נגישות
נגישות

בדרך לנמל עכו עוצרים במסעדת פלוקה

עכו תמיד הייתה מקום נפלא לטייל ולתייר. עכשיו נפתחה עוד סיבה טובה להגיע לאזור - הכירו את מסעדת פלוקה, המקום בו הדגים ופירות הים נפגשים עם טוויסט ים תיכוני

מסעדות בצפון המסעדות של rest
נעם פרל
תאריך פרסום: 14/04/2019, 0:00
  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email

מסעדת פלוקה בעכו (צילום: באדיבות המקום) בדרך לנמל עוצרים בפלוקה. מסעדת פלוקה בעכו (צילום: באדיבות המקום)

אין ספק שאם יש מקום שמומלץ לאכול בו דגים ופירות ים הרי זה בעכו, העיר עם נמל הדייגים מהיפים והמרתקים בארץ. לפני כחודש פתח שם סעיד שאמי את פלוקה - מסעדת דגים ופירות ים עם אוכל אותנטי משודרג, ממש בכניסה לעכו העתיקה. את שאמי אין מי שלא מכיר בעיר - הוא שף ומורה לטבחות כבר 13 שנים, וברוב המסעדות בעכו (כמו גם אצלו במקום החדש) תמצאו במטבח תלמידים שלו לשעבר, וכאלו שעברו תחת ידיו לאורך השנים. עכשיו הוא החליט שהגיע הזמן לפתוח את הבייבי שלו - פלוקה.

בפלוקה הכל טרי
"אני מתמקד בכל מה שיוצא מן הים. התפריט משתנה לפי העונה ולפי מה שאני מוצא בשוק, ומכיוון שהמסעדה לא גדולה - אין המון חלל לסחורה מיותרת, מה שמבליט עוד יותר את נושא הטריות במקום" הוא מסביר. "הסיבה שבחרתי בדגים ופירות ים היא שהלקוח יכול מהר מאוד לזהות האם מדובר במוצר קפוא או לא. אני אוהב את העובדה שאין פה משחק, אין איפה לרמות. הכול טרי, ומי שמבין ולו במעט יודע להעריך את זה".

אז כמו שכבר הבנתם בפלוקה הים מדבר, אבל גם אם אתם מחובבי הבשר אל חשש, גם כאן תמצאו נחמה: "אני מגיש גם פילה בקר לכל הקרניבורים. מדליונים, ביף סטרוגנוף, ובהזמנה מראש אפילו כבד אווז. חשוב לי שיהיה מענה לכולם".

מנה לפי עונה
שאמי מספר שכרגע התפריט הוא תפריט הרצה, אך עתיד להתחלף לפי עונות השנה והדגה באזור. "עכשיו למשל יש בשוק דג שנקרא סקומברי - דג קטן עם עצם קשה, מה שהופך אותו לקשה ללעיסה, ממש כמו אנשובי. בדרך כלל מגישים אותו מטוגן או כבוש, אבל אני בוחר להגיש אותו בסגנון של פילה מבושל ברוטב ים תיכוני של לימון, חריף, כוסברה, שום ושמן זית. להתעסק עם סקומברי ולפלט אותו במקום לטגן אותו בשמן עמוק זו הרבה עבודה והשקעה, אבל זה מה שאני כל כך אוהב. כאן מגיע הטוויסט הים תיכוני שלי, והאתגר האמיתי שלי הוא להגיש מנות לא רגילות שלא תוכלו למצוא במקום אחר". 

במסעדה תוכלו למצוא עוד מנות מעניינות כמו דג מלוח כבוש במלח וחרדל שמוגש ממש כמו פסטרמה, אבל עשוי כולו מדג. בגזרת פירות הים תוכלו להזמין מנה של סקלופס - קוקי סאן ז'אק ברוטב של קרמל ואננס טרי, שרימפס מטוגן מצופה בפיצוחים ועוד. לילדים תוכלו להציע שניצל, וגם לצמחונים מחכות לא מעט אופציות מירקות טריים.

פירות ים במסעדת פלוקה עכו (צילום: באדיבות המקום) מהים אל הצלחת. פירות ים במסעדת פלוקה עכו (צילום: באדיבות המקום)

שוקולד אחרי הדגים
אחד הדברים שהכי משמיחם את שאמי, אלו הלקוחות שנכנסים למסעדה ומבקשים ממנו להוציא עבורם אוכל לפי ראות עיניו. "אנשים תמיד רוצים להתפנק עם מנות חדשות ולא מוכרות, וכשנותנים לי יד חופשית אני פורח - איך שאני נכנס למטבח אני כבר מקבל חזון למנה שאני עומד להכין. לשמוע את הלקוחות אומרים לי תודה אחרי ארוחה מאולתרת שלמה עם הרבה יין טוב זה הדלק שלי".

גם בגזרת הקינוחים שאמי משקיע מחשבה - ממש בימים אלו הוא עומל על קינוח מיוחד מאורז, חלב ומי ורדים שיעבור קירמול ממש כמו בקרם ברולה, ועל סוג מיוחד של טראפלס - "לכל מי שחייב שוקולד אחרי הדגים".

במסעדה תוכלו גם לערוך אירועים של עד 50 סועדים, ובעתיד מתכוון שאמי להכניס פעם בחודש בימי חמישי, אירוע בשרי בגינה, לטובת כל מי שלא מתרשם מתוצרי הים. אז בפעם הבאה שמתחשק לכם אוכל טרי מפתיע ולא שגרתי, שימו פעמיכם לפלוקה ותחוו איך בין רגע, עכו הופכת ליפה יותר ויותר.

פלוקה - Flooka - סלאח א דין 14, עכו העתיקה, 053-9417087

*הכתבה מכילה תוכן שיווקי

  • Facebook
  • Whatsapp
  • Facebook Messenger
  • Email
דירוג הכתבה
לא אהבתי מעולה

תגובות0
הוספת תגובה
הוספת תגובה

השדות המסומנים בכוכבית הם שדות חובה

השדה שהוזן לא תקין, שננסה שוב?

תודה ששיתפת אותנו!

נפרסם את תגובתך בהתאם לשיקולי המערכת

הבנתי

עשינו לך תיאבון? יש לנו עוד הרבה עדכונים טעימים

שם לא תקין
דוא"ל לא תקין
NEWSLETTER
החורף כאן: מתכון לקרמבו אמיתי
אריא מציגה: מזרח תיכון חדש
טשקנט: מנפלאות המטבח האוזבקי
רוזה מציגה: אש ותימרות עשן
אמנות הדגים: מסעדת 4SEA בהרצליה פותחת קיץ
בציר 66: הגרסה הצרפתית והכשרה בגליל
פאפי צ'ולו: פיצרייה ואווירה במרכז תל אביב
מסעדת AKLATY חיפה: בואו לאכול איתי בכרמל
כוכב הצפון - מסעדת NICE TO MEAT היא קרנבל קולינרי
מוסד ליד הים - מועדון ארוחת בוקר
ברונו מארס בפארק הירקון – איפה אוכלים?
מסעדת הפופ אפ שולחן גלילי: ממטעמי המטבח הערבי