נגישות
נגישות

פיוז'ן זה כאן: כשצ'ילה וטקסס נפגשים

עד שלא תטעמו לא תדעו – מסעדת גרינגוס בזכרון יעקב מערבבת חזק את המטבח הטקסני והדרום אמריקאי ומייצרת ז'אנר קולינרי מעורר, מפתיע ומלא באהבה לאוכל טוב

מסעדות בצפון המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 18/02/2020, 0:00 תאריך עדכון: 18/02/2020, 22:09
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

סטייק במסעדת גרינגוס, זכרון יעקב (צילום: גלעד הר שלג) סטייק במסעדת גרינגוס, זכרון יעקב (צילום: גלעד הר שלג)

דניאל הצ'יליאני ומיטל התימניה הכירו בארץ, התחתנו ונסעו לחיות בדרום אמריקה. לאחר חמש שנים של טיול קולינרי עם הילדים הם החליטו לחזור ארצה ולהקים את גרינגוס - מסעדת פיוז'ן שתייצג את כל מה שלמדו ותציע ז'אנר קולינרי שרוב הישראלים לא מכירים לעומק.

פירוש המילה "גרינגוס" בספרדית היא זר, שונה מהרגיל, חריג בנוף שאינו דובר את השפה, וזה בדיוק הקונספט של המסעדה - יוצאת דופן, ייחודית ולא דורשת שום שפה מיוחדת, מלבד אהבה לאוכל טוב.

מטקסס לרמת הגולן
"החלטנו לשלב בין המטבח הטקסני לדרום אמריקאי" מספר דניאל. "זה אומר נגיעות של ברביקיו, כנפיים וכל מיני אלמנטים מאריזונה למשל, יחד עם מנות מצ'ילה, מקסיקו וקולומביה. לא מדובר כאן על המטבח ארגנטינאי שיותר מוכר כאן בארץ, אנחנו מתמחים בבשרים צ'יליאנים שבישראל פחות מכירים".

כיאה למסעדה שמתהדרת בבשרים שלה, היא מגדלת את הבקר בעצמה ברמת הגולן, והנתחים הם שלה. "אנחנו עושים את היישון בעצמנו, כל הטיפול נעשה אצלנו. אנחנו לא קונים בשר מוכן ואצלנו כל מנה נעשית מאפס, חוץ מהקטשופ הכול נעשה כאן. לחמים, רטבים, בשרים וקינוחים".

תבשיל של גרינגוס, זכרון יעקב (צילום: גלעד הר שלג) תבשיל של גרינגוס, זכרון יעקב (צילום: גלעד הר שלג)

באפלו מקורי וארוחת גריל לטינית
אז איך הפיוז'ן המיוחד הזה בא לידי ביטוי במנות המסעדה? ובכן, בין המנות הראשונות תוכלו למצוא ברוצ'טה TOMATE עם איולי לימון, פיקו דה גיו, פרמז'ן ובלסמי מצומצם (29 שקלים), כנפי עוף בציפוי פריך מוקפצות עם רוטב לבחירה - באפלו מקורי/ברביקיו מעושן/חרדל ודבש ביתי (29 שקלים) וקרפצ'יו סינטה - נתחי בקר פרוס דק-דק מתובל בבלסמי מצומצם ושמן זית מוגש עם פרמזן בצל מקורמל ועלי אורוגולה בליווי טוסטונים (39 שקלים).

כשמגיעים לעיקריות, נפתח עולם חדש לגמרי שמקשה מאוד על הבחירה. מנת הדגל של המסעדה היא האנטרנייה שכוללת נתח קצבים דרום אמריקאי פרוס דק ובעל טעם חזק (109 שקלים). עוד במגוון המובחר תמצאו את ואסיו - נתחי בקר מאזור הבטן בבישול איטי וצריבה על הגריל (109 שקלים), פרגית מקסיקנית - נתחי עוף מאזור הירך במרינדת צ'ימיצ'ורי ביתית (66 שקלים), סלמון על הגריל - נתח סלמון נקי מעצמות צרוב על האש בתיבול ביתי ורוטב לבחירה - ברביקיו מעושן/שמן זית ולימון/חמאת שום (89 שקלים) ולמיטיבי הלכת, פארייה לזוג/שלישייה - ארוחת גריל לטינית לחלוקה המוגשת למרכז השולחן וכוללת סלט ירוק ולחם הבית. מורכבת מנתחי וסיאו, אנטרנייה, צ'וריסוס ופרגיות (כ-450 גרם בשר לסועד) המוגשת בליווי פוטטוס גרינגוס (276-336 שקלים).

הממתקים של גרינגוס
בסקשן "מדרום לגבול" בתפריט, תוכלו למצוא ממתקים נפלאים כמו אמפנדס צ'יליאני – שני כיסוני בצק מטוגנים פריכים במילוי תבשיל בשר (34 שקלים), פחיטה (צמחוני/עוף/בשר) - פלפלים מוקפצים עם בצל לבן ותוספת לבחירה ברוטב ברביקיו מעושן. מנה בהרכבה עצמית המוגשת עם טורטיות ומתבלים (59-69 שקלים) וצ'ילי קון קרנה - תבשיל מבשר בקר ברוטב עגבניות עם שעועית, בצל ופלפלים. מוגש בקדרה על אורז (69 שקלים), ועוד.

ובכל זאת, טקסס ארה''ב, בא לכם המבורגר? ובכן, לא בטוח איך תצליחו לבחור בין גרינגוס - המבורגר במתכון ביתי מנתחי בקר (משקלים לבחירה, 49-89 שקלים), המבורגר עם בשר טלה מובחר ותיבול ביתי (58 שקלים), אל גרינג330) גרם) - המבורגר מבשר בקר במילוי מיקס גבינות ורטבים (69 שקלים) או אל קובנו (280 גרם) - המבורגר מבשר בקר מתובל בנקניק מעושן ומוגש בתוספת גוואקמולה, פרוסות נקניק ובצל מטוגן (68 שקלים). אנחנו סומכים עליכם שתבחרו נכון.

קינוח של גרינגוס, זכרון יעקב (צילום: גלעד הר שלג) קינוח של גרינגוס, זכרון יעקב (צילום: גלעד הר שלג)

סופגנייה לטינית עם טוויסט
ועכשיו החלק שבאמת משאיר חותם לארוחה יוצאת דופן, הלוא הם הקינוחים. מיטל החליטה לשלב קינוחים מוכרים בתפריט יחד עם טוויסט "גרינגוס" שהופך אותם ללא פחות מ- וואו. אז בין הקינוחים המוצעים בתפריט תמצאו את  צ'ורוס - מקלות "סופגנייה לטינית" בציפוי קינמון וסוכר מוגש חם בליווי ריבת חלב, שוקולד וריבת תות (29 שקלים), עוגת שוקולד אלפחורס - עוגת שכבות קרם טופי ושוקולד, מוגשת חמה בליווי גלידה וניל (34 שקלים), וקראמבל תפוחים - בצק פאי במילוי תפוחים מקורמלים וציפוי שברי עוגיות חמאה מוגשת חמה בליווי גלידה וניל (34 שקלים).

"החיבור הזה מאפיין אותנו, את השם ואת הילדים, את כל המסע שעברנו והידע שצברנו" מסביר דניאל. "המנות אצלנו מערבבות אלמנטים מכל קשת התרבויות. האמפנדס למשל, צ'יליאני אבל מטוגן בצורה ארגנטינאית. הפהיטה משלבת בין מקסיקו לדרום אמריקה. אפילו המוזיקה במקום נעה בין קומביה, רגאטון, למרנגה".

אלכוהול בניחוח ברזילאי
"גרינגוס" מציעה גם ארוחות עסקיות לאורך כל ימות השבוע מלבד יום שבת. במסגרת העסקית תוכלו לבחור מנה ראשונה, עיקרית ותוספת ושתייה, במחיר של 69 שקלים בלבד.

בר האלכוהול של המסעדה גדול ועשיר במיוחד. "יש לנו מעל ל- 90 סוגים של אלכוהול, שבע בירות מחבית, כולן בוטיקיות ויוצאות דופן. כך גם הקוקטיילים שלנו ייחודים לנו ומתאפיינים גם הם בפיוז'ן ואין אותם לאף אחד אחר פה באזור". לדוגמה סנגרייה גרינגוס / וירג'ן (29-39 שקלים), מוחיטו ברי - גרסת הבית למוחיטו הקלאסי, בתוספת פירות יער (44 שקלים), פיסקו סאוור – קוקטייל צ'יליאני מגפת ענבים מסורתית על בסיס לימונים וקרח (39 שקלים), קאיפיריניה – קוקטייל ברזילאי מסורתי על בסיס קשאסה (39 שקלים), או קובה ליברה -רום וקולה. עם/בלי לימונים (39 שקלים).

גרינגוס - Gringos Grill Bar - המייסדים 54, זכרון יעקב, 053-9374931

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה
גרינגוס בזכרון יעקב
053-9374931

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי