גידול בהזמנת משלוחים מיום חמישי האחרון, כשהשיא היה בסוף השבוע וככל הנראה ששיא נוסף צפוי בימי חג פורים, כשילדים רבים נשארים בבית. כפי שצפוי, חלק מהמזמינים מציינים שהשליח ישאיר את המשלוח מחוץ לדלת מכיוון שהם שוהים בבידוד.

אין ספק כי מסעדות רבות משדרות שהן נוקטות באמצעים הנחוצים. כך למשל במסעדת קיטון רוצים שהאורחים ומזמיני המשלוחים ירגישו בטוחים - המסעדנית אורנה רסקין הכניסה נוהלי ניקיון מחמירים במסעדה בהם דיספנסרים של אלכוהול 70% שנתלו על הקירות לשימוש העובדים, עמדות לחיטוי ידיים גם לאורחים, ניקוי המשטחים והשולחנות באלכוהול 70% בין סועד לסועד (ולא במטליות רטובות כבעבר). לדבריה, העובדים עוברים מדידות חום בכל תחילת משמרת ונהלי ההיגיינה נשמרים גם בכל הנוגע למשלוחים.

(צילום: Shutterstock) עלייה של כ-20 אחוזים במשלוחים. צילום: Shutterstock

"רמת ההיגיינה גבוהה מטבעה"
תומר מור, מנכ"ל עמותת "מסעדנים חזקים ביחד" המאגדת מאות מסעדות ברחבי הארץ מוסר שכרגע לא ניכרת השפעה גדולה על המסעדות. לפני ההודעה המחייבת בידוד כל מי שחזר לארץ מחו"ל מסר מור כי "אנו מקווים שהמשבר יחלוף במהרה ולא יחלחל גם לתעשיית המסעדנות. מסעדות הן מקום בטוח שכן אין ברובן מגע פיזי צפוף, הכלים שטופים, חומרי הגלם מטופלים ונשטפים לפי הצורך ובכלל רמת ההיגיינה גבוהה מטבעה".

עם זאת, הוא מציין כי "אנו כן ערים לבעיה ועוקבים מקרוב. הקמנו מטה ואנו עוקבים אחרי כל ההתפתחויות ונמצאים בקשר עם אנשי המקצוע ממשרד הבריאות והכלכלה בניסיון לתת מענה לבעיות העתידיות שיכולות להתעורר בעקבות ההידבקויות".

משלוח של נאו סושי בר (צילום: אבי אילון) משלוח של נאו סושי בר (צילום: אבי אילון)

משלוח עד הבית ללא מגע
אבי אילון, ממסעדת נאו סושי, מדווח על עלייה של כ-20 אחוז במשלוחים לעומת הישיבה במסעדה. "יש עלייה בהזמנות של משלוחים הביתה ויש מי שמבקש להשאיר משלוח ליד הדלת כי הוא בבידוד ולא רוצה לבוא במגע עם השליח" הוא אומר.

לדבריו אנשים חוששים לצאת למקומות הומים ולכן נמנעים מבילוי במסעדות. הוא מציין כי כרגע המשלוחים בפריחה ובעלייה אך אין לדעת מה צופן העתיד. "לאורך זמן תהיה פגיעה בענף המסעדות כי במצב של אי ודאות אנשים יעדיפו לחסוך, מסעדות נתפסות כמותרות. נקווה שהמצב ישתנה בקרוב". אומר אילון לסיכום.

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
פיצריות מושחתות ומסעדות המבורגר: מי צריך יותר?
שנת הדרקון: מצעד האסייתיות שעשו לנו את הקורונה
עולים לעיר הבירה: מסעדות מומלצות בירושלים
החומוס של השכונה: חומוס כספי בפתח תקווה
סיור שווקים: טייק אווי בשוק בין הדוכנים
ירוק בחורף: מנות ומתכונים עם אבוקדו
בוקר לאורך כל היום: המלצות טייק אווי
בראנצ'ים בטייק אווי ברחבי הארץ
פורים 2024 – מצעד משלוחי המנות הגדול
מה נשים אוהבות לאכול? המסעדות המושלמות לערב נשים
אייל שני עושה גלידה, מה, לא נטעם?
קינוחי שוקולד מומלצים בעוטף ובצפון