נגישות
נגישות

בין הבזאר לחומה: מה אוכלים בעכו?

קדירות של פירות ים, דגים טריים היישר מהים התיכון, מנות טאבון חמות וכיפיות או חומוס מיתולוגי ששמו הולך לפניו - המסעדות הכי טובות בעכו והמנות שחייבים לנסות

מסעדות בצפון חדשות מהצלחת
יאנה גימפלביץ'
תאריך פרסום: 28/08/2018, 10:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

עכו שמרה שנים על מקומה המכובד בזירת החומוס הצפונית, עם מוסדות כמו החומוס של אבו סעיד, פלאפל ערפה שלא זז מהשוק יותר מ-60 שנה והחומוס של סוהילה. בשנים האחרונות, מאז שחזור הבזאר הטורקי, מתחזקת הסצנה הקולינרית במקום, ועכו מוכיחה שיש לה עוד הרבה מה להציע חוץ מחומוס לארוחת בוקר ודגים לארוחת צהריים - קבלו 9 המלצות טעימות במיוחד למסעדות מעולות ומנות שוות במיוחד באזור עכו.

רשימת חובה: 13 מסעדות מומלצות באזור הצפון
במוד מפונפן: איפה אוכלים בקיסריה?

זה פישי: מסעדות דגים מומלצות בכל הארץ
המסעדות הכשרות הטובות בישראל

מרקטו

בין סמטאות השוק בעיר העתיקה תמצאו את מרקטו (שוק באיטלקית), מסעדה ים תיכונית אמיתית, שנפרדה לשלום מהחומוס והסלטים, והפליגה לארץ המגף וסביבותיה. כיאה למסעדת שוק היא צפופה ושמחה, והאורחים מוזמנים ליהנות מתפריט אלכוהול מכובד, ולפטפט עם השף, עומר שחר, בזמן שהוא מג'נגל בין המטבח לטאבון. מה בתפריט: פיצות בטאבון, פסטות, מנות ראשונות מצוינות כמו הארטישוק היהודי, שבארץ גויר לארטישוק רומאי. הטאבון מארח גם מנות בשר, דגים ופירות ים.
אל תפספסו: את השורט ריבס, שרימפס גורגונזולה ותפוחי עץ ודג ים בטאבון
מרקטו, עכו העתיקה, ויצמן 1 (הבזאר הטורקי), טלפון: 053-937874

סבידה

סבידה היא השכנה הוותיקה של מרקטו, שבשנה האחרונה עברה דירה אל מחוץ לחומות, לחלל גדול יותר שמאפשר להמציא את התפריט מחדש במטבח הרחב. יחד עם זאת, האנשים שמאחורי סבידה, אוהד הורביץ ודן שמולוביץ, נשארים נאמנים לקונספט שהפך אותה למסעדת דגים מובילה עד כה: טריות, טריות ועוד קצת טריות. התפריט מתחלף בהתאם למה שעלה בחכות דייגי עכו באותו בוקר ולחומרי הגלם של העונה. הארוחה של סבידה כוללת סלטים טריים ומפתיעים, תפוח אדמה על האש או תוספת אחרת, ומגוון דגים ופילטים על האש.
אל תפספסו: את האלכוהול. הבר של סבידה הוא אחד החוזקות שלו! מרגישים הרפתקנים? נסו את בירה טייבה.
סבידה, סלאח א דין 14 עכו, טלפון: 053-7104154
להזמנת שולחן בסבידה

סבידה (צילום: באדיבות המקום)כדאי להוסיף בירה בצד. סבידה (צילום: באדיבות המקום)

חומוס סעיד

יש שיגידו שזה החומוס הטוב בעכו, או בישראל, או בעולם כולו. ושזה בכלל לא החומוס, אלא המחלוטה, תערובת הפול החמצמצה עם גרגירי חומוס השלמים, או דווקא המשאוושה. תטעמו ותחליטו לבד. החומוסייה של סעיד ממוקמת בלב לבו של השוק, גם היא עסק משפחתי, ששומר על תפריט מסורתי ומנצח במשך עשורים. במקום ניתן לרכוש פיתות טריות מהמאפייה של סעיד, או לקחת הביתה שמן זית באריזת 4 ליטר. גם כאן משתרך תור בכניסה, אך כדאי לדעת שהמקום לא פתוח בשבת, וסוגרים צ'יק צ'ק כשהחומוס נגמר. 
אל תפספסו: את המשאוושה.
חומוס סעיד, שוק עכו העתיקה. טלפון: 053-9441469

אורי בורי

מסעדת הדגים, שהקים אורי ירמיאס לפני יותר מ-20 שנה ליד חומות העיר העתיקה, נחשבת למוסד עכואי ידוע, ושומרת בעקביות על מעמדה כאחת ממסעדות הדגים הטובות בישראל. התפריט העשיר מתבסס על חומרי גלם טריים, דגים ופירות ים, וכולל קלאסיקות כמו דג בקדירה וארוחת הטעימות המפורסמת. ירמיאס יודע בדיוק מה רוצה לקוח רעב שהגיע ממרחקים, ומאפשר להזמין גם חצאי מנות.
אל תפספסו: סשימי סלמון טרי ברוטב סויה וסורבה ווסאבי; תמנון עם פאקוס, ערק ושמן זית; פילה בס בקדרה ברוטב חלב קוקוס, צ'ילי כבוש ותפוח עץ ועוד.
אורי בורי, ההגנה 24315 טלפון: 053-9373277

אורי בורי (צילום: סיון אסקיו)אל תפספסו את הסשימי. אורי בורי (צילום: סיון אסקיו)

אלמרסא

"אלמרסא" (המעגן בערבית) היא מסעדת דגים ופירות ים, שנולדה שעקבות חלום ילדות של שני חברים -  מרואן סואעד והשף עלאא מוסא. המסעדה ממוקמת בנמל, בבניין של המכס העות'מני לשעבר -  מה שמוסיף כמובן לאווירה ולאנרגיות המיוחדות בחלל. מוסא, שעבד במסעדות מישלן בשוודיה ועשה סטאז' בכרמלה בנחלה ואצל האבא אורי בורי, יצר מטבח פיוז'ן שמשלב בין החדש לישן, בין המזרח למערב, בצורה הרמונית להפליא. המנות מתבססות על שלל הדייגים הטרי שמגיע מדי בוקר למסעדה, ולרשות הסועדים, ארוחות ערב, עסקיות, בר עשיר ותפריט טעימות.
אל תפספסו: את תפריט טעימות, ותדאגו שיהיה שם קוקי סאן ז'אק!
אלמרסא, נמל הדייגים 13 , עכו, טלפון: 053-9438661

אלמרסא (צילום: באדיבות המקום)בין חדש לישן, מזרח למערב. אלמרסא (צילום: באדיבות המקום)

דוניאנא

רוצים להרגיש תיירים ליום אחד? מסעדת דוניאנא (העולם שלנו בערבית) ניצבת בנקודת תצפית מרהיבה על גבי החומה הדרומית העתיקה של עכו, עם נוף משגע לים ומפרץ חיפה, ומביטה אל שרידי חומת הנמל הצלבני הנושן מצדה השני. בגזרת המזון - מרתק לא פחות - התפריט ים תיכוני קלאסי, בשר, דגים ופירות ים, ושפע של מנות פתיחה וסלטים, שלא השאירו את הגולשים של רסט אדישים. במקום נערכים גם אירועים, בזכות המיקום, הטעם והשירות המעולים.
אל תפספסו: את קדירת פירות הים של דוניאנא
דוניאדא, רחוב סאלח אלבסרי, עכו. טלפון: 053-9441461

קדירת פירות ים - דוניאנא (צילום: באדיבות המקום)קדירת פירות הים השווה הזאת מחכה לכם. דוניאנא (צילום: באדיבות המקום)

חומוס אבו סוהיל 

אחד מסימני ההיכר של חומוס אבו סוהיל בעכו, הוא התור המשתרך בכניסה, אבל ההמתנה שווה את זה. המקום קטן, המחירים נמוכים, המנות גדולות ולגמרי עונות על כל הציפיות. מי שמנהלת את העניינים היא סוהילה, בתו של המייסד אבו-סוהיל, השומרת על תפריט קבוע פחות או יותר' כבר יותר מעשרים שנה; חומוס פול עם צנוברים או פטריות, חומוס בשר, חמוצים, משאוושה, טאבולה, וגם פלאפל או קובה. תאמינו לנו, לא צריך יותר מזה. 
אל תפספסו: אתם לא תפספס,  אבל אם חייבים להתחייב - סלט הטאבולה מוצלח במיוחד.
חומוס אבו סוהיל, סלאח א דין 14, עכו. טלפון: 053-9441386

אל באבור והים

מסעדות אל באבור הן שם דבר בסצנת המטבח הערבי. ערבי, לא מזרחי ולא ים תיכוני, וזו בדיוק הסיבה שהוא יוצא דופן בנוף של מסעדות שלא סגורות על עצמן. השלוחה בעכו, אל באבור והים, מציעה תפריט גלילי-ערבי בניצוחו של השף נסאת עבאס. כצפוי בסניף בעכו יש מבחר גדול יותר של פירות ים ודגים, לצד מנות בשר מעולות וסלטים. המטבח מבוסס על חומרי גלם מקומיים טריים, שמן זית, פירות וירקות העונה, עשבי תיבול, חומוס וטחינה, מה שמפיק מנות חדשות כמו קלמרי משאוושה, סינייה פילה דג עם טחינה וצנוברים, או מחבת פילה דג עם חציל.
אל תפספסו: את קבב חלאבי המפורסם של הרשת, וכמובן שאל תשכחו לקנח בכנאפה.
אל באבור והים, ההגנה 2, עכו. טלפון: 053-7103039

אל באבור (צילום: באדיבות המקום)אי אפשר שלא לסיים איתה את הארוחה. אל באבור (צילום: באדיבות המקום)

קוקושקה סנאק בר

מה קורה כשלוקחים בר טאפאסים, זורקים אותו באמצע בזאר טורקי באמצע עכו העתיקה, תחת שם ברוסית? פסטיבל טעים מאוד בשם "קוקושקה" (קוקייה). מדובר במקום המציע מגוון נקניקיות בעבודת יד, המבורגרים קטנטנים, ומנות כמו פלאפל סרטנים ושיפודי שרימפ. כל זאת לצד פיש אנד צ'יפס פריכים ובירה "מלכה" קרה מהחבית. מטיילים עייפים, מבקרים מעודכנים שנסעו במיוחד, ואפילו ילדים בררנים, ימצאו מה לעשות פה. בואו לעשות קו-קו.
קוקושקה, ויצמן 1, הבזאר הטורקי, עכו. טלפון: 053-7104482

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
טאלי של מא פאו (צילום: באדיבות המקום)
מנת פסטה במסעדת אמורה מיו (צילום: באדיבות המקום)
קוסקוס של מסעדת קאימאק (צילום: באדיבות המקום ונטע אשרי)
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי